/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
pgo t-rex-150
Fra : pylle12
Vist : 3298 gange
500 point
Dato : 21-08-07 18:17

Har sådan en maskine som ellers kører godt.
Men lige pludselig kan den gå i stå, og er helt død. Så kan den stå en halv time og derefter køre fejlfrit, til næste gang.Jeg har skiftet tændspole og rør,og har nu kik på cdi tændning, men kender ikke dens funktion er der nogle som kan hjælpe

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 18:27

Ville hellere se nærmere på din Benzin tilførsel.
Hvor LANGT kører den til næste gang den ikke vil mere.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 18:29

Citat
Hvor LANGT kører den til næste gang den ikke vil mere.

IKKE hvor lang tid det tager.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 18:32

Hvis du kun kan køre 10 - 15 km, tror jeg du skulle se efter
om dit/ dine filtre/ vacum-pumpe, til benzin ikke er tilstoppet,
og der er LUFT-tilførsel til tanken.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 18:34

Prøv at tage vacum slangen af karburator og sug i den,
der skulle så gerne løbe benzin ud af din benzinslange.
Og det skal LØBE hurtigt, ikke bare dryppe.

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 21-08-07 20:34

Enig, jeg vil også kikke på benzin tilførslen, har du eventuelt haft den på reservetank for første gang i lang til?? og dermed fået kondens fra tanken ned i kaburatoren!!
prøv også at kikke på dine benzin slanger, det kunne være at de var møre så den trækker falsk luft med ind...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 20:59

Citat
og dermed fået kondens fra tanken ned i kaburatoren!!

Ville have NÆVNT det.

Har selv været UDE for at min TANK, var fyldt af vand,
DÅRLIG benzin-dæksel, men den sugede KUN VAND.

SÅ at KARBURATOR, skulle tømmes for ? vand, hvergang jeg skulle ud at køre.

Og det kan IKKE se´s TØM bundkaret.

ELLER BEDRE, TØM DIN TANK HELT.
Og få et tæt tank-dæksel.

Men ? selvfølgelig___kun, hvis det er vand i benzinen.

Jeg gjorde DET, at jeg hældte farvestof i benzinen
da jeg tømte min TANK _ med en suger,
og der KUNNE du øjeblikkeligt SE, at der var vand i tanken.
Vandet LÆGGER sig under BENZINEN,
og komer der ned i din karburator, kører den IKKE
mange KM ad gangen, da den suger VAND, istedet for benzin.

Men kører du på den OG DEN negynder at sætte UD,
Så prøv at ryste DYRET fra side til side, og virker det...

VAND I TANKEN / karburator...

Og er ''den'' ikke TÆT, så prøv at tænke,
på en FUGTIG SOMMER, så vandet skal sikker gerne finde vej.

Men som SAGT_ har det fra egen erfaring,
Prøv det, når du alligevel ''kender'' lidt til din MC/ Scooter

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 22-08-07 13:24

Jeg prøver at rense karburator og ser om det hjælper.

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 23-08-07 16:49

der er benzin i karburatoren og det løber fint fra pumpe, så jeg mener det må være det elektriske jeg har skiftet spole og tændrør, og kørte en tur i aftes 5 km ingen fejl.
Her til morgen ville den ikkke starte hvad er cdi tændning?????

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 23-08-07 17:15

CDI tænding er en tændsystem som ikke kræver en ekstern strømkilde for at gnister til tændrøret, fordelen ved dette system er at det er forholdsvis simpelt, og der er to muligheder enten virker det eller så gør det ikke..
jeg har ikke hørt om at disse tændsystemer har periodisk fejl.. men ikke sagt at det ikke kan ske!

synes stadig det lyder som en fejl på benzin tilførslen!!!

nu er jeg ikke lige 100m mester i hvordan sådan en PGO er konstrueret, men sidder der elektronisk benzinpumpe på det?? hvis der gør det, er der sikkert også en form for CUT-OFF relæ som skal styre pumpen...

Hvis det er benzin pumpe på svinet, skal du også være meget omhyggelig med at kontroller slanger på vaccum siden, dvs mellem pumpe og tank.

Er der vaccum styret benzinhane på tanken??

En anden elektrisk fejl der måske var mulighed for er hvis der finden sådan en knap på styret til "nødstop" af motoren, der kunne måske være en felj i dens kredsløb..

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 23-08-07 18:51

Der er vaccum pumpe i svinet , jeg tror jeg vil kikke på dødmandsknapppen som du omtaler,måske er der fugt eller lign. engang den gik i stå kørte jeg med 80km i timen og den døde som om man tog dødmandsknappen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-08-07 02:38

Citat
Der er vaccum pumpe i svinet , jeg tror jeg vil kikke på dødmandsknapppen som du omtaler,måske er der fugt eller lign. engang den gik i stå kørte jeg med 80km i timen og den døde som om man tog dødmandsknappen

Som du skriver__ DU kender LIDT til det.

Lad bære med at rode VIDERE,
GARANTERET fejl på dit EL-NET
Kortslutninger o.s.v

Kan den starte og render varm :
Ledninger eller en kortslutning.

Prøv at køre UDEN BATTERI + SIKRING

BTW hvor stor er din sikring = ikke FORSIKRING

Ikke fordi de har noget med ANDET at gøre, MEN

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 24-08-07 12:27

Jeg havde et problem med min Yamaha 4-gear... den kørte fint.. lød som om det tak på meget, og døde..

vi fandt ikke fejlen, men da der var skiftet slanger og kommet et benzinfilter på ud over nyt stempeæ og cylender så kørte den fint... og på sådan en gammel en er der ikke noget elektrisk tæning, eller sikringer.. bare det nødvændige :P

tjek dit stempel, cylender og stempelringe for slid.. og etv. slanger...

Kommentar
Fra : pylle12

Dato : 04-09-07 08:25

Efter at have blæst luft igennem benzintilførelse til svømmehuset kører 150 nu perfekt.

Kommentar
Fra : Boardgear

Dato : 14-11-07 17:57

I lyder som en gang eksperter, læste lige det i skrev ..

- Hvad størrelse har dine krumtaplejer ??