/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hjælp til mygge stik.
Fra : gade22
Vist : 1451 gange
50 point
Dato : 21-08-07 18:01

Ville høre om man ikke kunne få noget til at smøre på sine mygge stik, så de hurtiger går væk.? har fået en masse i hovede, og armen. hehe

På forhånd tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-08-07 18:06

Jeg bruger Xylocain 2% 30 g gel/hlaup, det kan købes på apoteket.

Det kan jeg anbefale.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 21-08-07 18:08

når de først har udviklet sig, er der ikke meget at gøre. Når de er friske, kan man ta meget af problemet i opløbet med et stykke sukker lige fugtet med f. eks. tungespidsen og holdt på med et plaster. Det suger, så man blir helt tør i halsen, og det suger alle allergenerne ud. Selv til hvepsestik og hugormebid er det godt - og til bremsestik. Hugormebiddet har jeg kun pr. Hörensagen, men det andet har jeg prøvet med godt resultat. Smid sukkeret i skraldespand eller toilet bagefter, det er absolut ikke velegnet til kaffen!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-08-07 18:20

Og har du ikke nået at komme på apoteket idag, så kan du i mangel af bedre bruge Colgate tandpasta

Kommentar
Fra : vith

Dato : 21-08-07 21:17

På apoteket kan man få en lille spray i lommestørrelse, der hedder AKUT. Den er rigtig god - tager kløen 4-8 timer. Kan bruges til alle insektstik.

Accepteret svar
Fra : cjaab

Modtaget 50 point
Dato : 21-08-07 21:45

Jeg laver selv en salve som tager kløen... Den tager ca. 4 timer at lave, men vil garantere for at det virker(har prøvet den grundigt af på både egen krop og andres).
Det du skal gøre er:
Saml en go' slat brændenældeblade, helst de nye skud på planterne da de er stærkest. Så fylder du en gryde halvt op med vang og sætter det til at simrekoge. Så lægger du en anden skål til at flyde i vandet (som når man skal smælte chokolade til konfekt) og putter så meget vaseline i, som du havde tænkt dig at din portion salve skal være. Lader det smælte og sænker så, så mange brændenældeblade i som muligt (de skal dækkes af den flydende vaseline) og lader det simre i 2 timer.
Når de første 2 timer er gået, fjerner du så de slatne nældeblade og erstatter dem med nye og lader det simre ´2 timer igen.
Nu skal du bare fjerne bladene, og så burde vaselinen have antaget en grøn/gullig farve. Den hældes nu i en beholder (jeg bruger for det meste bare den gamle vaselinedåse igen) og lader det køle af så det stivner til dens oprindelige konsistens. Nu er den så klar til brug på de kløende steder! Den kan også bruges hvis du har brændt dig på brændenælderne

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 21-08-07 22:43

Prøv med en tomat skive, det skulle efter sigende ta det værste af hævelsen og kløe.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-08-07 08:31

Der er så vidt jeg ved ikke noget der får dem til at forsvinde hurtigere. Du har fået en del råd om hvordan man tager kløen og jeg tror det er godt at bruge den slags (anbefaler Xylokain), fordi det at klø i dem gør skaden større og dermed helingsprocessen langsommere.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 22-08-07 08:54

Jeg bruger Locoid 1%. Receptpligtig, og skal bruges med i MEGET små doser. Der lindrer kløen, og hindrer en del af hævelsen.
Men det er fordi jeg reagerer voldsomt på dem. Det er en afvejning, alt har bivirkninger.

KH Mette

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-08-07 09:29

Hej!!

Jeg bruger en myggestift fra Matas... Den er til efter myggestik, og det hedder den også. Fungerer fint.

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-08-07 11:24

Jeg har ladet mig fortælle, at man kan forebygge myggestik ved at tage B-vitamin...

Jeg har de sidste år været MEGET angrebet og har ved siden af min seng en flaske med xylocain stående til at smøre med, så jeg kan få min søvn om natten...

Vaxen - Der nu er på B-vitaminer

Godkendelse af svar
Fra : gade22

Dato : 27-08-07 21:35

Tak for svaret smukke cjaab.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 27-08-07 22:00

Glæder mig du kunne bruge det