/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtforskning
Fra : jyttew
Vist : 1107 gange
300 point
Dato : 21-08-07 16:47

hej alle sammen.
Jeg søger oplysninger om Mette Gydesdatter hun var gift med Claus Mickelsen
gifte den 6 Maj aar 1725 Ribe Skads Jerne 1720-1758 Opslag 176
jeg har ingen fødte eller døde på dem.

deres datter Maren Født 14-10. 1725 Ribe Laeborg Malte 1720-1758 Opslag 175
så jeg håber på, at der er nogle der kan hjælpe mig, så jeg kan komme videre.
Venlig hilsen Jyttew.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 17:41

Prøv her hvis ingen reagerer.
http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php

Kommentar
Fra : jlfrid

Dato : 21-08-07 21:53

http://www.familysearch.org/

kan helt klart også anbefales

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-08-07 18:31

Undskyld, men hvor er det du henviser til?

Jeg troede det var Arkivalieronline.dk, men der passer opslagene og herrederne ikke.

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 22-08-07 19:30

Undskyld Karend
det er i Arkiv onl det skulle værer Ribe Læborg Skads
venlig hilsen Jyttew

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-08-07 20:08

Ja, Ribe Malt Læborg, ikke?!

Prøv at kigge på opslag 332 - den allersidste dødsindførsel i kirkebogen, år 1758:

Claus Michelsen af Gammelbye, 56 aar gl. Jeg mener, at datoen kunne være 15. sept, men det vil jeg ikke hænges op på.

Kunne det ikke meget vel være din?

Accepteret svar
Fra : karenD

Modtaget 300 point
Dato : 22-08-07 20:24

Opslag 310 står Claus Michelsens hustru, Mette Gydesdatter fadder til Christen Christensens søn, Hans. Det er i 1755, ergo er hun død efter 1755.

karenD

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-08-07 20:42

Præstegården brændte angiveligt i både 1691 og 1700, så du kommer nok ikke meget længere ad den vej.

Men vi kan da regne os frem til, at han er født i ca 1702.

Godkendelse af svar
Fra : jyttew

Dato : 22-08-07 20:42

Tak for svaret karenD.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-08-07 21:12

Tak for pointene, jyttew, men jeg er skam ikke færdig endnu...

Ribe, Malt, Læborg 1759-1785 opslag 182

Begravede: Mette Gydesdatter af Gammelbye, 76 aar gl.

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 23-08-07 13:11

hej Karend, mange tak for alt det du har fundet til mig,nu kan jeg igen.
det kunne godt værer jeg var lidt hurtig på aftrækkeren. tak for alt
Venlig hilsen Jyttew

Kommentar
Fra : grenaabroch

Dato : 09-10-07 11:12

Hej
Jeg søger oplysninger om Christen Mortensen Broch f 1674- død 1740 i Vivild
Gift 1 gang med Mette Larsdatter 1708 i Vivild
Gift 2 gang med Inger Nielsdatter 1718 I vIVILD

hans far er Morten Christensen Broch F 1660- død 1713- han var præst i Hammelev/ Enlev kirke på djursland.

Det jeg søger er svaret på hvor Christen er født og hvem hans mor var?

Hilsen
grenaabroch

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 09-10-07 16:35

Hej grenaabroch

Jeg synes du skal prøve at åbne din egen tråd med spørgsmålet. Så er der flere der ser det. Her er det nok kun os, der har deltaget i dette spørgmål der ser det.

Og ellers følg evt. Teils ovenstående opfordring om www.disdanmark.dk

Selv kan jeg ikke byde ind med meget, da www.arkivalieronline.dk ikke længere understøtter min oldnordiske windowsversion.

Vh. karenD

Kommentar
Fra : grenaabroch

Dato : 10-10-07 09:27

Hej
Jeg er bekendt med både DisDanmark og Akivalieronlin, men jeg er for langt tilbage, så der er ikke noget,- dette er en slags nødråb, så jeg håber bare at det kan give et fingerpeg.
Vi er måske i Thorsager på Djursland?
HILSEN
GRENAABROCH

Kommentar
Fra : jyketigo

Dato : 28-10-07 18:08

Søger oplysninger om Hulda Elisabeth petersens ( født den 26.07.1886 Bloustrød ), mor som hedder Kristiane Augusta Larsen af bregnerød, jeg kan ikke finde hende, er der nogen der kan hjælpe mig ??? hun er nævnt som fadder ved sit barnebarn dåb den 14 oktober 1923 ,hvor hun bor Fredriksværkgade 9 Hillerød.
venlig Evy 3250

Kommentar
Fra : jyketigo

Dato : 28-10-07 18:08

Søger oplysninger om Hulda Elisabeth petersens ( født den 26.07.1886 Bloustrød ), mor som hedder Kristiane Augusta Larsen af bregnerød, jeg kan ikke finde hende, er der nogen der kan hjælpe mig ??? hun er nævnt som fadder ved sit barnebarn dåb den 14 oktober 1923 ,hvor hun bor Fredriksværkgade 9 Hillerød.
venlig Evy 3250

Kommentar
Fra : jyketigo

Dato : 28-10-07 18:08

Søger oplysninger om Hulda Elisabeth petersens ( født den 26.07.1886 Bloustrød ), mor som hedder Kristiane Augusta Larsen af bregnerød, jeg kan ikke finde hende, er der nogen der kan hjælpe mig ??? hun er nævnt som fadder ved sit barnebarn dåb den 14 oktober 1923 ,hvor hun bor Fredriksværkgade 9 Hillerød.
venlig Evy 3250