/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
server og tynde klienter
Fra : risvej07
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 21-08-07 14:03

jeg vil gerne lave et netværk i mit hjem. jeg forstiller mig noget med 1 server og 2-3 tynde klienter samt 2-3 bærbar der kan kobles på. kan det lade sig gøre. og hvad med internet forbindelse, skal det køre over server og vil det blive hurtigt nok , hvis alle går på på samme tid.

de bærbar har jeg, men hvor køber jeg server og tynde klienter til rimelig pris?

mvh poul

Kommentar
Fra : me67

Dato : 26-08-07 13:17

Hej Poul.

Ser ikke ud til der er mange der kan svare på dit spørgsmål - så hvis du selv kommer
igang med en evt. løsning på dit ønske vil jeg da meget gerne høre hvad du kommer
frem til.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 06-09-07 00:30

Det kan sagtens lade sig gøre. Du skal først overveje hvad dine computere skal bruges til. De fleste tynde klienter er meget begrænsede mht. hvad der kan afvikles på dem. Det er under ingen omstændigheder spillemaskiner og både ram- og processorkraften er minimal. Men er det en maskine som blot skal bruges til gængse programmer (ikke grafiske), og til at surfe med, er det udmærkede løsninger.
Hvir ikke du har fundet dem, kan du kigge lidt her; http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=49&Sort=Wanted&Soegeord=%22Thin+Client%22&chkSoegSaetning=on

Alt - inkl internet kører i realiteten via serveren. Og det vil jo påvirke din forbindelse, hvis alle logger på, men det afhænger jo helt af din båndbredde.

god jagt - vh Rasmus

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 06-09-07 22:13

det ser jo fint, ud men til de priser kan jeg købe stationær, med stor ram og grafik osv.
en af mine tanker var, at koble en tyndklient på mit tv, men jeg kan jo lige så godt placer en stationær, kan det ikke lade sig gøre at lave et billigt system????

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 07-09-07 09:21

Hvorfor vil du have koblet dit tv (i stuen?) til en computer? Og jo du kan godt kobler en stationær på hvis dit tv er LCD/Tft ele plasma.

vh Rasmus

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 07-09-07 17:09

det skal kobles på i stuen til billed og film fremvining og optagelse
i køkken alrum til billleder film tekstbehandling osv.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 07-09-07 17:26

Lyder som om en medieserver var at foretrække ihvertfald i stuen (5000 kr.). Så kan du enten streame dine medier til en trådløs enhed i køkkentet (1000 kr), eller sætte en tynd klint på, der henter fra medieserveren eller bare bruge en stationær - afhængig af hvad du liger inde med af hardware.

Du gør dig selv en kæmpe tjeneste hvis du sætter dig og laver en grundig plan nettets struktur som du gerne vil have det og derefter på havd som kan lade sig gøre også mht prisen..

vh Rasmus

Annuller spørgsmålet
Fra : risvej07

Dato : 08-09-07 08:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål