/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Det var så det skattestop
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 652 gange
200 point
Dato : 21-08-07 13:21

400 kr mere om året til Pensionister for at kompensere dem for øgede udgifter til el,vand og varme. Problemet er bare hvad skal de gøre når varene også stiger fordi virksomhedernes udgifter til grønne afgifter stiger.

Et troværdigt skattestop, ha !!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 13:28

Er det ikke lidt tidligt at drage konklusioner

Det er jo KUN et forslag.....

Og det bliver med 100% sikkerhed ændret inden vedtagelse.....

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 21-08-07 14:45

Kære Thomas.
Du har fuldstændig ret. Hvis vi vil have et vælfærds samfund, så koster det på en eller anden måde penge.
Jeg foretrækker, at det går over personskatten, - men det kan diskuteres på mange punkter.
For ligesom at give mit grundlag, så har jeg gennem mange år betalt den maksimale personskat.
I øjeblikket får jeg den minimale folkepension.- OK.
Jeg kan spørge mig selv om, er det retfærdigt?
Mit svar er JA, - vi skal fortsætte med det solidariske, med velfærden. Vi ved ikke hvornår vi "ryger ned med nakken".
Tak for spørgsmålet, det var meget relevant.
Med venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 21-08-07 15:47

Hvordan de end vender og drejer det, mister vi nok de penge det ene sted, som vi får det andet sted

Jeg synes nu heller ikke at der er nogen grund til det skattestop..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-08-07 17:30

---Håber, der bliver udskrevet valg...

Jeg har ikke engang råd til at få repareret mine tænder... Har lige mistet én kindtand og mister snart én til..
Og jeg er endda "kun" på førtidspension.. Som folkepensionist får man udbetalt et par tusinde mindre om måneden end jeg får.. Så jeg gruer for at blive "rask" om 5 år..

Jeg ved godt, at folkepensionen er steget mere end lønningerne i forhold til forbrugerprisindexet. MEN når forbrugerprisindexet også er beregnet ud fra priser på sådan noget som ferierejser, biler, computere, øl-vin-spiritus, -så giver det et falsk billede af pensionisternes "velfærd". For en folkepensionist uden anden indtægt end folkepensionen har IKKE råd til de varer, selv om de er faldet i pris. Nødvendige hverdagsvarer er steget langt mere end pensionen er sat op.

Og nu kommer der så prisstigninger igen på nødvendige varer? NÅ! --For at få råd til skattelettelser for de rigeste?? ØH?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 17:36

Ja - abeteorien træder mere og mere igennem.....

De stærkeste/rigeste overlever

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 21-08-07 17:42

Folk på overførselsinkomst, indgår kontanthjælp også i det?

Griner min i laser snart. Som lang tidssygmeldt er jeg blevet sat på kontanthjælp, grunder reglerne for sygedagpenge.

Mon jeg virkelig skal ha 400kr mere om året efter skat, det er jo fuldstændig til at grine af, også dem med en indtægt på 500.000kr om året før skat skal ha op mod 8000 mere efter skat.

Sig mig hvad er det som der foregår??

Kan de ikke selv se de gør det fattige, tattiger og det rige, riger???

Og det siger vi skal ha det mere lige mellem os alle???

De kan da ikke være rigtig kloge.

Altid noget Fru Danmark ikke er med på idéen!!

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 21-08-07 17:44

stavefejlene er helt gratis og dem skal men ikke betale skat af, heldigvis.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-08-07 17:48

...såååeh?... er du sikker???

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 21-08-07 17:58

Jepper det kan du tro jeg er.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-07 11:27

En øget satsning på velfærd på 50 Milliarder til at vedligeholde skoler plejehjem og hospitaler, ja det lyder jo flot. Men når kommunernes landsforening har opgjort investeringsbehovet her og nu i at få tidsvarende skoler til 150 Milliarder ja så er der jo bare tale om at tingene ikke nedslides helt så hurtigt som i den tid regeringen indtil nu har siddet ved magten.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-08-07 11:47

KAN VI SÅ SNART FÅ DET VALG!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:00

Citat
KAN VI SÅ SNART FÅ DET VALG!!!

Tror du selv på det hjælper

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-07 12:05

Citat
Tror du selv på det hjælper
Hvis man ikke tror det hjælper at give sin mening til kende hvad skal vi så med et demokrati.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:09

Citat
hvad skal vi så med et demokrati

Det har INTET med denne sag at gøre...... :-

Visse ting ændres IKKE af demokrati.....

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 22-08-07 12:10

Jeg tror, -Jeg håber, -Og jeg elsker den (måske) urealistiske tanke at det skulle hjælpe med et regeringsskift..

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-07 12:16

Citat
Det har INTET med denne sag at gøre...... :-

Visse ting ændres IKKE af demokrati.....
Forklar hvad du mener.

@Birgitta man kan vende det om og spørge kan det blive værre og når nu VOK regeringen med Pia i spidsen på mange områder fører sig frem på at prøve at føre socialdemokratisk politik ville der så ikke være mere ide i at lade socialdemokraterne om det, de har trods alt lidt mere erfaring med det end minimalsstats Anders har

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:20

Det er jo en endeløs debat.....

Vi har et forskelligt syn på hvad der er godt og hvad der er skidt ved demokrati.....

Længere er den ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:21

Derfor har vi også forskellige partier, men de er ALLE demokratiske

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-07 12:23

Citat
Det er jo en endeløs debat.....

Vi har et forskelligt syn på hvad der er godt og hvad der er skidt ved demokrati.....

Længere er den ikke
Forklar hvad du mener, hvem siger vi har et forskelligt syn på demokrati ?

Jeg snakkede om skattestop og regeringens løftebrud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:32

Citat
Jeg snakkede om skattestop og regeringens løftebrud

Skattestoppet er der stadig....

Det de vil lave er en omlægning

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-08-07 12:34

Thomas,
Jeg vil bare SÅ gerne af med Anders Fogh og Pia.

Men måske har Helle Thorning ikke en chance for at blive ny statsminister. Og Mette er nok for ung endnu...

Jeg tror, at hvis Socialdemokratiet skal have en virkelig fremgang ved næste valg, så skal de ikke bare komme med klare mål og en god politik. Men også med et godt og realistisk bud på hvem der skal være ny statsminister. Det vil være DET der får folk til at stemme, -eller ikke at stemme- på partiet..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:40

Citat
så skal de ikke bare komme med klare mål og en god politik

Netop derfor bliver de ikke valgt

De har ingen af delene....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-07 12:41

Citat
Det de vil lave er en omlægning

Nu Har VOK i årevis skældt Sog R ud for at lde de grønne afgifter stige men når de selv gør det er det bare en omlægning selv om de sagde noget andet på deres hjemmeside i sidste uge.

Hvor naiv er du

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:42

Socialdemokratiets vælgere er generelt de svageste i samfundet....

Dem bliver der færre og færre af.....

Dermed bliver partiet også mindre og mindre....

Kommentar
Fra : debut

Dato : 22-08-07 12:43

"en omlægning"

En omlægning der går ud på at lade de dårligst stillede betale for skattelettelse til de bedrestillede. Energi bruger alle og kan ikke undgå afgiften, hvor boligopvarmning og el jo er den største part. Ergo alle betaler, men kun de bedrestillede opnår en fordel.

Omvendt Robin Hood må være den korrekte betegnelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:56

Citat
Hvor naiv er du

Tja - kald det hvad du vil.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-07 12:57

Citat
Socialdemokratiets vælgere er generelt de svageste i samfundet....

Dem bliver der færre og færre af.....

Dermed bliver partiet også mindre og mindre....
Refi hvorfor svarer du ikke på et eneste af de spørgsmål jeg stiller dig i stedet for at komme med dine ret så u underbyggede løse påstande.

Hvis du definere svag som dem med de laveste indtægter så er det liste O der har de svageste vælgere det samme gør sig gældene hvis du definere det ud fra hvor meget uddannelse man har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:58

Et skattestop betyder at DEN SAMLEDE SKAT ikke stiger....

At nogen bliver sorteper er logisk - det vil ske uanset hvordan du omlægger....

Ellers er det jo en LETTELSE.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:59

Citat
Refi hvorfor svarer du ikke på et eneste af de spørgsmål jeg stiller dig i stedet for at komme med dine ret så u underbyggede løse påstande.

Hvilke spørgsmål......

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-07 13:02

Citat
Et skattestop betyder at DEN SAMLEDE SKAT ikke stiger....

At nogen bliver sorteper er logisk - det vil ske uanset hvordan du omlægger....

Ellers er det jo en LETTELSE.....

Læs regeringsgrundlaget af det fremgår det at ingen skatter eller afgifter må stige. Hvis det er din definition på skattestop ja så var der også skattestop under størstedelen af SR regeringen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-08-07 13:04

Uuuuha... Bliver der færre af de svageste?????

Hvor gør de af os??? Bliver vi gasset eller skudt??

Nåeh... vi bliver bare SULTET ihjel..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 13:05

Det er da godt vi ikke har et 2-parti system i regeringen.....

Så ville der da rigtig blive kaos.....

Hvad er det for stigninger du taler om ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 13:06

Citat
Uuuuha... Bliver der færre af de svageste?????

Ja - du burde sende blomster til Anders

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-07 13:10

Tak for svaret Birgitta. Det var svært at vælge Laikapigen og debut var også med i opløbet men jeg synes jeg hellere må lukke tråden nu inden REFI kommer til at udstille sig mere på en ikke særlig heldig måde *GG*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 13:12

Citat
inden REFI kommer til at udstille sig mere på en ikke særlig heldig måde *GG*

Gik du tør for argumenter.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-08-07 14:20

Tak for accepten af mit svar. Det luner altid lidt i en slunken mave.. Særlig alle de fine stjerner..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-08-07 14:31

refi, jeg kommer vist til at sende blomster til min egen begravelse..
Hvis ikke der sker noget drastisk i den nærmeste fremtid, så når jeg ned på 0 kilo i løbet af 2008.

På grund af evindelig tandpine er jeg nu gået over til at blende al mad. Men det slanker altså!
Jeg har søgt og søgt og søgt om hjælp til at få lavet de tænder, der gør ondt. --Guldtænder fra dengang jeg var rask. Nu har jeg mistet den første af dem. Hvilket lægger en enorm belastning på resten af tænderne. Som SÅ gør av!av!

Det er HELT vildt og uforståeligt, at hvis sygdom sidder i tænderne, så koster det altså bare, mens al anden sygdom er gratis. --Og hvor i alverden skulle jeg kunne få penge til at betale selv?

Kommentar
Fra : debut

Dato : 22-08-07 14:32

Forstår godt at dette spørgsmål blev lukket for det er lidt enerverende at læse indlæg fra en der kun kan være noget i retning af en velbjærget kuponklipper, der ikke kerer sig om sine lidt mindre bemidlede medborgere.
Det er heldigvis ikke alle der har en sådan egoistisk indstilling.

Kan I have en god dag!