/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
ordbøger til mac?
Fra : theged
Vist : 8814 gange
50 point
Dato : 21-08-07 13:19

Jeg skal bruge en Tysk/dansk - Dansk/tysk ordbog til mac. Er der nogen som ved hvor jeg kan downloade/skaffe/købe?

PS. Kan nogen anbefale nogle særligt gode matematik programmer til mac?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 13:40

Citat
Jeg skal bruge en Tysk/dansk - Dansk/tysk ordbog til mac

Det er der mange der skal, men de findes ikke......

Kommentar
Fra : theged

Dato : 21-08-07 16:26

det var da super nederen! Er du sikker?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 16:32

Ja...

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 22-08-07 02:28

Måske kunne dette have interesse:
http://www.tysk.dk/ordboeger.php

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 16-09-07 02:51

Hvis du kan bruge en stavekontrol, så kan cocoAspell anbefales.
Man downloader et program, og så installere man de ordbøger man gerne vil have - de har både Dansk, Tysk og mange andre.
cocoAspell overtager stavekontrollen på computeren, så det virker i de fleste OSX programmer:

http://cocoaspell.leuski.net/

Men det er jo altså ikke en ordbog, men en stavekontrol.
Jeg plejer at bruge http://ordbogen.com/ til oversættelse, den er skidegod. Den koster ganske vidst noget, men jeg synes det er dét vær.

Kommentar
Fra : Nannahh

Dato : 28-10-07 15:14

Hvordan får man det der cocoaspell op at køre?
Kan ikke få det til at du!

Og kan man bruge det med Office 04 for mac, selvom det bare er en prøve?

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 28-10-07 17:20

At få cocoAspell op at køre er ikke svært hvis blot du følger brugsanvisningen.

1 installer stavekontrolprogrammet cocoAspell
2 installer ordbøger for de sprog du ønsker stavekontrol på
3 aktiver ordbøgerne i cocoAspell kontrolpanelet i systemindtillingerne.

det er det hele.

cocoAspells stavekontrol er systemkonform således at den kan benyttes i alle programmer som er lavet efter Apples normer.

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 28-10-07 20:18

Det skal siges at Apples nye styresystem, Leopard, har indbygget dansk stavekontrol (og iøvrigt også Engelsk grammatik) så cocoAspell er ikke længere nødvendigt.

Kommentar
Fra : Nannahh

Dato : 28-10-07 20:54

Har fået det op at køre nu :)

Kan man også få grammatikkontrol?

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 28-10-07 22:14

Nope, ikke mig bekendt

Kommentar
Fra : Nannahh

Dato : 28-10-07 22:17

Kan man få det andre steder? Kommer sgu til at savne det til mine tysk stile efter jeg har skiftet til mac!

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 29-10-07 08:30

Det kan være det hører med til Office pakken. Der skulle også snart komme en ny version af dét