/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access: nye felter på feltlist
Fra : meiland
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 21-08-07 10:54

Hej Alle !

Jeg har lavet en db med en, synes jeg selv, god formular, men...... jeg kunne godt tænke mig at sætte ekstra datafelter ind på formularen. Hvordan går jeg det ??

Formularen er ikke påbygget på en forespørgelse (desværre, så vidste jeg svaret selv), men direkte på flere tabeller.

Jeg vil gerne have sat kundenavn ind på formularen.

Tabel ejendom: StedID, Forbrugsadresse
Tabel kunde: StedID, KundeID, Kundenavn

Som det ses ovenover, er der en relation med kunde og ejendom.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 11:21

Det er da vist en større omgang du er i gang med....

Var det ikke bedre at læse lidt om æmnet

http://www.bcschools.net/staff/AccessHelp.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 11:21

Så kan du lige rette mine slåfejl ved samme lejlighed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 11:23
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 11:26
Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 21-08-07 11:33

Du starter med at lave en forespørgsel med de felter du skal bruge.
Dem lægger du så ind i din formular.

Hvis du skal have dine formulare til at fungere korrekt på lang sigt er det sådan man gør.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-08-07 11:35

Åbn den ønskede formular - klik på designvisning (i øverste venstre hjørne), herved fremkommer dataarkvisning, hvor du kan tilføje ekstra feltnavne.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 21-08-07 12:03

Fik faktisk løst problemet. Tilfældighederne gjorde at jeg faldt over løsning.

Jeg skal forsøge at forklare hvordan.

Jeg fik åbnet for formularens egenskaber og fandt data for dens Postkilde. Postkilden hed noget med Select ejendom.forbrugsstedID ........ (En sql forespørgelse).
Da jeg klikkede på på teksten select ejendom.forbrugsstedID........ dukkede der en knap med 3 prikker op for enden af feltet. Et klik på den knap åbner for en sql forespørgelsesgenerator.
Herefter var det bare at trække tabellerne om som jeg plejer.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 21-08-07 12:04

Hej Rosco40.

Du er lidt inde på det rigtige.

Annuller spørgsmålet
Fra : meiland

Dato : 21-08-07 13:21

Jeg har selv løst problem (utroligt men sandt !!), og annullerer derfor dette spørgsmål