/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access: Billede i rapport
Fra : meiland
Vist : 716 gange
250 point
Dato : 21-08-07 10:37

Hej Alle !

Jeg skal have lave en database, hvor jeg skal have sat et billede/tegning ind i en rapport. For hver post i basen er der en ny tegning.

Hvis jeg gemmer billedet i basen (som OLE-objekt) vil den meget hurtigt vokse sig meget meget stor.
Min ide er om man kan gemme billederne lokalt på hd som enkelt filer, og så få dem sat ind i en rapport. Jeg har (hvis det kan lade sig gøre) ikke behov for at få billedet vist i formularen, da jeg godt kan lave en procedure, der åbner billedet i et andet program.

Kan det lave sig gøre ? og hvilket format skal billederne gemmes i (jpeg, bmp, tiff...) ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 10:42

Det burde kunne lade sig gøre ved blot at sætte et link ind i stedet....

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 21-08-07 10:55

Hej Refi !

Nu er jeg ikke den store access-haj, så hvis du kunne forklare det lidt mere i 1:1

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 21-08-07 11:07

Det vil tage lidt lang tid at forklare hvordan.

Jeg har et eksempel liggende
Hvor man ved tryk på en knap, bliver spurgt om billedets placering, hvorefter sti til billede bliver indlæst, og billede vises på formularen. det kræver et par moduler som ligger i databaseeksemplet.

Havde det interesse.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 21-08-07 11:08

Så er det blot at lave en rapport der viser billedet på samme måde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 11:16

Citat
Jeg har et eksempel liggende

Ja - benyt dig af det

Det vil være nemmere end at skrive en flersidet udredning her.....

Men det burde være rimeligt simpelt.....

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 250 point
Dato : 21-08-07 11:49

Hej meiland
Jeg har sendt eksemplet til dig.

Så håber jeg du kan bruge det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 12:09

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 24-08-07 13:43

Hej Rosco40 !

Tak for eksemplet. Jeg har fået det indarbejdet "vis billede i formularen" så det virker, men....

kan der ligge en "fejl" i persondata.mdb. Når jeg prøver at udskrive "Navneliste" får jeg kun skrevet "Rasmus" ud og så en blank side. Per Bo printes ikke.

Jeg kan se, at billede og data ligger i rapporthovedet - burde det ikke ligge i "detaljesektionen" ?!?!?!?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 25-08-07 10:43

Det har du nok ret i, rapporten blev lavet lidt hurtigt som eksempel.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 25-08-07 10:48

Udformning af udskrift er er jo meget individuelt, giver det problemer spørg endelig.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 25-08-07 11:29

Min fejl.

Hvis du skal have en hel side til hver post.
skal navn, billede osv. placeres i sidehoved ikke i Rapporthoved.

Hvis du vil have mulighed for at udskrive en post ad gangen.
Lav en knap på formularen.
Så skal du have dette som kriterie i din forespørgsel, under ID.
(Udskift til dine egne formularnavne og ID)
Like [Forms]![frmNavneliste]![NavneID]

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 30-08-07 12:46

Så lykkedes det .... endeligt

Jeg har placeret billede, navn osv. i detaljesektion. Løsningen for at få vist billedet fandt jeg faktisk i Access-hjælpen.

Jeg lavede nedenstående hændelsesprocedure til rapporten (Ved SideUdskrivning):

Private Sub Report_Page()
On Error Resume Next
Me!Billede.Picture = Me!billednavn
End Sub

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 30-08-07 16:19

Det er en god følelse når det endelilig lykkes.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 31-08-07 13:55

Jeg var lige lidt for hurtigt på aftrækkeren.

Hvis der mangler et billede i en post, tager den et andet billede ind....

Har desværre ikke tid til at kigge dybere på problemet, så jeg har bare.lavet et dummy-billede.

Mangler også den lille ting med print af en post.

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 31-08-07 13:55

Tak for svaret Rosco40.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 31-08-07 18:22

Kender godt problemet, bruger selv "et dummy-billede". jeg kender umiddelbart ikke en løsning, skulle jeg støde på den skal du få et tip.
Tak for point.