/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
dansker bosat i grækenland
Fra : dhmoelsted
Vist : 1342 gange
200 point
Dato : 21-08-07 09:57

skulle der være en der kender noget til social velfærd i grækenland hører jeg gerne om det
ultra kort sagsfremstilling :
vores datter bosat i gr siden 1996 gift på kreta i 2003 smidt ud af manden har ingen midler overhovedet , nu bosat i lille lejl. og et job på stedet, nu er en fod blevet delvis brækket, hun har ikke optjent nogen mærker som de vist hedder dernede hva så, når sygehuset beordrer ro i foden, skal hun gå på gaden , måske mister hun osse job er der et sted hun kan få hjælp er dk. borger stadig, nok en svær en vi har ikke midler til at hjælpe

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 21-08-07 10:02

hun må skaf ca,1000.-kr,så hun ka kom hjem.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 21-08-07 10:02

Fandt denne side http://www.ditgraekenland.dk/article.34.html

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 10:04

Hvordan kan man bo i Grækenland i 11 år uden at kende systemet.....

Er hun ikke forsikret er der nok ikke meget hjælp at hente.....

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-07 10:06

Komme hjem ? Hvad er reglerne for danskere der har boet i udlandet siden 1996 ??

Det er nok bare ikke lige sådan, at man kan rejse til Danmark og få de ydelser, som folk der har boet her i landet og betalt skat i Danmark.

Men selvfølgelig må alle muligheder undersøges.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 21-08-07 10:12

Tak for svaret jakjoe.ser ikke for godt ud

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-07 10:14

Den danske ambassades oplysninger vedr. ophold i Grækenland.

http://www.ambathen.um.dk/da/menu/Borgerservice/ArbejdsOpholdsTilladelse/

Den græske stats oplysninger til borgerne

http://www.kep.gov.gr/portal/page/portal/MyNewPortal?lng=us

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-08-07 10:16

Jeg siger også tak.....og håber på en fornuftig løsning af problemet.

mvh
jakjoe