/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
maxtor one touch
Fra : freddiemercury
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 20-08-07 17:27

maxtor one touch ieee 1394 sbp2 device
er navnet på min eksterne HD, den kører alt for langsom
hvad kan jeg gøre ?
min pc'er er ca 4 år gl, så usb 2 er ikke muligt
er der en driver jeg kan hente eller hvad ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 17:58

Uden usb2 er det gallimatias at køre med extern harddisk.....

Det går ALT for langsomt.....

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 20-08-07 19:35

det kan jeg kun give dig ret i
men kan jeg gøre noget for at få mine data flyttet så hurtig som muligt ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 19:40

Nej - ikke hvis usb2 er udelukket......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 19:41

Du kan selvfølgelig montere den som slave i maskinen, men så er den ikke længere extern....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 19:43

Har du firewire i maskinen kan du da prøve, men tvivler på det hjælper.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 19:46

Og dog....

Flere opnår næsten dobbelt så høj hastighed.....

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-07 20:00

tag dog og køb et pci kort m 4 USB2 porte og smid det i pcen det koster jo under en hund. Der følger jo en driver med.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 20-08-07 20:56

tror du at sådant et kort vil kunne fungere i en 4 år gl pc ?
så var det da værd at overveje

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 20-08-07 22:15

Selvfølgelig vil det virker. Som sagt kræver det jo kun en ledig PCI port. No probs. Bare ud og køb et. Jeg tor kortet koster omkring 100 kr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-07 02:19

Citat
tror du at sådant et kort vil kunne fungere i en 4 år gl pc ?
ja der er stor sandsynlighed, min computer var 6 år da jeg satte et USB PCI kort i: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=329299 se lige efter om der er en ledig PCI slot

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 25-08-07 09:03

Tak for svaret Fijala.