/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
undgå politiets fartkontrol
Fra : snaken
Vist : 2556 gange
50 point
Dato : 20-08-07 16:38

1) Kender I nogle gode sider hvor man kan købe udstyr som afslører politiets kontroller - laser, fotovogn osv?
2) Ud over www.politi.dk - kender I andre sider hvor man kan beregne bødetakster? Jeg mindes en hjemmeside hvor man kan indtaste sin aktuelle hastighed med eller uden P-vogn og få et resultat.
Politiets egen hjemmeside virker lidt uoverskuelig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 16:42

Citat
undgå politiets fartkontrol

Kør langsommere.... Overhold reglerne.....

Citat
Ud over www.politi.dk - kender I andre sider hvor man kan beregne bødetakster?

Det vil ikke ændre taksterne....

http://www.nysynetbiler.dk/Fartb%C3%B8der,%20b%C3%B8der,%20fart,%20politi,%20hastighedskontrol,tazzia,%20razzia.dk.htm

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 20-08-07 16:47

hehe refi. Kør langsommere osv. Det er lettere sagt end gjort, men du kører nok heller ikke over 200.000 km på årsbasis, så ville du sikkert se lidt anderledes på det.

Vi er 100% enig om at der SKAL køres langsomt i byområder og andre steder hvor forholdene er eller kan være uoverskuelig, men på lange lige stræk med 100& gode oversigtsforhold har jeg intet imod at give den en tand opad!! Følger man ikke altid "rækken" giver det irritation hos de bagved kørende med risiko for vilde overhalinger m.m. og så er der virkelig fare på færde!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-07 16:50

Citat
Vi er 100% enig om at der SKAL køres langsomt i byområder og andre steder hvor forholdene er eller kan være uoverskuelig, men på lange lige stræk med 100& gode oversigtsforhold har jeg intet imod at give den en tand opad!! Følger man ikke altid "rækken" giver det irritation hos de bagved kørende med risiko for vilde overhalinger m.m. og så er der virkelig fare på færde!!

Utrolig dårlig undskyldning, den køber politiet ikke.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-08-07 16:52

I byen, på landevejen og på motorvejen FART DRÆBER og så er den diskussion ikke længere.

Dem der nu til dags har et arbejde hvor det er nødvendigt at have et kørekort ja de overholder reglerne fordi ellers bliver de sku arbejdsløse

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 20-08-07 16:54

Det har jeg heller ikke sagt at de skulle og jeg klager jo heller ikke min nød - vel.
Iøvrigt er det ikke en undskyldning men reelle facts. Jeg giver kun udtryk for hvad jeg dagligt oplever. Tja regler og love, lavet af de politikere som sidder over i den Københavnske og ikke aner en døjt om hvad der virkelig sker derude.

Men tilbage til mit spørgsmål egentlig: 1) Kender I nogle gode sider hvor man kan købe udstyr som afslører politiets kontroller - laser, fotovogn osv?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-07 16:56

Jo du har ret, 80 km i timen kan føles som en parkering,
på den gode landevej.
En nordjyde, Skagen tror jeg ville starte et firma med sms
varsel om hast.kontrol. Hans ide er skudt i sænk indtil videre.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 20-08-07 16:58

Svenskerne sælger udstyr som advarer om politiets
radarkontrol.
eks. dem her, leverer også til DK
http://www.radarshop.com/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-07 17:00

Det var en tysker.
http://www.radar-shop.de/html/radarvarnare.html
Her en svensker

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 20-08-07 17:00

Teil: Ved du hvor effektive de er mod lasersystemet?
Findes der nogle artikler som beskriver produktet du nævner?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-07 17:06

Jeg kender ikke nogle artikler om deres effektivitet.
Men af omtale fra dem der bruger udstyret er de meget effektive.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 17:26

Der er ingen af de advarsels"fiduser" der er effektive - politiet er sgu da ikke dumme....

Bødetakster har du fået et link til....

Det du læser vil jo ALTID rose dimserne....., men det holder IKKE....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 17:28

Den der med at "følge" trafikrytmen holder heller ikke - så må der jo være nogen der kører for stærkt

Lad dem få bøderne - så kan du grine når du kører forbi......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 17:29

Problemet idag er at bilerne er FOR GODE - det går meget hurtigere end du tror......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-07 17:35

Jo en del af de "dimser" er så gode at de er forbudt at anvende.
Derfor dette tilbud med at gemme udstyret.
Citat
Låt Er verkstad montera radarvarnaren eller laserstöraren under motorhuven så är den osynlig när man står utanför bilen! Med de enastående kombinationerna i Executive-Bundle och Premium-Bundle får ni toppresterande produkter med en diskret användning!

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 20-08-07 17:36

Hvis de nupper dig med pistolen er intet effektivt. Det er forsent når du får at vide de måler. Radaren kan du være heldig at fange. En hel del af radardetektorerne virker islet kke så tosset endda. Men MC'erne, helikopterne, laserne kan du ikke gøre meget ved, andet end at køre fornuftigt. Men jeg kender da problematikken. Vi andre bruger fartpiloten og håber politiet ikke er alt for emsige, dvs kører det tilladte + måske 5 - 7% hvor forholdende tillader det. Alternativt kan du eksperimentere med politiscannere for at aflytte politiradioen. Men det skal jo helst ikke være det rene James Bond med radioer, scannere og detektorer. Hvis du kører +200000 km pr år, ville det nok være rarere om du koncentrede dig om det.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 20-08-07 18:02

Snedig> Vi er slet ikke uenig. Man kan altid diskutere hvad det vil sige at køre fornuftigt. Jeg bruger altid fartpiloten inde i byområderne, men det er squ svært at bruge piloten når du skal op i gear, og i situationen hvor du overskrider grænsen (i forbindelse med gearskiftet), ja så er det squ irriterende at man bliver banket fordi man ikke sidder med øjene dybt nede på omdrejningstælleren, men holder i stedet for øje med hvad der sker på vejene og omkring dig.
Idioten som overhaler og maser sig ind mellem dig og den forankørende (og formindsker dermed bremselængden), idioten som ikke holder for fodgængeren, idioten som kører helt op i røven på dig, idioten......ja jeg kan blive ved.
Jeg er da heller ikke fejlfri, det skal da være sagt, men jeg kører efter forholdene!!

thomas.haugaard> du har ikke ret her. Masser af mennesker overskrider daglig færdelsreglerne - men nogle kalkulerer skam med bøderne.
FARTEN DRÆBER påstår du og andre såkaldte kloge hoveder. Ja undersøgelser viser det de vil have til at vise men farten dræber squ ikke der hvor der ikke er nogen!! (ej heller dyr). Typisk på lange lige stræk med lave grøftekanter eller slet ingen og åbne marker på begge sider af vejen. Jeg ved ikke lige hvor meget du kører rundt på vejene, men jeg må indrømme at jeg ikke hører til dem som stirrer mere på omdrejningstællerne fremfor hvad der sker omkring mig.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-08-07 18:03

Hvornår hulen er det blevet sværere at overholde reglerne når man kører meget i forhold til, når man kører lidt????

Det er faktisk ret enkelt - man letter foden en anelse fra speederen.. VUPTI - så er den der...

Vaxen - der var glad for, at hun kun kørte 80 da spritbilisten hamrede frontalt ind i bilen!!!!!
- De andre kan også lave fejl....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 18:10

Du må stille op for et parti så vi kan få dig i folketinget....

Dine argumenter må kunne overbevise HELE SALEN....

Lad dog de andre køre som idioter - det berettiger da ikke dig til at følge trop....

Moar - hvorfor må alle de andre når jeg ikke må....

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 20-08-07 18:16

Vi lukker her og takker for diskussionen inden det udvikler sig.

Spørgsmålene var 2 og jeg fik svar på begge. Takker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 18:21

Blev du klogere

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-08-07 19:03

Citat
hehe refi. Kør langsommere osv. Det er lettere sagt end gjort, men du kører nok heller ikke over 200.000 km på årsbasis, så ville du sikkert se lidt anderledes på det.

Hvis du virkelig kører så meget (og jeg tvivler) så er du så afhængig af dit kørekort at du ikke har råd ti lat køre for stærkt, så spar dig besværet og hold dig til reglerne