/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Problemer med en contrib
Fra : anetteogjesper
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 20-08-07 15:22

Citat
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/cloe.dk/admin/includes/languages/danish/infobox_configuration.php:56) in /home/www/cloe.dk/admin/includes/functions/general.php on line 22

Hvad betyder dette og er der en der kan og vil hjælpe med at rette det, så det bliver korrekt?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-08-07 15:24

Starter lige bagfra:
Hej
Jeg har downloaded og installeret infobox admin
http://www.oscommerce.com/community/contributions,1175/category,all/search,infobox+admin

Problemet er nu, jeg får fejl hver gang jeg vil ændre i menuen. Den skriver dette:

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-08-07 00:27

Du har fået en header already sent fejlmeddelelse.

Det er kræver en rimelig lang tekst, at forklare, hvordan en webserver fungerer og hvordan der kan skrives og vises websider.

Men det korte af det lange er nogenlunde, at hver gang der skal sendes en webside, skal der først sendes en header som beskriver det der følger efter.

Når først en header er blevet sendt, så hjælper det ikke noget at sende mere til den eksisterende side, og derfor får man en header already sent fejlmeddelelse.

Sådan en header already sent fejlmeddelelse kan være forårsaget af, at der kan være en syntaksfejl på en side. At koden så at sige ikke er korrekt udformet og altså ikke overholder spillereglerne.

En anden - og lang hyppigere årsag kan være - at PHP er overfølsom overfor såkaldte whitespaces eller "snavs" udenfor kodeområdet, som bevirker at der utilsigtet afsendes headers. Og denne overfølsomhed kan så igen være forskellig fra server til server.

Og med betegnelsen "udenfor kodeområdet", menes der hhv. før starttag <?PHP og efter endtag ?>

Der må intet forekomme før starttag, og intet forekomme efter endtag, hverken egentlige tegn eller linjer eller blot så meget som eet eneste mellemrum.

I langt de fleste tilfælde, hvor whitespaces udenfor kodeområdet giver problemer, skyldes det ekstra tegn efter endtag ?>

I mere sjældne tilfælde, hvor der benyttes UTF-8 og forekommer specialtegn som f.eks de danske æøåÆØÅ osv., og filerne samtidig er skrevet på Windows platformen, så er der en stor chance for, at den benyttede editor har indsat tre bytes foran starttag <?PHP, som onkel Bill - som en lille ekstragave til Windowsbrugere - har gjort usynlig. Og i så fald har man altså en fejlkilde, som man ikke uden videre kan se. Dette er dog kun tilfældet, hvor der både bruges UTF-8 som tegnsæt og forekommer specialtegn som f.eks. æøåÆØÅ i filen, og filen ligeledes blev skrevet med en editor på Windows platformen.

Det korte råd må være, først at tjekke filerne for om der forekommer ekstra mellemrum eller linjer efter endtag ?>, og så i givet fald at rense filerne for sådanne ekstra mellemrum og/linjer eller andet snavs efter endtag ?>

og så prøve at se om en sådan afrensning fjernede problemet.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 24-08-07 00:47

Jeg kender ikke applikationen som sådan, men hvis du f.eks. går ind under
\InfoBox Admin v2.25\admin\includes\languages - så finderdu der tre sprogpakker, dansk, engelsk og fransk.

Hvis du tjekker den engelse og den franske sprogpakke, så vil du se at der ikke er noget snavs efter enddtag i infobox_configuration.php filen.

Hvis du derefter tjekker den danske spogpakke, vil du se at der i denne sprogpakke er noget snavs i form af to ekstralinjer i dens infobox_configuration.php fil. Prøv som det første at fjerne snavset fra denne fil, og se så om det ikke hjælper.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-08-07 01:35

Nu har jeg fået et andet problem:
Kode
Warning: mysql_real_escape_string() expects parameter 1 to be string, array given in /home/www/morsunivers.dk/admin/includes/functions/database.php on line 134

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/morsunivers.dk/admin/includes/functions/database.php:134) in /home/www/morsunivers.dk/admin/includes/functions/general.php on line 22

Og der er ingen tomme felter

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 28-08-07 21:31

Jeg ved ikke hvor mange der kommer forbi her, som selv har applikationen installeret, men for de af os som ikke selv har installationen installeret, svarer opgaven til at gå ind i et mørkelagt lokale, for at male det. Og det kommer der sjældent noget godt ud af.

De to første fejlmeldinger er ens, og siger jo tydeligt at problemet skyldes, at noget der skal være en streng er et array- og så er det jo bare at finde ud af, hvorfor det der skal være en strenger et array.

Der kunne et par sourcelinjer før og efter samt selve fejllinjen, måske give en ide om, hvad problemet kunne skyldes - det er naturligvis ikke sikkert, men kunne jo være.

Den sidste fejlmelding kan vist trygt ignoreres her, den er måske forårsaget af fejlen i linje 134, og forsvinder så helt af sig selv, når først fejlen i linje 134 er fikset.