/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Isolering med "varmevæg"
Fra : alvinanker
Vist : 6152 gange
50 point
Dato : 20-08-07 14:57

Jeg skal invendigt isolere en 1½ stens massiv ydervæg. Mit problem er at der ikke er meget plads til isoleringen, hvorfor jeg ønsker at opnå det bedste forhold ellem tykkelse og isoleringsevne. Jeg har bl.a. kigget på Knauf "43 mm varmevæg". Jeg forstår dog ikke Lambda og andre værdier. Hvad svarer en 43 mm varmevæg til i almindelig isolering?

Jeg har fundet nogle "rumagige" produkter som er en dobbeltfolie med "boble wrap" imellem ligesom det man bruget til embalering. Jeg har læst at producenten overdriver helt vildt når han skriver at det svarer til xx mm almindelig isolering.

Er der nogen som har erfaringer med dette produkt?

mvh

Alvin

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-08-07 16:02

isoleringsværdien er ca den samme som mineraluld. hvis du skal opnå en god effekt, skal du have mere isolering på

Accepteret svar
Fra : mayday

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-07 17:49

Her er et link til Rockwools side om lambdaværdier: http://www.rockwool.dk/sw64553.asp

Knaufs af varmvæg har en lambdaklasse der hedder 0,034 W/m oC, hvilket svarer til den allerbedste af Rockwools superisolering.

Omregnet svarer 43 mm varmvæg til ca. 50 mm almindelig Rockwool - men kik selv på siden fra Rockwool den er skrevet for amatører

Her er der et link til Knaufs side om varmvæggen med teknisk beskrivelse: http://gds.knaufdanogips.dk/system/index.html

Varmvæggen har den fordel i forhold til mineraluld, at den ikke er fugtfølsom, og dermed ikke mister isolationsværdi ved fugtpåvirkning fra ydermuren.

God arbejds- og læselyst

mayday

Godkendelse af svar
Fra : alvinanker

Dato : 21-08-07 21:26

Tak for svaret mayday.