/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ejendomsretten
Fra : Jensenac
Vist : 845 gange
20 point
Dato : 20-08-07 13:40

Da Sofanet har opstillet en kasse på min grund, kan jeg fjerne den igen, jeg har flere opringninger til dem og der var en peson her og sagde vi skulle for vores grund op opmålt. men han har ikke set den skelsten som er flyttet 2 meter ind på grund af der skulle være en kloakbrønd der hvor skel sten stod i 1959. men vi overværede flytningen,
Nu har jeg grave den fri stå den ikke kom i hækken.
mvh. Anders Christian Jensen
Mejerivænget 36 Guderup 6430 Nordborg

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 20-08-07 13:42

Jeg ville ihvertfald ikke stille min adresse på her inde!

Kommentar
Fra : Jensenac

Dato : 20-08-07 13:43

Vi er meget kede af den skal stå til ulempe for os som ikke skal bruge dette net.

Accepteret svar
Fra : me67

Modtaget 30 point
Dato : 20-08-07 13:45

Citat
Jeg ville ihvertfald ikke stille min adresse på her inde!

Læs "Privatadresse"

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-08-07 13:51

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at sende et anbefalet brev hvori du meddelte at du agtede at få denne kasse fjernet på Stofanets regning såfremt de ikke selv gør det inden for f.eks. 14 dage.

Hvis det så kommer dertil at du selv fjerner den så skal du være mere end almindeligt sikker på skelgrænserne,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-08-07 14:05

Ring dog til kommunen Teknisk Forvaltning.

Det er vel kommunen, der har givet tilladelse til opsætning af de "kasser"

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-08-07 16:06

hvis ikke der foreligger en tinglysning hvoraf det fremgår, at skelstenen er flyttet og arealet overgået til anden ejer, må det stadig være dig der ejer jorden og så kan man ikke uden videre placere en kasse der. prøv at undersøge ved landmåleren, om der er foretaget ændringer på stedet.hvis ikke må du have en snak med stofa. de vil sikkert hellere betale en skilling end flytte kassen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-08-07 16:24

Jeg kan fortælle at jeg for ca 55 år siden var ude for at der blev sat en elmast lige indenfor skeller i min have. Det blev tinglyst på ejendommen og jeg fik udbetalt et beløb. Jeg tror ikkke jeg kunne have modsat mig det? Men det viser vel ,at man ikke uden videre kan opsætte noget i andres haver og kommunen kan da ikke tage ejendomsretten fra nogen, uden ekspropriation.

Godkendelse af svar
Fra : Jensenac

Dato : 20-08-07 17:15

Tak for svaret me67.