/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Laminatgulv.
Fra : Mosebaek
Vist : 3643 gange
100 point
Dato : 20-08-07 10:05

Jeg har efterhånden,lagt en del gulve i værelser og lign.af de billige typer Laminat,fra Jem & Fix.Meen,jeg har et problem: Når der gået nogle dage,skilles de ad,flere steder.Det er kun i endesamlingerne,det forekommer.Altså,fer og not glider lidt fra hinanden.Ikke meget,måske en ½ mm,men det ser ikke godt ud,med sådanne sprækker.Jeg er omhyggelig,med kiler/klodser,så de ikke "fjedrer",ved "sammenslåning".Er der noget,jeg gør forkert ? Jeg går imod monterings-anvisning på et punkt:Gider ikke skære feren af første række brædder (langsiden),vender derfor noten ind mod muren,i første række.Men jeg kan ikke tro,at det skulle påvirke endesamlingerne,i det færdige resultat.Nu skal jeg lægge noget,lidt dyrere Pergo laminat,vil derfor gerne,se en lidt bedre resultat.Nogle teorier/tips,er meget velkomne.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-08-07 10:44

Hvis du har fulgt anvisningen, vil jeg tro at der måske står at gulvet skal ligge upakket i rummet en tid forinden nedlægningen, - hvis ikke du har fulgt dette vil jeg tro at det kunne være årsagen til dine revner.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 20-08-07 10:52

Hej.
Lim fer og not.
/ds23

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 11:01

Uanset om det er den "billige" type er det nødvændigt at vide om det er "limfri" gulv.....

Men ellers som "stilkene" siger har du "glemt" at lade dem afklimatisere inden lægning....

Min. 14 dage er anbefalet.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 11:04

vrøvl... dage = timer - det gør unægtelig en forskel

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-07 12:33

Nu er jeg her igen! Har haft strømafbrydelse,på grund af torden.
Alt jeg har lagt,er "limfri",såkaldt "klikgulv".Pergo`en,jeg skal igang med,er også uden brug af lim.I deres anvisning,står der=Opbevares i ubrudt emballage,mindst 48 timer... Det er som om,nogle af brædderne "krymper",når de er monteret.Der er intet "mønster" i det.Det forekommer
"i spredt orden" tilfældige steder,på gulvet.
Jeg har lige,nogle andre gøremål.Vender tilbage med mellemrum.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-07 13:57

Var her kl.14 - kigger ind igen ved 16.tiden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 14:01

Var her 14:05

Hvad vil du have VI skal gøre.....

Har du fulgt anvisningen og er sikker på de er i "click" - er der jo ikke andet at gøre end at klage til producenten.....

Du kan jo lime hvis du syntes, men det burde ikke være nødvændigt.....

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-07 15:17

umidelbart lyder den mest sandsynlige årsag at du enten ikke har klikket den rigtigt sammen , men slået dem sammen og ødelagt låsen i bræderne
eller også er undergulvet ikke helt i orden , især de billige gulve er ret sarte overfor disse ting

mvh
bredker
gulvmontør

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-07 17:08

Citat
Var her 14:05
Såså refi,ingen sarkasme her.Tak.Fordi jeg skrev tidspunktet på,skyldes at det lige skulle bemærkes,at jeg trods travlhed,kigger ind på mit eget tråd,indimellem.(Har flere gange set folk får tæv,for at strarte en tråd,og så bare lade den flyde uden opsigt).Jeg ved godt uret kan læses i hvert indlæg...men gør man det.
Citat
Hvad vil du have VI skal gøre.....
Ingenting... Jeg må jo nok påregne at skulle klare det selv.Tænkte bare på,om det var et par stykker,der var klogere end mig,på slige ting.(Lyder dog usandsynlig).
Citat
umidelbart lyder den mest sandsynlige årsag at du enten ikke har klikket den rigtigt sammen , men slået dem sammen og ødelagt låsen i bræderne
Der er vi,bredker,måske inde ved sagens kerne.Jeg trykker dem først sammen,og slår dem så fast bagefter,med en plast klods,der er beregnet til formålet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 17:21

Der kan jo også være fejl i enkelte af kliklåsene - eller ligge "støv" mellem......

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-07 17:30

Citat
Der kan jo også være fejl i enkelte af kliklåsene - eller ligge "støv" mellem......

Rigtig refi.Jeg må nok prøve mig frem.Være (endnu) mere omhyggelig.Så jeg ikke får smæk af konen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-08-07 18:51

Når vi nu læser alle besvarelser, - så er det vel en selvfølge at du også har fugtmembran under dit laminatgulv, for ellers kunne det tyde på fugtoptrængning nedefra.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-08-07 19:17

Stilkene.
Ja,jeg lægger altid fugtmembran,i form af plastik.Derpå de grønne,formpressede 4 mm plader,som lydmembran.Disse Pergo brædder,jeg skal lægge nu,har derudover"indbygget" et gummilag på bagsiden.Så alt i alt,mener jeg de bliver godt isoleret fra betonunderlaget.
Tak for løsningsforslag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-08-07 20:05

Ja-så, -- så må du vist henholde dig til købe/fabrikantproblem.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-08-07 07:17

Tak for svaret bredker.
Jeg er "bange" for,du har ret.Jeg kan dog ikke se,at det kan gøres anderledes.

V.H. Mosebaek.