/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tætning af undertag
Fra : alapmi1
Vist : 2030 gange
100 point
Dato : 20-08-07 08:40

Mit undertag er af armeret plastik. De steder hvor skorsten, emhætte, antenne osv går gennem undertaget, er der ikke en skåstillet liste til at lede evt vand væk fra hullet i undertaget.
1. Er det en speciel slags liste og hvordan monteres denne (silicone)?

2. Når hullet skal lappes efter listen er monteret. Er der noget tape der hæfter bedre end andet.

3. Er der nogle fif, der gør lappen mere tæt.

mvh Per

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-08-07 10:48

Hvis dit undertag er monarfol, - findes der en tape til denne.
Hvis du vil montere klemlister er det nok en god løsning, og læg gerne en fugemasse imellem, men jeg ville vælge en fugemasse uden citronsyre, - det er der i visse cilikone`r, men det kan du lugte dig frem til.

Kommentar
Fra : alapmi1

Dato : 20-08-07 11:06

Tak for svaret, klemlister: hvordan fungerer disse og er det 'metervare' i byggemarkedet.

Mvh Per

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-07 12:45

De bliver bare skruet ind som overgangslister ved gulvtæpper eksempelvis, og ja du kan købe dem i byggemarkeder eller tømmerhandeler.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-08-07 16:10

du skal lægge en monarfolrende ind. det er en slags tagrende som ligger skrå imellem spærene og leder vandet ud i det næste spærfag. de kan købes på tømmerhandelen.

Godkendelse af svar
Fra : alapmi1

Dato : 23-08-07 14:46

Tak for svaret stilkene.