/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Overgangs alder
Fra : Disi
Vist : 1003 gange
150 point
Dato : 19-08-07 22:33

Hvornår nåede du din overgangsalder ? Og hvordan føles den da den kom ?
Hvor gammel var du ?
Og hvordan oplevede du den og kom igennem den hårde tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-08-07 05:29

overgangs alderen er så forskellig fra kvinde til kvinde så der ikke er nogen der kan fortælle dig lige præcis hvad du kan forvente dig - hvordan med dig selv - eller laver du en lille undersøgelse ???

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 21-08-07 18:20

Det er en lille undersøgelse til mig selv Lidt om mig

Hej Jeg har i ca. 1-2 år været i opstart til overgangens alderne tror jeg, jeg er 42 år.....
Synes der sker alt for meget i min krop ligenu, og vil gerne høre fra jer lidt mere erfarne om i kender til til alt dette.
Jeg døjer med, tudeture- bekymringer-mareridt og opvågnen- svedeture og opvågnen( dog ikke hver nat men flere gange om ugen) ophidselse- lidt deperssion (har svært ved at tage mig sammen til at få lavet noget) rastløshed- er ikke træt når jeg går i seng, men kan godt føle mig træt i løbet af dagen- hjertebanken- rysten hovedpine- nakkesmerter- pres/trykken i hovedet, stive muskler hvis jeg sidder for længe i samme stilling, Er jeg for langt ude, eller er alt dette normalt, jeg har stadig mens. men de er svingede i styrke og kommer ofte med 3 ugers mellemrum.denne gan 14 dagefør tid og jeg har den endnu går nu ind på 3 uge de første dage var det ikk alm menst. men i fredags "da jeg rigtigt skulle have haft den" virker det som en normal Mens.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 20:04

det lyder da egentlig rigtigt nok - men det er slet ikke sikkert det hele er overgangsalder - lægen kan sende dig videre til undersøgelse for der er ingen grund til at gå og have det skidt på den måde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 20:37

kom til at tænke på om siden her var noget for dig

http://www.oestrogen.dk/showArea.asp?AreaID=281&subAreaID=124

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 20:43

Citat
Hvornår nåede du din overgangsalder ? Og hvordan føles den da den kom ?
Hvor gammel var du ?
Og hvordan oplevede du den og kom igennem den hårde tid

KVINDER _ altså.

Troede det var åbent for ALLE.

Jeg mistede min ??? hårpragt for MANGE ÅR siden.
Men fik til GENGÆLD,? HÅR andre steder, der/ det
ikke er velkomment, næse / øre.

Som___ HVAD man end gør for at rykke skidtet UD_
ALTID KOMMER IGEN.
Bare værre end det sidste.

HAIR = C mucikat

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-08-07 20:44

HAIR = C mucikat
Filmen ALTSÅ...

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 21-08-07 22:47

Jeg har været i en kunstig overgangsalder flere gange og har intet mærket til det.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 22-08-07 08:48

Hej Disi

For et års tid siden havde jeg symptomer der lignede overgangsalderen (jeg er 40). Jeg fik taget et par blodprøver, for at afklare om det var det. Men nej, ikke endnu.
Tag en snak med din læge, hvis han/hun har mailkonsultation, så fly dem en mail, så får du nok enten en tid eller en blodprøveseddel.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 150 point
Dato : 22-08-07 15:11

ja, det kan testes med en simpel blodprøve.

Jeg var selv omkring 45. Havde hedeture. Det var ikke så ubehageligt, for jeg har altid været en frossenpind.
Men menstruationerne blev en MEGA plage. Dels blev de uregelmæssige, og dels blev de MEGET voldsomme og med store smerter.
Jeg fik piller på recept, som jeg "bare" skulle tage INDEN det begyndte at gøre ondt. Og det var umuligt når menstruationerne var uregelmæssige. Når først det gjorde ondt, så var der intet der hjalp.
Jeg blødte igennem alting flere gange hver nat, så jeg måtte skifte både tøj og sengetøj.

Efterhånden blev der bare længere imellem. Og menstruationerne stoppede helt da jeg var ca. 49-50.
Et år senere fik jeg hormontilskud af helt andre årsager... Og fortsatte med at tage dem i 5 år.

Men mine menstruationer har altid været smertefulde. Det blev bare MEGET værre op imod menopausen. Det behøver ikke at gå lige sådan for dig.

Det er nok en god ide at snakke med din læge, når du har sådan nogle plagsomme symptomer, der måske kan gøres noget ved...

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 23-08-07 11:12

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-08-07 13:12

Tak for accepten af mit svar, Disi..