/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gamle radioer
Fra : mapse
Vist : 904 gange
300 point
Dato : 19-08-07 15:42

Hejsa

Jeg har før herinde søgt hjælp til gamle radioer - og nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at lave en hjemmeside, hvor der er billeder af dem, så har du mulighed for at hjælpe mig med lidt historie omkring dem - eller fortælle om de er noget værd, eller kender samlere, som kunne være interesseret, så skriv endelig.

www.mariannoghund.dk

Mange hilsener Mapse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 15:47

Interessant side, den gemmer jeg.
TOR er rigtigt tror dog det skal udtales TO R, ikke helt sikker på sagen.
Du har ikke Linnet & Laursen LL, jo nu ser jeg Monark.
Arena mangler.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 19-08-07 15:50

Prøvede lige at ville sende et "privat" indlæg til dig Teil, men det kan jeg ikke få lov til. Det lyder som om du har forstand på radioer - kan du fortælle lidt om dem??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 16:02

Vender tilbage, men du får lige et link.
http://www.johansoldradios.se/radios/tuberadios/tuberadios.htm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 16:04

Philips Dux og Concerton er samme produkt.
Luxor og Skantic er ligeledes samme produkt.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-08-07 16:04

Du kan også sætte dig i forbindelse med http://www.rfr.dk/Default.asp

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-07 16:56

Jo det udtales TO R
Det kunne være noget med at der var TO stk Radiorør inde i radioen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 17:37
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 17:51

Arena fabriken i Horsens, ejedes af Hede Nielsen.
Der kommer et hav af sider hvis man googler på
radiofabriker og lignende. Glem ikke google billeder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 18:31

Citat
Prøvede lige at ville sende et "privat" indlæg til dig Teil, men det kan jeg ikke få lov til. Det lyder som om du har forstand på radioer - kan du fortælle lidt om dem??

Private indlæg lader sig ikke gøre p.g.a. for mange der prøver at svine mig til på
det groveste. Som du ser i min profil, - et dumt svin ifølge andre kandu-er

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 19-08-07 18:49

Ja, det kunne jeg godt se - men jeg har jo ingen dårlige erfaringer med dig - så det tager jeg ikke stilling til ;)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 21:03
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 21:05
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-07 21:08

http://www.samlaren.org/transistor.htm
Sådan kan man blive ved i en uendelighed.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-08-07 17:59

Flot samling

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-07 21:48

mapse
jeg ved desværre for lidt til at hjælpe dig videre.
Men som du ser kan google finde mange sider,
der findes en hel del samlere og foreninger.
Prøv kontakt til de forskellige der findes på nettet.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 21-08-07 08:32

Hej Teil, jeg synes du har gjort et kæmpe arbejde for mig, s åjeg har lidt at arbejde videre på - foreløbig tusind tak for hjælpen. Mange hilsener Mapse

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-08-07 13:14

- som Teil skriver, der er masser derude. F.eks.:

http://www.antiqueradio.org/gallery.htm

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-08-07 13:27

- en god gang links:

http://antiqueradio.org/radweb.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-07 14:24

I Horsens har de en del gamle radioer henne på Industrimuseet - det har jeg lige set.