/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
tvinge salg af lejlighed??
Fra : tinolarsen
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 19-08-07 13:54

Jeg bor i en ejendom hvor der er 6 ejerlejligheder.

Den ene har stået tom i 5-6 år nu, da ham der ejer den er indlagt på en eller andet psykisk institution.

Alle vi andre beboere i ejendommen ville meget gerne have at der boede nogen i lejligheden, da vi mener det har invirkning på værdien af vores lejligheder, at den bare står tom og urørt.

Samtidig med at man jo altid kan bruge ekstra hende når vi har have/arbejdsdag mv.

Har snakket med hans værge, men svaret er at han ikke vil sælge...

Mit spørgsmål går på om man på nogen måde kan "tvinge" ham til at sælge, når den bare står tom??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 14:00

Citat
Mit spørgsmål går på om man på nogen måde kan "tvinge" ham til at sælge, når den bare står tom??
det håber jeg ikke, hvis ydelserne bliver betalt har han forhåbenlig råde ret over sin ejendom, bare en kommentar, jeg ved det ikke

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-07 14:17

Det kan du IKKE..... - længere er den ikke......

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-08-07 14:26

tinolarsen - er der nogen i den ejendom der egentlig kan li' dig? Med den indstilling synes jeg at du skal finde et andet sted at bo...

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-08-07 14:50

Om man kan smide en psykisk syg ud af sin bolig fordi vedkommende er så uforskammet at være indlagt.

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 19-08-07 15:03

Spørgsmålet ligger egentlig et andet sted, om der er beboelses pligt i ejendommen, der det det, kan man sige at han skal fremleje sin lejlighed. Man kan ikke tvinge til at sælge.

For er der beboelsespligt så siger det jo lidt sig selv. at en skal bebo ejendommen.(lejligheden)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-07 15:56

Citat
Den ene har stået tom i 5-6 år nu, da ham der ejer den er indlagt på en eller andet psykisk institution.

Har han været indlagt uafbrudt i 5-6 år !!!!

Citat
Alle vi andre beboere i ejendommen ville meget gerne have at der boede nogen i lejligheden, da vi mener det har invirkning på værdien af vores lejligheder, at den bare står tom og urørt.

Samtidig med at man jo altid kan bruge ekstra hende når vi har have/arbejdsdag mv.

Du tænker vist mere på dig selv end den person, der er syg.

Tænk hvis det nu var dig, der blev syg, og skulle indlægges i en længere periode!

Hvordan ville du så have det, hvis du ikke havde din egen bolig at kunne vende tilbage til !!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-07 16:02

Citat
Spørgsmålet ligger egentlig et andet sted, om der er beboelses pligt i ejendommen, der det det, kan man sige at han skal fremleje sin lejlighed. Man kan ikke tvinge til at sælge.

Hvis manden eks. er tilmeldt adressen, er lejligheden beboet, uanset han er der eller ej.

Og nej, man kan ganske rigtigt ikke tvinge nogen til at sælge sin lejlighed fordi vedkommende af forskellige årsager befinder sig et andet sted i en kortere eller længere periode.

Citat
Alle vi andre beboere i ejendommen ville meget gerne have at der boede nogen i lejligheden, da vi mener det har invirkning på værdien af vores lejligheder, at den bare står tom og urørt.

Det forstår jeg så slet ikke, hvordan det skulle kunne indvirke på værdien af andre lejligheder i en ejendom, at en af lejlighederne står tom.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-08-07 16:23

der står i loven at ejendomsretten er ukrænkelig, og fordi en mand går hen og bliver syg, er det ikke ensbetydende med, at man må kaste sig som gribbe over hans værdier. tror du at du selv ville bryde dig om at blive ribbet for alt af værdi bare fordi der var en anden der godt ville have din ejendom.
du burde skamme dig med den tankegang.

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 19-08-07 18:17

Tak for svaret refi.
Kort og præsis..

Det var nu bare fordi vi har haft snakket om det i ejerforeningen, og så lovede jeg at undersøge det.

Håber da heller ikke og bliver "smidt ud" af min lejlighed hvis jeg blev syg nej... - så det er skam ikke med en ond tanke jeg spørger.

Synes også bare det er synd den står tom... jeg kan sagtens leve med det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-07 18:26

Citat
Synes også bare det er synd den står tom... jeg kan sagtens leve med det

Det glæder mig, at du kan leve med at en beboer har sin lejlighed at flytte tilbage til, når den pågældende er rask

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 21:12

Selv tak...