/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Filskanning med Avast
Fra : o.v.n.
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 19-08-07 12:09

Min download mangager kan indstilles til at scanne hentede filer automatisk efter hentning, jeg "bare" lige browse hen til programmet, sætte den hen i linjen og klikke ok, men i Avast mappen er der en op til flere muligheder, er der en af jer som ved hvilken jeg skal vælge, jeg gætter på at det er den som bruges i højre klik funktionen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 12:19

De er allerede scannet under hentningen.....

Højreklikscan er en extra scan beregnet til cder/disketter o.lign. du lægger i komputeren...

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-07 12:45

Jeg tror faktisk at Avast scanner automatisk, hvis du har aktiveret P2P protection. Ellers er det denne:

C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashQuick.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-07 12:47

Hvad har du gjort af Bullguard

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 12:58

Jeg blev irriteret over at Bullguard ikke kunne opdatere på min stationære computer, supporten har foreslået både dit og dat, intet hjælper, jeg har fjernet, renset og geninstaleret 2 gange, i går var opdateringer igen 10 dage gamle, så herut med den, og da der kun er 60 dage tilbage før jeg skal have licensen fornyet, har jeg kigget mig lidt omkring, lige nu har jeg så Avast på computeren, den ser ud til at være ok, så måske ryger Bullguard ud i kulden, på den bærbare bliver den opdateret flere gange daglig, i er to som mener at filen er scannet, jeg bliver nødt til at stole på jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 13:05

99% om ikke 100% af antivirusprogrammer scanner under hentning.....

Finder den ikke noget hjælper en extra scanning med programmet jo heller ikke

Så er der noget alligevel er det programmet der ikke er godt nok...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-07 13:14

Prøvede du ikke at sætte den linie ind i downloadmanageren ?

Btw, dette firma, som laver en dobbeltscanner, brugte tidligere Bitdefender(=Bullguard) som supplement til Kaspersky http://www.gdata.de/trade/GB/productview/728/16/

Nu bruger de Avast, fordi de mener, at det giver bedre detektion. Værd at tænke over .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 13:20

Citat
Prøvede du ikke at sætte den linie ind i downloadmanageren ?
hvilken linje BitDefender er det ike en firewall

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 13:32

Alt hvad der går gennem din netledning bliver da scannet.....

Hvad skulle antivirusprogrammet ellers gøre godt for ?????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 13:42

Det var jeg så ikke helt sikker på, derfor spurgte jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-08-07 14:11

okay

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-07 14:15

Denne linie. Klik dig frem til ashQuick.exe i downloadmanageren, hvis du kan træk og slippe i den. Ellers sæt linien ind.

C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashQuick.exe

Hvis den ikke virker, så prøv at lave den sådan her:

"C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashQuick.exe"

Bitdefender er antivirus. Bullguard bruger Outpost som firewall. Bullguard er jo sat sammen af flere forskellige mærker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 16:25

Jo jeg har sat linjen ind nu jeg ville bare vide at det er den rette jeg sætter ind (helt unødvendig forstår jeg) jeg ved godt at Bullguard er en pakkeløsning, jeg forvekslede BitDefender med Bitguard, navnet ligner da lidt

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-08-07 16:38

Prøv begge linier.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-07 17:03

Jamen det er da let nok, jeg browser frem til den, ligesom når man vil lægge et billede på peecee og klikker på Gennemse, jeg skule bare vide hvilken jeg skulle vælge, jeg er jo ny med Avast og vil gerne høste af andres erfaringer, i stedet for at gøre alle forsøg selv

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-07 00:49

Tak for svaret stl_s. det var lige denne oplysning jeg manglede, måske har i ret Avast ikonen er aktiv under download, som den også er når der læses en ny side ind, så funktionen er en slags dobbelt sikring

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-08-07 09:38

Selv tak. Ja, det er nok dobbeltkonfekt.