/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fanget i stillehavskrigen
Fra : Sandvad261
Vist : 6639 gange
100 point
Dato : 18-08-07 20:25

Det var en serie der blev vist i fjernsynet for nogle år siden, og nu vil jeg se om man kunne købe den serie/film.
Dengang den blev vist var titlen på Dansk som før skrevet
Fanget i stillehavskrigen
Jeg har fået at vide at det på det nærmeste er unuligt at finde den, hvis man ikke kender den Amerikanske titel, så den skulle jeg jo også gerne ha'.
Filmen handler om dengang Australien gik ind i anden verdenskrig, og i filmen her er de oppe imod Japanerne.
Er der nogle der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-08-07 21:50

Tv-serien: A town like Alice handler om Australien, 2. verdenskrig og japanerne. Men den hed på dansk 5 sorte høns. (Romanen er skrevet af Nevil Shute). Mon det er den serie, du efterlyser
http://us.imdb.com/title/tt0081949/

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 19-08-07 00:29

Jeg har set på sagen, men nej desværre det var ikke den.
Den blev vist i fjernsynet for nogle år siden, og den handler om nogle Australier der så vidt jeg husker falder i et baghold, og gruppen bliver næsten udslettet, men får nedkæmpet den maskingeværrede, en af de overlevende australske soldater bliver fangevogter, og her møder han en af de japanere, fra maskingeværreden, men som tiden går bliver de næsten venner, japaneren bliver i det sidste afsnit/ i slutningen skudt af en fremmed person med et jagtgevær.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-07 01:59

Denne beskrivelse lyder som det du søger.

http://australianscreen.com.au/titles/cowra-breakout/

Kan evt. købes her http://www.totaltiorden.dk/shop/product_search.php

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 19-08-07 11:35

Tak for svaret jakjoe.
Den var lige i øjet, det var lige den film jeg søgte.
Jeg skal så bare finde et sted hvor jeg kan købe den med Danske undertekster.
På den adresse du henviser til syntes jeg godt nok ikke at jeg kan finde den.
Men mange tak for hjælpen...

Hej og god vind

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-08-07 11:38

Jeg siger også tak.

Det med undertekster..... ?? Bliver nok svært !

mvh
jakjoe