/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
suzuki jimny typiske fejl
Fra : speed210
Vist : 2480 gange
100 point
Dato : 18-08-07 16:30

er der noret serligt man skal holde øje med på dadan en jimny vi har nemlig overvejet og købe en vi har en 4x4 nu men den skal snart udskiftes og jimnyen er jo billig jeg kan nemlig se vitaraen har mange problemer med gearkassen og oliespild

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 16:57

speed210

Hvis det er den med 1.3 motor skal du nok tage navneforandring.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-07 17:19

Pris og kvalitet høre sammen på Suzukis biler, undtagen hvor kvaliteten ikke engang står mål med prisen

Og de er sindsygt dyre at reparerer på.

Modellen er ganske vist ikke med i linket her, men du kan alligevel danne dig et lille billede af hvilke problemer Suzukikøbere har med deres biler:

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-07 17:20

I det hele taget er Suzuki en mandagsbil med en levetid på ca 6 år.
http://www.mandagsbil.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-08-07 18:07

Nu er mandagsbil.dk ikke noget statistisk grundlag at vurdere efter for i givet fald ville Lada jo ikke være så ringe endda.

Som så mange andre bilfabrikker så bruger Suzuki også motorer og transmission fra andre producenter og derfor er det svært at generalisere over modellerne bortset fra, at de mangler komfort til langture og er dyre at reparere.

Der er 720 Suzuki mellem 1980 og 2000 salg på bilbasen (heraf 5 Jimny) så nogen må holde mere end 6 år.

4x4 er dyre at reparere på og da Jimnyen ikke er indført i større omfang må man forvente meget dyre reservedele og et spinkelt erfaringsgrundlag.

Jeg ville ikke købe sådan en, men jeg er nu også ganske tilfreds med min engelske 4x4.

Kommentar
Fra : speed210

Dato : 18-08-07 22:58

Ja min kone kører i en landcruiser fra 86 og jeg har selv lavet den og synet den hun kører ikke mange kilometer om året max 10000 og hun er glad for den og en anden skal være i samme størrelse men der må da være nogen der har haft sådan en fætter

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 25-08-07 18:04

Min kone har haft en Alto de sidste fem år. Den kører hver gang man drejer nøglen, og har til dato kostet en udstødning, bremseklodser og bakker + 2 nye hjulcylindre.
Arbejdet udført på eget værksted. Men den er en yderst sjælden gæst, så bortset fra alm. vedligehold og en sjat benzin en sjælden gang, er det en lille rap og billig bil.

Kommentar
Fra : Iceman-VFR

Dato : 09-11-07 09:48

<<Cortina. En alto er på ingen måde en rap bil, købte en fra ny i '97, og magen til sløv æske har jeg da aldrig haft. Jo den er god nok i 1.-2., og 3. gear, så længe man skal køre i byen, men når man kommer ud på motorvejen er man prisgivet, hvis man som jeg kørte på ferie i den. Tror kun at jeg brugt 5. gear'et et par gange på hele turen.... (Var Jylland rundt i en uge)

Det ville have klædt suzuki at smide en 1,3 motor i, evt. samme som den i Swiften.

<<Speed210. Hvis du har en Land "Knuser" nu, og skifter til en Jimny, vil du blive overordentlig skuffet, Ja det er en billig bil, men hvis det skal være en 4X4 er du ikke tjent med en Jimny, men hvis du bare skal have en konebil som hun kan trille lidt rundt i, ja så er den da sikkert udemærket.
Bare man ikke forventer en fuldblods 4X4.