/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
LAN forbindelse
Fra : Yssil
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 18-08-07 15:41

Vi har to computere og en LAN forbindelse som vi deler ved hjælp af en router. Der plejer at stå LAN forbindelse - Hastighed 100,0 Mbps, men efter vi har formateret den ene harddisk, står hastigheden på den computer til kun 10,0 Mbps. Computeren kører udmærket og er hurtig nok på nettet. Kan det passe at hastigheden kun er 10,0 Mbps? Hovedsagen er selvfølgelig, at computeren kører godt, men jeg undre mig bareNogen som kan give en forklaring?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 18-08-07 15:43

har i bundkort driver ;)

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 18-08-07 15:45

ups har i install bundkort driver på den computer i har install om. tyder på er et driver problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-07 15:53

Det kan måske hjælpe at opdatere driver til netkortet, det hjalp mig

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 18-08-07 15:54

Nu var det ikke mig, som formaterede den, men går ud fra (håber) at ham som gjorde det, havde styr på det og jeg ved han brugte den CD vi har med de forskellige Drivers & Utilities til computeren, men om han har overset, at der mangler drivere til bundkortet ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-07 15:59

Prøv at opdatere driver til netkortet, ved du ikke hvilken netkort du har, så kan det gratis program Everest identificere den for dig, og hjælpe med opdatering: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 18-08-07 16:03

Det vil vi prøve

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 16:58

Ja helt tydeligt mangel på driver til netkort som kan sidde i et stik eller på bundkortet.

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 18-08-07 18:01

OK - jeg har nu prøvet at opdatere netkortet, men alt så ud til at være i orden, ingen nye drivereJeg har ikke meget forstand på det og er bare glad for at det fungere upåklageligt endnu - for hvis der mangles drivere er det vel bare et spørgsmål om tid og så fungere det IKKE mere

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 18-08-07 18:06

Hvad er det for en computer du har?

Det er ikke så der er 2 netkort i din computer? så prøv lige den anden.

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 18-08-07 18:21

Der er kun et netværkskort

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-07 18:55

Hvis det er et netværkskort som sættes ind i comp. (ses i en af de lange riller bag på comp) så har der været en cd eller diskette til det kort.
Endelig kan det være at der er ændret nog i egenskaberne for det netkort.
Men det er kun hastigheden fra computer til computer der betyder noget om det er 10 eller 100
Ud til internettet betyder det ikke noget da hastigheden der er lavere.

Godkendelse af svar
Fra : Yssil

Dato : 18-08-07 19:12

Tak for svaret e.c. OK - godt så blev jeg da lidt klogere. Jeg troede det havde noget at gøre med hastighed på nettet og undrede mig over at det bare fungerede

Kommentar
Fra : e.c