/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Slå irbag fra Citröen Xsara 98
Fra : xodeus
Vist : 1183 gange
45 point
Dato : 18-08-07 10:18

jeg kunne godt tænke mig at slå airbag fra i passagersiden på følgende bil citröen xsara 1,6 i '98.
hvordan gør jeg det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-07 10:24

En rød knap som skal drejes med et mønt eller skruetrækker.
Airbag on off står ved knappen.
Du finder den i højre side.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-08-07 11:44

Hvorfor vil du det, er du uvenner med din kone

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 18-08-07 12:15

Jeg kan desværre ikke finde andet på siden af panelet i højre side end skiltet om at man ikke må sætte børn i autostol på forsædet af bilen og så en skrue til at skrue panelet af... Anyone else?

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 18-08-07 12:17

Hej Hans. Nej det er fordi vi skal ud på en længere tur imorgen eller mandag, vi har 2 helt små børn. Så kunne min kæreste side på bagsædet og kunne stimulere min datter og have øjenkontakt med min søn, da han sidder i en bagudvendt autostol.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 12:19

As you open the drivers door, there is an option to turn off the passenger airbag so you can put a child seat there. It is simple to do using your key. A light then is permanently on the LED display telling you the passenger airbag is deactivated

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 18-08-07 12:48

Hej. Har nu været nede ved bilen flere gange og kan ikke finde noget hverken i den ene eller den anden side. Øv bøv

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-07 12:50

Tror du skal ned på knæ.
Som refi siger, åben dørene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 12:57

Og du er så igen en af dem der har købt en bil uden instruktionsbog - ikke ???????

Hvornår lærer folk det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 13:00

Du skal nok ikke tage det med højre venstre for bogstaveligt.....

Jeg er ikke sikker på de flytter kontakten blot fordi bilen er højrestyret....

Så kig i BEGGE sider.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-07 13:00

Kør en tur, til et indkøbscenter.
Find en zsara ejer, hiv ham i nakken og spørg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 13:17

Citroenforhandleren har da åbent....

Ned og få det demonstreret - bare se "købe" interesseret ud.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-08-07 18:48

Jeg mener og huske at det er et rødt nøgle hul som du kan se når du åbner hanskerummet.Eller i nærheden af hanskerummet.
alimak

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 02-09-07 15:17

Har været ved forhandleren nu. Man kan IKKE slå airbag fra på denne model. Først fra 2001.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 02-09-07 15:17

Ellers rigtig mange tak for hjælpen allesammen. Jeg fik da lidt motion ud af det ved at løbe lidt op og ned af trapper...

Annuller spørgsmålet
Fra : xodeus

Dato : 02-09-07 15:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.
Men et af svarene ville helt sikkert passe på en af de andre modeller...