/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund alene hjemme
Fra : co_co2
Vist : 624 gange
20 point
Dato : 30-01-03 08:48

Hvad gør man når man er nødt til at gå på arbejde, og min hund gør meget når den er alene, dette giver klager fra naboer. Jeg vil helst ikke af med den. Jeg bor i ejerlighed, men motionerer meget med den når jeg kommer hjem, vi har store grønne områder samt skov, hvor vi hygger os. Kan man ikke lære hunden at være lidt mindre støjende når den er alene.

Accepteret svar
Fra : she79

Modtaget 30 point
Dato : 30-01-03 09:24

Hejsa.

Den gør måske fordi den kan høre lyde fra de andre lejligheder. Prøv evt. at tænde en radio - så hører den måske ikke så mange lyde udefra. Og prøv evt. at give den et ben at tygge på - så er den beskæftiget med noget andet.

Hvor lang tid har du boet i lejligheden, hvis du næsten lige er flyttet ind, kna det også være at den lige skal vænne sig til de fremmede lyde.

Måske er der mulighed for at have den til at være i et andet rum. Og hvis den er i hele lejligheden, så sørg for, at den ikke kan se ud - der er jo ofte noget, som kan få en hund til at gø.

Vi har selv prøvet det med at have hund i ejerlejlighed - og den gøede også noget i starten. Så vi har benyttet os af ovenstående ting - og nu er der ikke rigtig nogle problemer.

Håber, at du finder en løsning - for det skulle da ikke være nødvendig at skulle af med hunden.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : co_co2

Dato : 30-01-03 09:37

ps.Radioen er tændt og den har tyggeben at hygge sig med når den er alene. Vi har boet i lejligheden 1 måned. Hunden gør meget.

Kommentar
Fra : she79

Dato : 30-01-03 09:56

Okay. Når du ikke har boet der så længe - så kan det godt være et spørgsmål om tilvænning. Kan hunden se ud? Måske kan den se katte eller andre dyr, som frister den til at gø.

Hvis du er meget tålmodig kan du lære din hund kun at gø på kommando - det skulle hvis også være godt, så gør de kun hvis de får besked på det. Og ikke af sig selv. Vi har dog ikke selv prøvet det, men har hørt fra andre som har .

Her er en side der omtale det med gøende hunde og naboskab:

http://www.hunde-info.dk/hundgoe.shtml

Og her er en side med forskellige foldere om dyr - der er en om hunde der gøer, måske du kan få den tilsendt.

Kommentar
Fra : she79

Dato : 30-01-03 09:57
Kommentar
Fra : co_co2

Dato : 30-01-03 10:46

Hejsa
Tak for hjælpen !!!

Godkendelse af svar
Fra : co_co2

Dato : 30-01-03 10:48

Tak for svaret she79.

Kommentar
Fra : she79

Dato : 30-01-03 10:58

det var så lidt Håber at det lykkes for dig. Og positivt at se, at du vil gøre noget. Vi har en i vores blok, som er fuldstændig ligeglad med om hendes hund står og gør for åbne vinduer