/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kan jeg reservere et navn?
Fra : supersine669
Vist : 780 gange
100 point
Dato : 17-08-07 16:34

Jeg går og planlægger, at starte en butik.

Har skam også fundet et godt navn. Navnet er ledigt, men det bliver det (måske) ikke ved med at være fri.

Kan jeg "reservere" navnet, så jeg så senere kan lave en hjemmeside?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 17-08-07 16:37

den eneste måde at reservere fdet på er at købe navnet nu
at du har navnet , bedtyder ikke at du skal lave en hjemmeside nu , det bestemmer du selv hvornår du vil
men køber du det nu , er du sikret at have det , og kan lave din side hvornår du vil

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-08-07 16:43

Og det koster ikke ret meget, så klø du bare på.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-08-07 16:45

Det koster 50 kr / år at eje et domænenavn. Du KAN være ude for at det kræves at det tages i brug, hvis dk-hostmaster skønner at den eneste grund til at du har navnet er at du vil blokere for andre.

Du kan ikke slev registrere - det er der firmaer der gør, så det første år vil sikkert koste dig mere. De 50 kr er netop prisen for 'reserveringen' - derudover kan du når du har lyst tage det i brug ved at lave en aftale med en udbyder af webhotel.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-08-07 16:55

http://www.dk-hostmaster.dk

Registrere domænenavn
Hvis du vil registrere et domænenavn, der ender på .dk, skal du gøre det hos en godkendt registrator. Registratoren henvender sig efterfølgende til DK Hostmaster og beder på dine vegne om at få registreret domænenavnet.

Du kan kun miste et domænenavn, der er registreret, hvis der er en anden, der gør krav på det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 16:57

her kan du købe navnet og senere bruge det.
www.gratisdns.dk

Gratis dns står for at du skal fortælle hvor din hjemmeside ligger når den åbnes.

Du kan også gå til eks. www.web10.dk og oprette/købehjemmeside og hotelplads.
selve hjemmesiden koster 9 kr. om måneden
+ domæneregistrering

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-08-07 18:18

Ja, du kan købe domænenavnet. Vejledning ér givet oppe over. God fornøjelse.

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 19-08-07 10:09

Hvilken er bedst hos www.web10.dk?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-08-07 10:26

web10 er "kun" til hjemmesider.

Da du påtænker at starte webbutik, skal du vælge en udbyder, der tilbyder betalingsgateway (ellers kommer der jo ingen penge i kassen).

Prøv at Google netbutik eller se her: http://www.oscshop.dk

Der er mange flere og de varierer meget i pris og kvalitet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-07 16:48

Web10 har to slags hotel.
Et med bl.a Frontpage udvidelser
Et andet med bl.a php

Web10 er til hjemmesider / mail / lidt ftp

Men skal du handle med din hjemmeside så er det nok ikke web10 du skal bruge.

Hvis du bare vil sikre dig domænenavnet, kan det gøres her:
www.gratisdns.dk
Domænenavnet koster en lille 100 kroneseddel.

gratisdns betyder at de viser vej til der hvor dit domæne bliver lagt.

Jeg bruger dem selv til at vise vej til min hjemmeside som ligger hos web10, men finder jeg en anden udbyder end web10 så fortæller jeg bare gratisdns hvor den så ligger.

Accepteret svar
Fra : kathy

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-07 12:16

Jeg ville vælge dandomain.

De har en uovertruffen service. Er aldrig nede og så store at du er sikker på, at det ikke er en døgnflue.
Du kan vælge mellem mange størrelser på dit hotel - kan altid opgradere efter behov og de har blandt meget andet også webshop løsninger.

mvh
kathy

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 20-08-07 12:55

Det lyder super kathy. Ved du, om jeg senere kan lave den om til Webshop fra Domæne?

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 20-08-07 12:56

UPSSSSSS - det har du jo skrevet, at jeg kan.

Tusind tak for hjælpen....

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 20-08-07 12:57

Tak for svaret kathy.

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 20-08-07 13:03

Undskyld - jeg forstår ikke spørgsmålet helt.

Prøv at gå ind på deres hjemmeside http://www.dandomain.dk/

Der kan du se, hvad der er.

Hvis du f. eks. vælger et micro-hotel, vil det koste dig 50 kr. om måneden. Så kan du begynde at lege lidt og lave en appetitvækker på din forretning. (PS så er hostmasterregistreringen gratis)
Når du så er klar, implementerer du wepshoppern og skal sansynligvis også opgradere din hotelstørrelse. Det får du hjælp til.

mvh
kathy

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 20-08-07 13:05

Vi tastede vist samtidig

Fint nok

Held og lykke med forretningen og husk at gemme alle regninger, de kan trækkes fra!!!

mvh
kathy

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 13:11

Har gættet dit Domænenavn.
Har købt dit Domænenavn.
Du ka' købe det for et ikke under 3 cifret millionbeløb.
Med venlig hilsen
Gambrinus