/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access 2003: skygge+knap
Fra : Intelligentsia
Vist : 396 gange
20 point
Dato : 17-08-07 14:10

Hej

Jeg sidder og arbejder med access 2003 og jeg har et problem.
Jeg har nogle kommandoknapper som bliver lavet med skygge i den ene side. Jeg vil gerne have at knapperne ser ensartet ud. Umiddelbart kan jeg ikke bare slå relief-virkning og lignende på/af. Jeg har på fornemmelsen at det er en overordnet ...faktor som blokker for dette.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 14:28

Access 2000
formular > designvisning > værktøjskasse > lav en rektangel > og lad det blive din egen knap uden skygge.
Indtil du farver din nye knap, så skal du h-klikke i rektagelkanten for at ændre den.

I formater kan du lade denne nye knap være standard i din database

Kommentar
Fra : Intelligentsia

Dato : 17-08-07 15:10

Tak for det hurtige svar.

Jeg har dog problemer med at få rektanglet lavet om til en kommandoknap igen. Hvordan gør jeg det?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 15:40

Sådan kan du lave en rektangel om til en kommandoknap
http://peecee.dk/?id=63323

Kommentar
Fra : Intelligentsia

Dato : 17-08-07 15:58

Billedet hjælper mig ikke. Måske skal jeg kommer med et konkret eksempel.

Jeg vil gerne have lavet rektanglet om til en kommandoknap som viser en formularsider der hedder "vis firmaer".

Kommentar
Fra : Intelligentsia

Dato : 17-08-07 16:00

NB: Jeg har lavet en firekant og jeg har farvelagt den. Jeg har åbnet udtryksgeneratoren og værktøjslinjen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 16:13

OK - du har en formular som viser firmaer.
h-klik på din kommandoknap > vælg "generer hændelsesprocedure" > nu er du i makro > klik i øverste linie til venstre i makrovindiuet > nu kan du vælge hvad der skal ske ved tryk på knappen og evt. hvor den skal starte med at vise.

Makroen bygges som trin på samme måde som hvis du selv surfede rundt i databasen.

Kommentar
Fra : Intelligentsia

Dato : 17-08-07 16:24

Når jeg trykker i på venstre knap i makrovinduet, så kommer der bare informationerne fra fra en af mine tabeler.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 20 point
Dato : 17-08-07 16:53

Jeg glemte lige noget.
h-klik på din kommandoknap > vælg "generer hændelsesprocedure" >
klik på makrogenerator>
nu er du i makro > klik i øverste linie til venstre i makrovindiuet > nu kan du vælge hvad der skal ske ved tryk på knappen og evt. hvor den skal starte med at vise.

Kommentar
Fra : Intelligentsia

Dato : 17-08-07 17:10

Ok. Det har jeg lige prøvet. Dvs. at det man faktisk gør, det er at lave en makro som for rektaglet/boksen til at videresende mig til "vis firma"?

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Intelligentsia

Dato : 17-08-07 17:11

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 17:27

Det kan også lade sig gøre at lave en startmakro som åbner databasen i den formular man vil ha'