/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3 i bilen via cd-changer
Fra : marc43
Vist : 737 gange
50 point
Dato : 17-08-07 09:58

Jeg vil gerne høre MP3 i bilen og har hørt, at hvis man har en CD-changer-indgang kan man bruge den. Har en Volvo V70 med original bigfront radio med CD-changer indgang..

Er der nogen, der har erfaring med det og ved hvilke stik/ledninger man skal bruge og hvor man kan få dem henne? Fx. T-hansen?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-08-07 10:09

Njaee Marc, det plejer beklageligvis at være mere bøvlet. Du skal skaffe dig en manual til den radio du har i Volvo'en og så læse der, hvad der er muligt.

Jeg har i en Merceres lavet tricket. På den Blaupunkt man smed i gamle skralder-cedes'er var der et multistik på ryggen af radioen. Når man korsluttede to ben, "så" radio'en pludselig en AUX indgang, der så kunne vælges. Det var så nogle andre ben i stikket man der skulle have fat i. Lavede trisket med nogle mine spadestik og skærmet kabel + minijack i den anden ende.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-08-07 10:10

En gammel Sony jeg har, kan vi ikke få benbetegnelserne til multien der skal snakke med en changer.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 17-08-07 10:14

Jeg troede det var ligetil. Det lyder mere indviklet end jeg havde forventet. I manualen står der ikke noget om MP3 fordi den er fra 1999. Så er en FM-sender måske den letteste løsning alligevel.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-08-07 11:08

Det er ikke til at sige! FM senderne jeg har hørt har ikke lydt godt, og jeg ville da forsøge det andet. Men det kræver lidt oplysninger som sagt. Kan Volvo ikke hjælpe dig med en manual på radioen?

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 17-08-07 12:25

JA det kunne man da prøve.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-08-07 13:58

Det er da et forsøg værd. Mener at kunne huske at radio'en i skralder-cedesen var begået af Blaupunkt. Og der fandtes ret god dokumentation. Men grib da knoglen og spørg. Muligvis kan de hjælpe, eller idet mindste fodre os andre, så vi kan hjælpe!

Good luck med projektet

PS Ellers prøv da FM sender. Måske kan du lige låne dig frem, for at se om det er OK.

PSPS Kan der monteres anden radio i bilen, har Sony begået en med både stik til eksterne lydkilder og bluetooth. Den ser rimelig ud og prisen er meget billig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-08-07 13:59
Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-08-07 10:14

Ja det er da et godt alternativ, men det ser ikke godt ud at skifte en original bigfront-radio ud, da der så ligesom mangler noget i helheden.