/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kære snart ødelagte Kandu.
Fra : e.c
Vist : 2521 gange
60 point
Dato : 17-08-07 09:21

Kære Kandu.
I må nok snart til at kigge på dette site, inden det gode forum bliver helt ødelagt.
Kandu er snart at sammenligne med forums hvor det bare gælder om at tilsvine hinanden.
Det er lidt synd for dette unike forum.
Jeg vil anbefale at der ryddes lidt op.
Venlig hilsen.
Emesen/Eyvind/e.c

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-07 09:28

hørt

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 17-08-07 09:34

sådan!
Ammitz

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 17-08-07 09:47

Rigtig god ide.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 17-08-07 09:50

Det er manglende respekt for en trådholder, når der går Molo-Klumme i det !!

Og så er det pisse, iriterende det fjerner fokus fra emnet.

Højris

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-08-07 09:50

Ingen nyhed EC!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-08-07 09:52

Ja - måske og synd for jeg har da fået noget ud af at være her

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 17-08-07 09:54

Det er også min oplevelse. Har haft mange seriøse indlæg, der er blevet drejet i den forkerte retning.

Man har måske lidt en forventning om, at dem der svarer ved noget om emnet, men efterhånden er det blevet sådan, at der er nogle bestemte personer, der åbenbart skal give udtryk for deres holdninger om alle emner. Jeg nægter at tro, at der er nogle mennesker, der ved så meget om så mange forskellige emner.

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 17-08-07 10:20

Ikke så nærtagende EC...det er da fin underholdning for os i natten..(tjek mit religion?...

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-08-07 10:26

Hørt!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-08-07 10:29

Jeg er helt enig ec, men hvordan kan "kandu" gøre det?
det er et udemærket forum hvor man kan blive en del klogere bare ved at læse andres spørgsmål og mange af de svar der kommer.
Måske skal medlemmer med mere end 3 annulleret spørgsmål slettes?
Men så oprette de bare en ny profil med et nyt navn. Så skal "kandu" bruge deres elektroniske spor (IP adresse eller hvad det hedder). Så snart en person er blevet slettet kan der ikke oprettes en ny profil fra denne IP adresse m.m.
Jeg har ikke den ideelle løsningsmodel. Når en har et spørgsmål kommer der tit en diskssion om noget helt andet end spørgsmålet.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-07 10:46

En måde er at moderator lukker spørgsmålet
med kommentar eks vis.
"Spørgsmålet er lukket da spørger ikke overholder
reglerne."
Altså et slags gabestok.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-07 11:02

Vi kan se lister med månedens og årets dygtigste kandutter.
En liste med tilsvarende
- flest annulerede spørgsmål -
ville være sjov læsning.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-08-07 11:31

Hurraaaa.. for at blacklistning blev indført !
Jeg synes Kandu desværre er blevet værre efter blacklistningen blev indført.
Nu bliver mudderkastning flyttet til andre tråde som ødelægges.
Kandu'er jeg ellers synes rigtig godt om, opføre sig som barnerøve.
Jeg kunne selvfølgelig bare ignorere det, men det stikker mig i hjertet hver gang jeg ser det.
( Som Cæsar sagde til Brutus )
Hvorfor pokker opfører folk sig sådan på et forum, når de for de flestes
vedkommende godt kan finde kammertonen ude i samfundet ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-08-07 11:33

Ja, - og så må det sproglige også gerne være lidt mere sobert, ikk´?

F.eks.:
Citat
Og så er det pisse, iriterende det fjerner fokus fra emnet.
da det hurtigt kan få gang i lidt mere "uøseriøse høvlerier".
MVH Akle

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-08-07 11:44

@Teil mener du seriøst at hvis man har stillet et spørgsmål der i tråden enten bliver fordrejet til ukendelighed eller bliver spammet af de par stykker herinde der bare svarer på alt ligegyldigt hvad de så ved om emnet ja så skal man ikke have lov til at annulere spørgsmålet uden at blive sat i gabestok ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-07 11:53

Citat
@Teil mener du seriøst at hvis man har stillet et spørgsmål der i tråden enten bliver fordrejet til ukendelighed eller bliver spammet af de par stykker herinde der bare svarer på alt ligegyldigt hvad de så ved om emnet ja så skal man ikke have lov til at annulere spørgsmålet uden at blive sat i gabestok ?

Ja det mener jeg.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 17-08-07 11:56

Nææh tror jeg nu ikke ec, men klart at med folk med så lavt et niveau som klumme, så vil det blive noget mudret. Sviner molo til og så udelukke molo fra at kommentere tråden, så er man på så lavt et niveau, at jeg ikke fatter folk, gider ofre sådan en tråd opmærksomhed.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-07 12:08

HØRT, e.c!!!!

Moster

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 12:40

Desværre bliver Kamdu ALDRIG anderledes UDEN en OVERORDNET styring DAGLIGT.....

Og det har de klart meldt ud de IKKE har tid til eller vil....

De eneste kommentarer fra Kandu er at de KAN gøre hvad de lyster de ger det bare IKKE....

Kandu er for for indehaverne tilsyneladende blot en pengemaskine - resten er ligegyldigt....

Navnet kan nok en dag bringe den fortjeneste der søges og det er åbenbart formålet....

Selv "regninger" bliver ikke betalt

Seriøsiteter er i forhold til tidligere faldet ENORMT....

Om få år er det mest et chatforum.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-07 13:33

Her mangler en eller anden form for styring, visse Kandu brugere går direkte efter at ødelægge ellers neutrale spørgsmål, lige så snart en bruger kommer med et indlæg, kommer en anden og hakker på den første, hvor blev selve spørgsmålet af ? Vi har black list funktionen, men mange bruger den forkert, den burde bruges når et spørgsmål løber af sporet, inden for den sidste tid er jeg blevet meget forsigtig med at komme med indlæg i Smalltalk, de løber næsten altid af sporet, men også andre spørgsmål bliver ødelagt, jeg håber Kandu teamet læser med og gør et eller andet
God weekend til alle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-07 14:35

Citat
Navnet kan nok en dag bringe den fortjeneste der søges og det er åbenbart formålet..

Navnet kan også ende i en mudderpøl som ingen vil gi en krone for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 14:46

Hvis I lægger mærke til online" statistikken vil I observere at den starter "forfra den 1 i måneden og stiger støt til næste første...

Og så forfra igen...

Det er ikke onlinebrugere, men dem der HAR været online (besøgende)

Jo mere men ser det hele igennem jo mere tror jeg på at Kandu ikke består at meget mere end 100 brugere....

At der er 1000 nicks er en anden sag.....

Så igen..

UDEN Kandu-styring vil dette afgå ved døden eller være et messengerboard for 100 medlemmer....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 14:48

Det er da rart ikke at sidde alene med den mærkelige fornemmelse at Kandu langsomt destrueres af få profiler.
Ind i mellem har jeg også lidt ondt af folk med mindreværdproblemer - men da de ikke kun er selvdestruktive, men også trækker flere med sig, bør Kandu nok fjerne de ødelæggende profiler.

Jeg håber nu mest at Kandu selv kommer på banen.

Ps. Jeg har på forhånd udelukket profilen klumme, selvom alle altid bør kunne ytre sig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 14:55

Det ændrer INTET at begynde at udelukke profiler....

Det gør blot hele Kandu endnu mere sindsyg da der så blot oprettes nye profiler eller nye spørgsmål..

Hele blacklistefunktionen er som at smide benzin på et bål....
Den skaber blot endnu mere røre.....

Det KAN ikke løses uden en form for administratorstyring.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 15:45

Ps. Jeg har på forhånd udelukket profilen klumme, selvom alle altid bør kunne ytre sig.

Citat
Det ændrer INTET at begynde at udelukke profiler....

Læs nu hvad jeg skriver Refi.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-07 16:33

e.c

Hvordan startede denne "krig" på kandu, som åbenbart er i gang nu !!!!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-08-07 16:42

Ak ja - det er svært at gøre noget rigtigt på Kandu..

Førhen var det sådan, at man (eller jeg) undlod at acceptere et svar, hvis ikke der var kommet et, der var brugbart.
Her fulgte så annuleringsfunktionen og bruger man den, når man ikke har fået et svar, der kunne bruges - så er det også galt..

Det er da den mest mystiske måde at forsøge at afgøre om en Kandut er værdig eller ej....
Og da i allerhøjeste grad selvopfunden.
Hvorfor skulle man dog undlade at bruge funktionen, når den er der - det er da langt bedre end at have et tilsvarende antal åbne spørgsmål...

Jeg synes godt nok det efterhånden er blevet besværligt at være her på stedet. Det handler ikke om vidensdeling, men om sure mennesker, der heller vil hakke på hinanden, trolle lidt og komme af med aggressioner...

Vaxen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 16:47

Jeg er ikke i gang med en krig - men bare ked af den tendens som pågår.

Det startede ikke men udviklede sig vist, da der blev omtalt at en studentereksamen på 7 ikke var meget værd.........................tror jeg nok.

ANS - hvis man drøner ind i et spørgsmål udelukkende for at genere en 3. bruger, og slet ikke beskæftiger sig med selve spørgsmålet...............er det da lidt kedeligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-07 16:57

Det vil jeg give dig ret i, et eksempel er her

http://www.kandu.dk/spg108374.aspx#1215142

men der er mange flere

Jeg tror, du selv kan finde dem

P.S

Der er mange flere brugere, end i den omtalte tråd, som har generet en 3. bruger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 18:17

Ja ans...

Det er udmærket at en bruger kan annulere et spørgsmål hvis der IKKE opnåes en form for svar eller hjælp....

Det er ikke der problemet ligger - det ligger i at MANGE blot opretter et spørgsmål og derefter ser du dem ikke mere før NÆSTE gang de opretter et....

99% af de annulerede er jo IKKE annuleret af brugeren men af Kandu.....

Du mangler muligheden for at kunne SLETTE et spørgsmål....

Eller at der ikke længere kan skrives i lukkede spørgsmål....

Det er MISBRUGET og MISBRUGERNE der skal væk...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 18:22

Og igen ans....

Det der ofte (mig selv incl.) skrives når der er mange annulerede og slettede..... Det er jo netop for at gøre opmærksom på spørgeren tilsyneladende er "fløjtende" ligeglad med svaret....

Ligger din slette/annulere % over 50 må du da indrømme at der er noget galt....

Ellers behøver du blot kigge i nogle af dem - de ER som regel besvaret.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-07 18:49

refi

Jeg tror ikke det er det e.c tænker på

Citat
Kære Kandu.
I må nok snart til at kigge på dette site, inden det gode forum bliver helt ødelagt.
Kandu er snart at sammenligne med forums hvor det bare gælder om at tilsvine hinanden.
Det er lidt synd for dette unike forum.
Jeg vil anbefale at der ryddes lidt op.
Venlig hilsen.
Emesen/Eyvind/e.c

Det har ikke noget med annullerede spørgsmål at gøre, hvis jeg har forstået spørgsmålet korrekt

Citat
ANS - hvis man drøner ind i et spørgsmål udelukkende for at genere en 3. bruger, og slet ikke beskæftiger sig med selve spørgsmålet...............er det da lidt kedeligt.

Ja det er kedeligt, men det var så det der skete i thyfoons spørgsmål. Og hvem startede !!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 18:54

Vi er fuldstændig enige - at det ikke er der e.c mener....

Men det var DIN bemærkning

Citat
Her fulgte så annuleringsfunktionen og bruger man den, når man ikke har fået et svar, der kunne bruges - så er det også galt..

Det er da den mest mystiske måde at forsøge at afgøre om en Kandut er værdig eller ej....
Og da i allerhøjeste grad selvopfunden.
Hvorfor skulle man dog undlade at bruge funktionen, når den er der - det er da langt bedre end at have et tilsvarende antal åbne spørgsmål...

som så IKKE var din alligevel men vaxen´s.... sorry....

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 17-08-07 18:59

Tjaa det måtte jo ske før eller siden og du har fuldstændig ret e.c.

Det samme sker på andre diskusionsfora som eks. Euroinvestor, hvor det endte i ekstremer hvor enkelte individer opfattede dem selv som orakler og skrev stolpe op & ned om hvor fantastiske deres investeringer var og resultatet blev at en række seriøse (private) investorer næppe turde ytre et spørgsmål eller kommentar før de blev overfaldet af disse personer med al for meget fritid
Jeg håber at der snarest sker en aktiv form for justits her på det ellers fortræffelige site hvor mange skribenter i denne tråd har bidraget med gode råd når jeg har haft behov for det. Det kan da ikke være så svært at behandle det site, som man selv har søsat, seriøst !
Jeg har ikke blacklistet nogen, men det betyder ikke at der er aliaser som der ikke spenderes et enkelt minut på at læse/bidrage til !

Det er da tydelig på skrive/stavemåde (eller mangel på samme) at der er skizofrene aliaser som diskuterer med sig selv her på sitet, og her burde webmaster være mere håndfast.

Jeg læser og får ofte "A-haa" oplevelser her på sitet og håber at din opfordring e.c. med flere bliver taget seriøst af webmaster - hvordan skulle sitet ellers blive det ????

Fortsat god dag Bluesky

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-08-07 22:18

Et annuleret svar behøver ikke altid skyldes manglende kvalifiseret svar, men skal nok ses der hend at spørgeren ikke formår at stille en fyldestgørende spørgsmål, som kan give et hurtigt svar.
Når en spørger ikke kan give de nødvendige oplysninger, selv efter opfordring, ja så bakker jeg oftest ud af tråden igen.

Og lige det med at oprette en ny profil........ Der er jo allerede flere med mere end en profil på nuværende!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-08-07 22:55

Orker ikke læse hele tråden, emn er absolut enig med "spørger"

Bare lige angående anulerede spørgsmål, så synes jeg man som spørger har pligt til at anulere spørgsmål som ikke er besvaret af hensyn til andre der måtte købe svaret senere.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-08-07 23:19

Herfra! HØRT
Lige som jomfruane orker jeg ikke at læse hele tråden, men jeg giver e.c. ret.

Bjørn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 09:46

ans er en af de får brugere som er udmærket klar over, at den bortviste profil ram2 er den samme person som Klumme og Krummen.

ans er ligeledes klar over, at det i mere end 9 ud af 10 tilfælde er Klumme der møver sig ind i et spørgsmål blot for at svine min eller andres person til.

Alligevel henviser ans til en tråd hvor jeg af hensyn til spørgeren gør opmærksom på, at man ikke skal forvente et brugbart svar af Klumme/Krummen/ram2 blot fordi denne profil indledningdvis lægger en tilsyneladende uskyldig bemærkning. Profilens agenda er nemlig en helt anden.

Man kan undres over ans insinuationer gående på, at det skulle være molokyle, som er 'årsagen' til problemet.

Jeg har altid og vil vedblive med, at replicere brugere i præcis den tone jeg bliver tiltalt. Taler folk pænt til mig, så taler jeg også pænt til dem. Omvendt er jeg ikke bleg for at benytte kraftigere gloser, dersom jeg føler dét er påkrævet for at kommunikere med personen på dennes eget niveau.

Og så ser jeg iøvrigt heller ingen grund til at tage med 'fløjelshandsker' på profiler som en gang for alle er blevet erklæret uønskede på kandu af såvel brugere, som af indehaverne af dette ellers udmærkede vidensdelings site.

http://www.kandu.dk/Tip7539.aspx

I andre burde i mine øjne heller ikke tage for let på ovenstående og tro I bare kan blackliste jer ud af problemerne.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-07 10:24

Citat
ans er en af de får brugere som er udmærket klar over, at den bortviste profil ram2 er den samme person som Klumme og Krummen.

At Klumme og Krummen er den samme, det har jeg fundet ud af for lang tid siden.

At det også er ram2, det har jeg ikke vidst i så lang tid. Jeg er vist heller ikke en af de få brugere, som ved det, der har du da gjort et stort arbejde, så alle brugere ved det ;-B

Jeg mener stadig, at din kommentar i thyfoons spørgsmål om Klumme, var spørgsmålet uvedkommende.

Jeg har læst lidt i din historik. Du har haft travlt i mange spørgsmål, uden at svare, men kun kommet med en chikane mod en anden bruger.

Citat
Man kan undres over ans insinuationer gående på, at det skulle være molokyle, som er 'årsagen' til problemet.

Jeg insinuerer ikke, at du er årsagen til problemet, men du har kastet meget brænde på bålet. Brænde som du skulle have smidt ud og glemt alt om du havde. Men du foretrak at brænde dit bål et "offentligt" sted, så alle kunne se det

Citat
ans er ligeledes klar over, at det i mere end 9 ud af 10 tilfælde er Klumme der møver sig ind i et spørgsmål blot for at svine min eller andres person til.

Det er da helvedes så meget du "ved" om mig !!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-07 10:31

Molo

Du skal også huske på en ting, det er dig, der har mødt ram2 og Klumme IRL, men du kunne ikke holde kæft med at det var samme person

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 10:47

Kandu kan vel efterhånden sammenlignes med en fabruk uden ledelse.....

Der er 1000vis af ansatte, men kun få der arbejder.....
Maskinerne kører, men bliver ikke smurt.....
Er der problemer har direktøren aut. tlf.svarer på (er på ferie ring senere)
Hvad man producerer vides ikke, men nogen må jo kunne bruge det.....
Der ansættes nye medarbejdere HVER DAG, dette er nødvændigt da folk kommer og går som det passer dem....
Er der interne produktionsstridigheder går man over til et andet bånd - måske virker den igen i morgen....

osv. osv...

At virksomheden overhovedet kan eksistere skyldes tilsyneladende kun at ingen (udover ansatte) ved den findes og derfor ikke kan gribe ind....

Tja Kandu - er der noget der fænger ???????????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-08-07 15:27

refi - lige på sømmet!

Moster

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 16:39

Ans - jeg havde altså gættet det før det blev skrevet nogen steder.
Jeg kan ikke finde det, men Tedd fandt vist også ud af det.
Det sprog og menneskelige attityder viser hurtigt hvem personen er.

Sidst der var stor ballade................var ram2 også i centrum.
Sådanne typer trækker desværre andre (ellers rare mennesker) med sig i faldet.
Det må være ubehageligt at have det sådan.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 18-08-07 18:22

Luk pointsystemet...

Hvis ikke en fra kandu's "ELITE" får point på 90% af alle spørgsmål... så må man jo som en del af "ELITEN" se om man ikke lige kan tviste svaret, eller sætte spørgsmålstegn ved det svar som egentlig allerede er givet. Og nemt er det jo, når man kan få resten af "ELITEN" til at slikke sig bagi... På den måde kan pointene jo ryge i de "rette" lommer.

Derfor er der grobund for smalltalk og mudderkastning.

Men man kan jo bare blackliste dem der ligger på top 10/20/30, så er der en chance for at man får et svar fra andre end de sædvanlige... som har svar på ALT!

Så måske skulle man gribe kosten, inden man smider affald ind af naboens vindue?

Der er pt. 2 slags mennesker på Kandu...
- Dem der skal konkurrere om at skrabe flest point sammen
- dem der har brug for hjælp

"Normale" mennesker, der har en halv time ind imellem, og som gider at hjælpe andre, de bliver enten nedgjort, moppet eller negligeret, fordi de sædvanlige pointjægere skal høste point. Så det er da ganske forståeligt at man ikke gider at komme igen, men finder andre steder, hvor deres hjælp bliver billiget.

De få der så falder ned på "ELITENS" niveau, de nedsætter sig så som mudderkastere og pisser mange af, hvilket jeg egentlig godt kan forstå, de gør, i visse tilfælde.

Så igen...

luk pointsysteme og lad Kandu blive det, det var ment for... Et sted hvor man kan hjælpe - og få hjælp. Ikke et sted hvor man kan svine eller blive svinet.

(Jeg har ikke nævnt nogle navne, heller ikke nødvendigt... de dukker selv op (om lidt))

Happy sinking!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 18:31

Citat
Der er pt. 2 slags mennesker på Kandu...
- Dem der skal konkurrere om at skrabe flest point sammen
- dem der har brug for hjælp

Du tager FULDSTÆNDIG fejl....

Punkt 1 - findes IKKE mere - det er der simpelthen ingen der gider....
Punkt 2 - det er også den der FÅR hjælp....

Dem der hverken har brug for hjælp eller hjælper andre - det er dem der er problemet....

De sidder her blot for at "sludre"......

fjern du bare top 10-20-30 - så er der ingen tilbage til at svare - der eer nemlig ikke ret mange flere

Derimod kan vi hurtigt blive enige om at pointsystemet er "råddent" og burde afskaffes eller omlægges til noget andet....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 18:34

ans -> Jeg har nævnt det før: Kan man ikke være sig selv 'bekendt'; in real life ( = IRL), så bør man nok også lade være, at beskæftige sig med, samt deltage i et offentligt åbent forum på internettet

[ Man kunne f.eks. holde sine 'private' synspunkter på en hjemmeside eller i en Blog. ]

Fjolset Klumme lægger jo ik' engang skjul på fakta:
Citat
..jeg engang havde nicket Ram2.

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=108376

Camillasmonster & refi ->Nøjagtig 'hovedet' på sømmet !

..en 'håndfast' politik omkring brug af kandu.dk ..dels som videndelings-platform, dels som et forum til at udrede evt. uoverensstemmelser i 'chat' lignende form = KANDU.DK og SMALLTALK kategorierne.

..MEGET gerne; under moderator overvågning!

..hvilket sidstnævnte tiltag vil begrænse 'arbejdsbyrden' i forhold til ALLE indlæg i ALLE kategorier ..ikke mindst for medarbejdernes 'work-load' bag et sådant tiltag!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 60 point
Dato : 18-08-07 18:37

Hvad med en ordning der ligner gult og rødt kort?

Eller, en funktion "anmeld denne skriver", når der så er f.eks. 5 forskellige der har trykket anmeld, så udelukkes brugeren i 30 dage?

Bare en idé..

- Anden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-08-07 18:38

Ja, afskaf pointsystemet, så fortsætter Kandu, som før. FINT med mig!

Så ser vi, jo, hvem der er pointryttere og hvem der i virkeligheden gerne vil hjælpe andre.

Samtidig kan vi se, hvem der altid har så travlt med at være misundelig på andres succes.

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 18-08-07 18:41

pu-ha
Jeg har været med her ret længe, men mest spurgt og bare været glad for at der altid har været nogen der har villet svare.
Jeg kan se at siden handler om meget andet og ikke alt lige rart
vombatsi

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 18:42

Ja And - det ville dæmpe uden helt at udelukke.
God idé

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 18:45

..og så er jeg imod alle ods .....................................................................?

..stærk tilhænger af "påæng systemet"

Det er bare for 'fedt' at få påæng for et godt svar og kunne sammenligne sine svar med andres

.......mulighed for præmie eller ej

Det er nu bare MIN oplevelse og motivation til at fortsætte her på sitet.

Jeg har ellers mange andre muligheder for 'selvpromovering'

Bl.a. hér:

1.) http://www.eksperten.dk/
2.) http://www.experts-exchange.com/
3.) http://webdesign101.dk/
4.) http://www.dating.dk/ ...

..eller hvor jeg nu har lyst, at slå mine folder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 18:49

Jeg bliver glad bare der er nogen som fortæller at mit råd virkede.
Og det mener jeg.
At det så også er sjovt med point, er da rigtigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 18:50

Der har været masser af ideer til hvordan Kandu kunne gøres "bedre/anderledes" , men det hjælper ikke når Kandu selv har postuleret flere gange at det er dem der bestemmer.....

De ER tilsyneladende ligeglade....
For dem er det åbenbart OK det der foregår....

Vi har set et par gange at de er skredet ind, men det var kun fordi deet begyndtye at blive en personlig mod dem....

Den eneste politik der gælder på kandu har 2 paragrafer

§1 Kandu har altid ret.....
§2 Skulle dette ikke være tilfældet træder §1 i kraft...

Selv deres politik skal folk lige vide hvor findes....
Den er nemlig ikke i menuen....

http://www.kandu.dk/rules.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 19:20

refi -> Jeg ka' godt følge dig ...et stykke ad vejen

Nogen (undertegnede iblandt) vil sikkert dog synes, at det ville være trist om ikke folk fra f.eks. 'Slægtsforskning' eller 'Hus og Have' kunne mødes i al fordragelighed med folk fra f.eks. 'Javascript' eller 'XML' ...eller 'Alternativ behandling' til en meningsfuld passiar:

...UDEN, at det sku' bibringe oplevelsen andet end:

Bevidsthedsudvidelse[/BG] [nytår]

Nogen er dog af en anden observans ...men mener at,:

Finde 'fejl' hos andre; er en sport (kræver dog ikke mere end ....[B]7
i en student-eksamen) som trods gentagne opfordringer ikke kan lægges på hylden. Blacklistning / bortvisning ...eller ej !

*IMHO* >/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 19:23

Øv... kløjs i de 'smarte' funktioner med fed skrift og hva' har vi?

Men jeg mener det nu alligevel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-07 19:23

Citat
molokyle

Dato : 18-08-07 18:34

--------------------------------------------------------------------------------
ans -> Jeg har nævnt det før: Kan man ikke være sig selv 'bekendt'; in real life ( = IRL), så bør man nok også lade være, at beskæftige sig med, samt deltage i et offentligt åbent forum på internettet

Jeg er mig selv "bekendt" IRL

Men i et offentligt forum som kandu, der vil jeg selv bestemme, hvad andre brugere skal have kendskab til om min person.

Citat
taunusanden

Dato : 18-08-07 18:37

--------------------------------------------------------------------------------
Hvad med en ordning der ligner gult og rødt kort?

Eller, en funktion "anmeld denne skriver", når der så er f.eks. 5 forskellige der har trykket anmeld, så udelukkes brugeren i 30 dage?

Bare en idé..

- Anden

LOOOL

Så vil kaffeklubben sidde alene tilbage.

Jeg tror ikke på den idé . Det vil splitte kandu endnu mere end det er i dag. Flere dobbeltprofiler vil blive oprettet.

Kommentar
Fra : murerenLasse

Dato : 18-08-07 19:46

Det har været sjov læsning dette emne for mig som ny bruger.. håber det bliver ordnet fra kandu`s side... Da jeg også allerede mange gange har set problemet..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 19:50

ans beskriver mig gentagne gange som 'utroværdig'. (Klumme 3773 & creamygirl kalder det løgnagtigt ...dem om dét )

Dette pga. af en 'menneskelig fejl, hvori jeg kom til ved et uheld at videresende hendes e-mail adresse ...modtaget ved som alle andre e-mail adresser fra kandu brugere ...UOPFORDRET !

Dette skete til omkring 30 andre kandu brugere for over et år siden.

Jeg har behørigt undskyldt, at jeg havde indføjet andre e-mailadresser i CC (Carbon Copy) feltet ..i stedt for BCC (Blind Carbon Copy) feltet i min e-mail post.

Dette foregik imidlertid IKKE hér på kandu.dk, men i ren privat email korrenspondance.

Dermed holdt inden for en snæver og sædvanligvis troværdig bekendtskabskreds.

ALLIGEVEL ..vil ans ikke tilgive mig dette ...men udstiller til stadighed denne beklagelige 'human- error' til offentligt skue for ALLE i verden som gider læse derom !

..og alt andet jeg privat eller offentligt måtte have diskuteret ...når det passer hende.

Hvem er det liiiige som er indiskret og utroværdig?

Jaeh.. jeg spørger bare?

Ps. Det ska' lige nævnes at selv de største firma'er i Danmark ...og offentlige myndigheder er kommet til at lave samme 'HOVSA' fejl (= at videgive e-mail adresser til 'uvedkommende)

Det var jo ikke ment i nogen ond mening

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-07 19:58

Ja den "fejl" husker jeg godt, men det var nu ikke det, jeg tænkte på.

Citat
Dette foregik imidlertid IKKE hér på kandu.dk, men i ren privat email korrenspondance.

Ja det var i en ren privat email korrespondance og det var ikke mig, der gjorde opmærksom på det her på kandu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 20:04

ans -> Alt forladt

Sædvaneligvis ... </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 18-08-07 20:12

Om jeg fatter I gider blive ved med den snak, kandu overlever nok os alle.

Tråde som den her dukker op med passende mellemrum, og alligevel forbliver alt som det var, sådan vil det også være efter denne tråds død.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-08-07 20:34

Til jer som vil have rødt kort over spørgsmål som ikke kan besvares..

tænk jer lige om..

alle spørgsmål vil ikke kunne besvares....

jeg har fx. et som microsoft meldte pas til..

http://www.kandu.dk/Spg10982.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 20:44

buch78 -> C:\WINDOWS\system32\tlntadmn.exe er en fil som bør overvåges !!!

http://www.bufferzone.dk/IT%20sikkerhed/IT%20sikkerhedbaselining.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-08-07 20:56

molokyle

som du kan læse i mit spørgsmål skulle jeg bruge den fra en server. og sikkerheden var der tænkt på i dette tilfælde. for der stod en harware firewall i mellem de maskiner jeg have tilrådighed og så skolens maskiner. og min censor var fra CCI Europe. så det var ikke et sikkerhedsspørgsmål jeg måtte anullere den gang og det er stadigvæk ikke besvaret

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 18-08-07 20:59

God idé hawaii7. men desværre så tager det ikke mere end 2 minutter at ændre sin eksterne IP
- ved mindre man har en statisk-IP

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-08-07 21:05

Jeg synes godt nok ikke, man kan sammenligne kandu med en fabrik, for på en fabrik får folk jo deres gode betaling for at være aktive, mens det på kandu er lysten, der driver værket.

I det hele taget undrer jeg mig tit over, hvad det er, der holder kandu kørende rent økonomisk, for de få reklamer på siden, kan der da næppe være de store penge i. Faktisk ikke engang nok til at udbetale den månedlige præmie på 500 kr. - så vidt jeg har forstået.

Og hvad topic angår, så nej - selvfølgelig er kandu ikke ved at blive ødelagt, fordi et par brugere er røget i totterne på hinanden. Det er jo sket mange gange før, uden at kandu har knaget det mindste i fugerne.

Så ingen grund til at tage det så tungt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-07 21:35
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-08-07 22:07

Jeg synes da også, at det er herligt at se et resultat af ens "anstrengelser" enten ved at høre fra spørgeren om det fungerede med det svar, jeg gav eller ved poæng-givning.

Der er så nogle, der måske i forvejen har det svært når de taber i spil - kanske derfor, de ikke kan lide, at andre får poæng's. Hvad ved jeg....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 19-08-07 09:21

Jeg kan kun give e.c ret.

Det er desværre sket nogle gange, at man oplever alt det der er beskrevet i dette indlæg.

Kandu kunne blive bedre, hvis man kunne få lidt mere seriøsitet frem, både i spørgsmål og svar.
I spørgsmål kan det godt være lidt vanskeligt, grundet manglende formuleringsevne m.m.

Det burde være så enkelt, alle os brugere af Kandu ønsker kun at blive behandlet anstændigt,
men der findes alle steder personer der ikke rigtigt kan finde ud af dette, med lidt pli.

Jeg har dog kun oplevet få tilfælde, jeg gerne havde været foruden, i den lange tid jeg har været medlem. Har modtaget mange gode råd der har hjulpet mig, har også annuleret nogle råd.
Kunne dog aldrig drømme om at blackliste nogen.
Når alt kommer til alt, er rådene givet i en god mening.

Håber at Kandu Administrator vil læse alle indlæg i denne tråd seriøst igennem.

MVH
tadeo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-07 10:38

Jeg kan kun erklære mig enig i Camillasmoster betragtninger om 'harmen' over at nogen besvarer et spørgsmål, som andre ellers mener sig berettiget til at modtage påæng for, skyldes et 'dårlig taber' syndrom. Nogen få gange er det dog spørgeren som uheldigvis er gået 'galt i byen':

1.) Øeh... jeg troede man kunne gi' flere brugere point? Altså dele dem mellem svarerne.
2.) Jeg troede bare man skulle klikke 'Acceptér' øverst?
3.) Jamen, jeg havde slet ikke læst det der stod i dit link.
4.) Jeg gad ikke læse alle svarene igennem, så jeg tog bare det sidste som jeg kunne bruge.
5.) osv.

I sådanne tilfælde synes jeg det er iorden at gøre spørgeren opmærksom på, at det faktisk er mennesker som sidder og bruger deres fritid til at hjælpe og ikke et professionelt lønnet team.

Som oftest udviser spørgeren derefter forståelse for dette, således det ikke gentager sig. Til glæde for begge parter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-08-07 14:57

Citat
Hvad med en ordning der ligner gult og rødt kort?

Eller, en funktion "anmeld denne skriver", når der så er f.eks. 5 forskellige der har trykket anmeld, så udelukkes brugeren i 30 dage?

Bare en idé..

- Anden

Jeg opfattede dette fra Anden, om at det var hvis man ikke opførte sig ordentligt, at der skulle karantæne til.
Om folk anullerer / lader spørgsmålet ligge / vælger forkert accept af kommentar kan da være irriterende men har ikke noget at gøre med karantæne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-07 08:45

taunusanden ->

Citat
..en funktion "anmeld denne skriver", når der så er f.eks. 5 forskellige der har trykket anmeld, så udelukkes brugeren i 30 dage?

Hva' så med de som har 5 profiler. Sku' en person så alene ha' lov at gi' en bruger karantæne ved at benytte disse 5 profiler til 'bedømmelsen'?

Meget dårlig ide ..om muligt endnu værre end den misforståede/'misbrugte' blacklist funktion som udnyttes af netop de personer den ellers var tiltænkt at være et værn imod: Folk som ikke kan finde ud af at 'tale' pænt og opføre sig anstændigt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 20-08-07 09:12

Den eneste reelle løsning vil være "uvildige" moderatorer, udpeget af Kandu- teamet.

MEN! Kandu har jo haft dette problem før, og der viste kandu teamet sig ikke vildige til noget (- andet end bortvisning, der jo så ikke virker)

Det må være op til os selv, at gøre kandu til et sted vi kan holde ud at være.

Det profiler vi ikke kan med, må vi så styre udenom i det omgang, det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-08-07 09:17

Molo - det havde jeg ikke tænkt over.

Citat
Det profiler vi ikke kan med, må vi så styre udenom i det omgang, det kan lade sig gøre

Yes - med blacklistefunktionen................ som jeg har brugt i netop til dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 10:40

Er der nogen der har spekuleret over at det KUNNE VÆRE Kandu netop er interesseret i at også de personer du har blacklistet (aner ikke hvem det er) NETOP gør Kamdu til det de måske ønsker.....

Uanset om man kan lide det eller ej, så højner det "hittene" til siden enormt.....

Og det er måske netop det man ønsker

Vi kan diskutere alle mulige tiltag der kunne gøres - det rager Kandu en papand (desværre)......

Det er dem der skal på banen - andre løsninger findes ikke....

En undladelse af at logge på i en periode (protestaktion) kunne måske hjælpe - men kan vi overholde en sådan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 10:44

Jeg tror ALDRIG kandu har været interesseret i at udelukke nogen....

Dette ser vi jo idag - da det er "profiler" man udelukker - IKKE personer....

Og så er det jo egentligt KUN for at vise - HER BESTEMMER VI....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-08-07 11:13

Jeg synes som sagt, at I overdriver problemet temmelig meget.

I min tid på Kandu har jeg da også selv nu og da været i clinch med en eller anden galning (ja, det har aldrig været mig, der var galningen ), og det har jeg hygget mig vældig godt med, det må jeg indrømme.

Mange mennesker lever jo en noget stresset tilværelse, og derfor har jeg altid været glad for at medvirke til lidt god og afstessende underholding.

Selvfølgelig skal der også være plads til andet - men det er der jo også og har altid været det. Efter nogen tid er det ikke sjovt længere, hverken for tilskuerne eller for de medvirkende, og så klinger balladen af igen.

Indtil de næste går amok.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-08-07 11:15

afstessende > afstressende.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 11:40

Hva' med :

Ikke at indfører flere regler.
Det er alligevel de færreste, der læser ”Kom godt i gang”
og fortolkningerne af regler skrevne som uskrevne er utallige.

At ta’ folk som de nu en gang er.

At efterleve det gamle ordsprog ” Hvis du ikke har noget godt at sige om andre, så hold din kæft”.

At lade Kandu’er selv afgøre hvilken motivation, der får dem til at medvirke på Kandu.

At på en pæn måde at gøre opmærksom på, hvis andre Kandu’er overtræder de skrevne som uskrevne regler.

At accepterer at vi er forskellige.

At unde sig selv lidt selvironi.

At lade det være op til den enkelte om vedkomne finder det umagen værd, at svare på spørgsmål fra specifikke brugere.

At afskaffe janteloven.

At indfører det lille ord ”undskyld” i sit ordforråd.

At respekterer at andre kan have andre meninger end en selv.

At accepterer at gabestokken blev afskaffet for laaaang tid siden.

At lære at tage imod en undskyldning.

At melde sig ind i foreningen ”Kandu’er imod mobning”.

At indse at verden ikke står og falder med Kandu.

At tælle til 10 før man kommenterer indlæg, der støder en.

At udvise almindelig pli.

(Bare strøtanker)

Gambrinus

Jeg selv lever nok heller ikke altid op til ovennævnte.
Men det forhindrer mig da ikke i at prøve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 11:55

Med andre ord....

Kandu virker som det skal

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 20-08-07 11:59

Bravo Gambrinus. Glimrende indlæg og gode regler at følge.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 12:02

Njaaaaa...
Jeg bliver da også ked af den tone, der er på Kandu for tiden.
Jeg er bare kommet til det punkt i mit liv, hvor jeg ikke gider hidse mig op over bagateller.
(Det lyder dybt, Hva' ?)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 12:16

Før nogen kommer for godt igang :
Jeg anser ikke mig selv for konfliktsky.
Meeeennn min bagatelgrænse ligger nok temmelig højt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 20-08-07 12:18

Ja den alder er jeg også nået til og naturligvis bliver jeg også trist når jeg ser indlæg hvor man kører på personen og ikke spørgsmålet! Nå men det er jo op til mig selv om jeg vil deltage. Jeg er glad for Kandu og har via diverse indlæg lært MEGET! Så dette site er godt for mig der er fra stenalderen (de glade tresser hvor en computer kunne fylde et helt rum på Tre Falke og hvor vi brugte regnestok og logoritmetabeller).

Hilsen fra fossilet chaufrat

Kommentar
Fra : calista

Dato : 20-08-07 12:21

Jeg tror sgisme Gambrinus har fat i den lange ende...

Og så lige.. Ville de personer, der sviner andre til, mon sige de samme ting face to face?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-08-07 12:39

Jeg tror, den egentlige grund til "problemet" er, at folk angler efter enighed som ørkenjord efter vand.

Det kan man fx se i alle de tråde, hvor pointene går til den, som erklærer sig MEST enig med spørgeren - mens dem der erklærer sig Uenige, så til gengæld er DUMME.

Lad os kalde det Nordkorea-effekten:
Citat
Hvis du ikke er enig med mig, bør du fanme spærres inde!

Og til det kunne man så anføre, at debat jo netop forudsætter uenighed. Man opnår ikke en god debat ved at sidde og snakke hinanden efter munden.

Men den mentalitet kan der helt sikkert ikke laves om. Så det må man bare tage fra oven og nedefter.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-08-07 12:41

Ups, citatet skulle ikke være et citat, men en markering med kursiveret skrift. Sådan går det, når man ikke får trykket på de rigtige knapper.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-08-07 17:24

Citat
Jeg bliver glad bare der er nogen som fortæller at mit råd virkede.
Og det mener jeg.
At det så også er sjovt med point, er da rigtigt.

Helt enig med dig e.c

Citat
Jeg tror ikke på den idé . Det vil splitte kandu endnu mere end det er i dag. Flere dobbeltprofiler vil blive oprettet.

ans, det kan du have helt ret i, det tænkte jeg ikke over, det var bare det første der lige faldt mig, virkede lige som en god idé

Citat
Kandu virker som det skal

refi, netop Jeg må hellere indse det, jeg kan p.t. ikke klage over kandu.dk

Jeg har få gange ikke været enige med spørger eller kommentarer, men prøver så vidt muligt at holde en pæn tone. HVIS jeg har set mig sur på en, så prøver jeg (and = kylling?) at holde mig fra at kommentere denne bruger, for jeg vil sgu helst undgå konflikter, også i det virkelige liv.
Men jeg vil påstå at jeg til dato aldrig har "svinet" nogen til her på kandu

- Anden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-07 21:28

calista- >
Citat
calista

Dato : 20-08-07 12:21

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg tror sgisme Gambrinus har fat i den lange ende...

Og så lige.. Ville de personer, der sviner andre til, mon sige de samme ting face to face?

GARANTERET !

..og jeg tror bestemt ikke, at Gambrinus har fat i 'den lange ende'

Gambrinus 'logrer' for de som gi'r påængår

1.) http://www.kandu.dk/Spg108378.aspx
2.) http://www.kandu.dk/Spg108113.aspx
3.) http://www.kandu.dk/Spg107814.aspx
4.) http://www.kandu.dk/Spg107736.aspx
5.) http://www.kandu.dk/Spg107733.aspx

..bare der er 500 stærke for at 'hyle' med :p

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-07 21:34

Citat
At ta’ folk som de nu en gang er.

At efterleve det gamle ordsprog ” Hvis du ikke har noget godt at sige om andre, så hold din kæft”.

At lade Kandu’er selv afgøre hvilken motivation, der får dem til at medvirke på Kandu.

At på en pæn måde at gøre opmærksom på, hvis andre Kandu’er overtræder de skrevne som uskrevne regler.

At accepterer at vi er forskellige.

At unde sig selv lidt selvironi.

At lade det være op til den enkelte om vedkomne finder det umagen værd, at svare på spørgsmål fra specifikke brugere.

At afskaffe janteloven.

At indfører det lille ord ”undskyld” i sit ordforråd.

At respekterer at andre kan have andre meninger end en selv.

At accepterer at gabestokken blev afskaffet for laaaang tid siden.

At lære at tage imod en undskyldning.

At melde sig ind i foreningen ”Kandu’er imod mobning”.

At indse at verden ikke står og falder med Kandu.

At tælle til 10 før man kommenterer indlæg, der støder en.

At udvise almindelig pli.

..min bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-07 21:39

Fin 'serie' Gambinus ...

/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-07 21:41
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 21:46

Se Molo det er det jeg mener.
Kan det virkelig bringe dit pis i kog.
Jeg ved du har meget andet at gå op i.
Jeg gider ikke spilde tid på hvilke spørgsmål, du svarer på og om dine point er fortjente eller ej.
3773 havde et flip de dage og solgte ud af sine point og jeg må indrømme jeg legede med.
Hvis du mener jeg skal forære pointene til dig, gør jeg det gerne.
Jeg checker faktisk sjældent, hvem er står hvor på månedens liste.
Det skulle jeg måske begynde på, så jeg ved, hvornår jeg ikke skal svarer på noget som helst, for ikke at kommer for højt op og dermed pisser på nogens sukkermad.
Nååååå... nej.
Jeg ka' jo bare bruge min "Den Røde Baronesse" profil, hvis jeg bare kunne huske passwordet.
Hvis du så vil gøre mig opmærksom på, hvornår jeg ikke bør bruge "Gambrinus" mere hver måned.
Det vil være fjong !
På forhånd tak
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 21:49

Ups !
Jeg ser nu, at jeg ligger alt for højt oppe på listen denne måned.
Det skal ikke ske oftere.
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-08-07 21:57

Ja fy!!

Det er da slemt at du belemrer folk med tilfredsstillende svar

- Anden

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 22:11

Nu må du sørge for at hente dine point Molo.
Ellers bliver jeg jo nød til at annulerer spørgsmålene.
Ifølge andre Kandu'ers regler, kan det SLET ikke tolereres.
Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre for at tilfredsstille alle.
HJÆLP SØGES !
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-08-07 22:14

Tilfredsstille alle??
Er det kvinder vi snakker om nu?? Jeg har prøvet, det er komplet umuligt
Næ, fortsæt du blot som du plejer, så er de FLESTE sgu nok tilfredse
Jeg brokker mig sgu ikke
- Anden

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 22:17

Jeg må også indrømme at jeg altid giver 5 stjerner.
(Med mindre jeg glemmer det)
ER det ikke forkasteligt ? ? ? ? ?
Nå skidt pyt.... .
Sådan er mine regler altså !
Vedtaget enstemmigt af mig !
Gælder kun for mig !
Gambrinus

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-08-07 22:21

Hvis du generer mig, så
Men det gør du ikke
Bare du over holder reglerne, dine

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 22:33

Nej.... Helt ærligt Molo.
Hvor fanden har du gjort af din humoristiske sans ? ? ?
Den plejer sgu’ da ikke at fejle noget.
Op med humøret !
Kjæææærlig hilsen
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-08-07 22:52

Hold nu op med den leflen for mig And.
Ifølge helt andre Kandu'er er det ikke bare forkasteligt.
Vi ryger direkte på den sorte liste i Hotel Tremmely
Ikke nok med det.
Vi indkasserer heller ikke point, selvom vi passerer start !
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-07 08:31

Ok. Gambrinus så skal jeg da kommentere på dine råd:

At ta’ folk som de nu en gang er. Nemlig: Er folk nogen røvhuller ska' de ha' det at vide.

At efterleve det gamle ordsprog ” Hvis du ikke har noget godt at sige om andre, så hold din kæft”. Ingen er blevet hørt ved at tie.

At lade Kandu’er selv afgøre hvilken motivation, der får dem til at medvirke på Kandu. Der er vist da ikke andre valg ..er der? Hvordan vil DU ku' afgøre hvorledes ANDRE skal medvirke?

At på en pæn måde at gøre opmærksom på, hvis andre Kandu’er overtræder de skrevne som uskrevne regler. Korrekt ..se evt. min kommentar: http://www.kandu.dk/spg108382.aspx#1216570

At accepterer at vi er forskellige. Ja ..og?

At unde sig selv lidt selvironi. ..når situationen taler for det. Ellers bør man kommentere seriøst.

At lade det være op til den enkelte om vedkomne finder det umagen værd, at svare på spørgsmål fra specifikke brugere. Nemlig .. derfor lader jeg sjældent flabetheder passere. Det kan dog være svært, hvis man er blacklistet og dermed afslåret for at gi' svar på tiltale.

At afskaffe janteloven. Kender den ikke ...er det ikke noget af Aksel Sandemose fra en skønlitterær bog: En flygtning krydser sit spor (1933). 'Loven' bruges mest som dårlig undskyldning for at lade overklasse, egoister og associale elementer té sig som de lyster.

At indfører det lille ord ”undskyld” i sit ordforråd. Undskyld

At respekterer at andre kan have andre meninger end en selv. ... i den bedste af alle verdener.

At accepterer at gabestokken blev afskaffet for laaaang tid siden. ..men andre sanktioner blev indført. At hænge andre ud offentligt bruges stadig i udstrakt grad.

At lære at tage imod en undskyldning. ..også de halve?

At melde sig ind i foreningen ”Kandu’er imod mobning”. ..her er sgu foreninger og alliancer nok. Desværre dannes disse foreninger oftere under motto'et: "Kom og mob".

At indse at verden ikke står og falder med Kandu. Næeh... der findes da andre fora hvor man kan svine folk til.

At tælle til 10 før man kommenterer indlæg, der støder en. Svært.. hvis man nu engang er født impulsiv. Ikke alle har psyke til at se sig hængt ud eller har evner for at argumentere sagligt på 'horrible' postulatater og lodrette usandheder.

At udvise almindelig pli. Pli -en ; beleven opførsel, opførsel der tager hensyn til stedets skik og brug. ..og hva' er så 'skik og brug' på kandu.dk ???

Almindeligheder der ikke rykker en meter ved noget som helst.

..og mit humør fejler intet

Jeg er ikke ude på at sværte hverken dig eller andre, men jeg forbeholder mig ret til at udtrykke min oprigtige mening.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-08-07 09:50

OK Molo
Så skal jeg komenterer dine komentarer til mine råd.
Som jo egentlig ikke var råd, men mine ideer til et bedre kandu.
Phhuuuuu.... det bli'r en lang tråd den her.

At ta’ folk som de nu en gang er. Nemlig: Er folk nogen røvhuller ska' de ha' det at vide.
Hvorfor pokker skal de da det ? De ved det nok inderst inde selv. Hvis de ikke kan opfatte en fin hentydning, så brug ikke mere tid på dem.

At efterleve det gamle ordsprog ” Hvis du ikke har noget godt at sige om andre, så hold din kæft”.Ingen er blevet hørt ved at tie
Det er jo netop det der er meningen, hvis man ikke har noget godt at sige.

At lade Kandu’er selv afgøre hvilken motivation, der får dem til at medvirke på Kandu. Der er vist da ikke andre valg ..er der? Hvordan vil DU ku' afgøre hvorledes ANDRE skal medvirke?
Det vil jeg jo netop ikke. Men det er til stor diskussion her på Kandu.

At på en pæn måde at gøre opmærksom på, hvis andre Kandu’er overtræder de skrevne som uskrevne regler. Korrekt ..se evt. min kommentar: http://www.kandu.dk/spg108382.aspx#1216570
Jep ! Den er tyvstjålet fra dig. Men der er altså forskel på hvordan man gør ”opmærksom på ”.

At accepterer at vi er forskellige. Ja ..og?
Og ikke mere.

At unde sig selv lidt selvironi. ..når situationen taler for det. Ellers bør man kommentere seriøst.
Man ka’ da godt kommentere seriøst med et blink i øjet.

At lade det være op til den enkelte om vedkomne finder det umagen værd, at svare på spørgsmål fra specifikke brugere. Nemlig .. derfor lader jeg sjældent flabetheder passere. Det kan dog være svært, hvis man er blacklistet og dermed afslåret for at gi' svar på tiltale.
Jeg mente mere med hensyn til om man vil svarer på spørgsmål hvor spørgeren : Har mange annullerede spørgsmål. Ikke udtrykker sig klart. Ikke udlover point nok. Ikke deltager aktivt i tråden. Og ikke mindst : Hvor andre Kandu’er ikke mener at spørgeren er værd at spille tid på og derfor mener at ingen bør svarer vedkommende.

At afskaffe janteloven. Kender den ikke ...er det ikke noget af Aksel Sandemose fra en skønlitterær bog: En flygtning krydser sit spor (1933). 'Loven' bruges mest som dårlig undskyldning for at lade overklasse, egoister og associale elementer té sig som de lyster.
Jeg kender ikke bogen, men du har helt ret.

At indfører det lille ord ”undskyld” i sit ordforråd. Undskyld
SE ! Det var ikke så svært. Vel ?

At respekterer at andre kan have andre meninger end en selv. ... i den bedste af alle verdener.
Jeg kender kun en verden.

At accepterer at gabestokken blev afskaffet for laaaang tid siden. ..men andre sanktioner blev indført. At hænge andre ud offentligt bruges stadig i udstrakt grad.
Det bliver det da ikke mere rigtigt af.

At lære at tage imod en undskyldning. ..også de halve?
Tjaaaa… Tror du der vil gå noget skår af dig, hvis du gør ?

At melde sig ind i foreningen ”Kandu’er imod mobning”. ..her er sgu foreninger og alliancer nok. Desværre dannes disse foreninger oftere under motto'et: "Kom og mob".
Dette motto er netop forbudt i foreningen. Se § 1 Desuden er indmeldelse helt frivillig.

At indse at verden ikke står og falder med Kandu. Næeh... der findes da andre fora hvor man kan svine folk til.
Godt nok ! For det er vel ikke Kandu’s formål.

At tælle til 10 før man kommenterer indlæg, der støder en. Svært.. hvis man nu engang er født impulsiv. Ikke alle har psyke til at se sig hængt ud eller har evner for at argumentere sagligt på 'horrible' postulatater og lodrette usandheder.
Der findes kurser, hvor man kan lærer det. I USA idømmer de rask væk, folk der ikke kan styre deres temperament, at deltage i sådanne kurser.

At udvise almindelig pli. Pli -en ; beleven opførsel, opførsel der tager hensyn til stedets skik og brug. ..og hva' er så 'skik og brug' på kandu.dk ???
Stik fingeren i jorden.

Almindeligheder der ikke rykker en meter ved noget som helst.
Jo hvis de forsøges efterlevet !

..og mit humør fejler intet
Det er jo godt.
Du ku’ ellers godt ha’ snydt mig.

Jeg er ikke ude på at sværte hverken dig eller andre, men jeg forbeholder mig ret til at udtrykke min oprigtige mening.
Også hvis det sårer folk. Endda folk som bliver ufrivillige tilskuere ?

Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-07 10:54

Gambrinus -> Vi er nok i det store hele enige og det ville da være rart om alle andre gjorde sig tanker som dine

Det er desværre ikke tilfældet

Lad mig svare på dit sidste spørgsmål:

Jeg skuffe dig mht. min ret til at udtrykke min oprigtige mening. Ja, jeg har oplevet at visse religiøst anlagte og 'alternativt' troende er blevet -... lad os bare kalde det 'såret' - fordi jeg argumenterede mod deres fantasterier/fantasier og erklærede mig uenig i deres verdenssyn. Dette gør jeg og vedbliver med at gøre, selvom det falder 'ligesindede' debatører for brystet.

Om det 'støder' evt. tilskuere hverken kan eller vil jeg tage ansvaret for. Finder jeg det magtpåliggende, så kommenterer jeg på fremsatte beskyldninger, anklager, antagelser, gætterier, påstande, holdninger eller andet tankegods ..og gør det som sagt i det sprog jeg finder 'passende' til lejligheden.

At 'tie' noget ihjel har gennem historien vist sig at være en dødfødt idé fremsat af konfliktsky personer, som ikke vil tage et (med-)ansvar for udviklingen. Hvordan havde verden set ud, hvis man f.eks. ville have tiet Hitler ihjel? ..eller Idi Amin? ..eller George Bush? ..eller Anders Fogh Rasmussen?

Jeg vil dælme ha' lov at stille mig i opposition til selv helt 'legale' og 'lovlige' meninger omkring f.eks. dødstraf, krig, social ulighed ..og hvad som ellers er oppe at vende i den offentlige debat.

Man ska' ikke la' sig køre rundt i manegen ..med mundkurv på !

Dette er 'fuldt lovligt' på kandu.dk ..hvilket jeg synes er en skam:

1.) Find et 'offer'.
2.) Blacklist 'offeret'.
3.) Opret en tråd.
4.) Svært 'offeret' til uforstyrret.

Cencur ..som en blacklistning af folks mulighed for at komme til orde, er i mine øjne ikke en farbar vej til fred og dialog. Tværtimod vil det eskalere konflikten.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-07 11:12

Ps. ..og når man ikke kan 'forsvare' sig i sådanne 'hade' tråde, så opnår man kun at diskussionen må tages op andetsteds ..hvilket risikerer at lave 'støj' i helt uvedkommende tråde. Det medgiver jeg, men det er nu engang konsekvensen af cencur. Man må finde 'alternative' løsninger som kan virke fredsforstyrrende, men således er vilkårene. En ting er at tie ..en anden at blive 'tiet'.

Selvfølgelig bliver jeg 'harm', når jeg i en tråd kan læse:
Citat
SIdste nye stunt fra vores asociale arbejdssky psykopst, som er fyldt med løgn.

Han er skruptosset over at han i 2 artikler er beskrevet så præcist, et hans mor ville kunne kende ham med bind for øjnene, hvis hun altså ville vedkende sig den fejl familien har produceret. Hun har ret til at være flov.

..så fik jeg lige lyst til at jokke lidt på hans ømme tå og lave en tråd, hvor han ikke kan komme ind og svare. Hviket jeg gerne er 100 % fri for.

Det var vist da ikke lige således, at blacklistfunktionen skulle bruges?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-07 11:38

Øehh... og så lige dine påængår Gambrinus.

Jeg modtager gerne påæng i en 'tillægstråd' hvis jeg føler mig fortjent til det. Sidst var det i kategorierne Sikkerhed og ASP.

Påængår for påængårnøs skyld er jeg sådan set helt ligeglad med. Dette gælder også det antal som er sat på højkandt. Når jeg går ind i en tråd ser jeg mere på om jeg kan bidrage til indholdet, end hvor meget der er at hente.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-08-07 12:42

Citat
Gambrinus -> Vi er nok i det store hele enige

Surt ! Hva' ?
Lad os en dag se hvad der sker efter et par Snabelvand.
Jeg skylder dig vist et par stykker.
Sjovt du lige skulle tage religion op.
DET er noget, der kan få mig op på dupperne.
Og der gi'r jeg dig ret.
Der vil jeg til en hver tid have lov til at sige min mening.
Hvis der er folk der ligefrem fordømmer andre og samtidigt bliver stødt over at blive modsagt.
Så må de sgu’ ku’ ta’ og at jeg gør tykt grin med dem og måske endda hæver stemmen.
Hvis en tråd drejer sig om troende der skriver "indbyrdes", vil jeg dog hurtigt trække mig.
De har jo lov til at ha' deres tro og de står jo nok alligevel ikke til at redde.

Selvfølgelig skal man ikke tie så vigtige ting ihjel.
Diskussioner fører dog sjældent til noget konstruktivt, hvis man bare begynder at smide lort i hovedet på hinanden.
Jeg snakker om at fare på med brask og bram, bare fordi en ikke kan stave, ikke kan finde ud af at lukke et spørgsmål, ikke forstår at udtrykke sig forståeligt eller udpensle vedkommendes historik eller tidligere fejltagelser, for andre kan se, at her er en, det ikke kan betale sig at hjælpe. Det kan jeg altså godt finde ud HELT selv om jeg vil eller ej.

Jeg forstår fuldt ud, at du tændte af på det indlæg.
Og at fortsætte og samtidigt udelukke dig fra debatten er under al kritik.
Jeg gad ikke deltage for ikke at kaste mere ved på bålet.

Jeg mener så, at du nok ikke skulle ha’ spammet helt andre tråde for at komme til orde.
Hvad du skulle ha’ gjort, kan jeg desværre ikke lige svarer dig på.
Men du plejer jo nok at kunne klare det lidt mere raffineret.

De point der…….
Tjaaa… ta’ dem eller lad være.
Jeg har selv ofte stået i situationen, hvor andre har givet mig point og jeg ikke syntes, jeg havde fortjent dem.
Min historik kan nok klarer et par annullerede spørgsmål.
Forleden blev jeg for resten udelukket fra en tråd og fik nogle underlige private indlæg.
Jeg fattede ikke en dyt !
Jeg talte ikke til ti men måske et par tusinde og skrev tilbage næste dag for at få sat vide, hva’ pokker der var gang i.
Det viste sig at vedkommende havde været totalt udkørt og samtidigt faldet over en gallon Whipski. Vedkommende anede ikke selv hvordan eller at, det var sket.
Fint nok !
Og jeg var da glad for, at jeg ikke havde udstillet vedkommende her på Kandu.
Gambrinus
PS : Hva' fan' skulle jeg spørge dig om under ASP.
Jeg ved ikke engang nok om det til at formulerer et spørgsmål.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-08-07 18:37

Citat
Hold nu op med den leflen for mig And.
Ifølge helt andre Kandu'er er det ikke bare forkasteligt.
Vi ryger direkte på den sorte liste i Hotel Tremmely
Ikke nok med det.
Vi indkasserer heller ikke point, selvom vi passerer start !

Jeg lefler for hvem det passer mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 03:00

Gambrinus -> Den med private indlæg klarer jeg på min 'egen' måde. Jeg har simpelthen takket nej til sådanne...
Citat
Tillad private indlæg
Hvis du klikker dette felt fra, vil ingen brugere kunne sende private indlæg til dig, med mindre de er registreret som en af dine favorit brugere

[ ] Tillad alle at sende mig private indlæg

[SEND]

Til gengæld har jeg rigtig mange 'favorit' brugere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 22-08-07 04:07

Ser ud til at I 2 er ved at komme overens..Fint!..overenstemmelse er en rar ting
& igen Gambrinus ...det gode gamle ord:Undskyld!
vh. nattevagten
ps. whipsky & for megen fritid=trouble

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 04:32

Øeh... e.c

Jegh vil lige gøre dig opmærksom på at selvom:
Citat
Jeg har på forhånd udelukket profilen klumme, selvom alle altid bør kunne ytre sig.

..så kunne vedkommende jo bare dukke op som Krummen ...og sikkert også som en af de mange andre profiler han har på 'lager' til når han engang bli'r hældt på porten ...igen.

At det ikke er sket endnu undrer mig egentlig lidt. Både at han ikke er blevet bortvist og at han ikke er dukket op her. Måske fordi denne tråd er oprettet i Kandu.dk kategorien? ..og det ville være at stikke næsen lidt for langt frem?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-07 14:21

Molo - sålænge tråden her er så hyggelig har ingen ubudne gæster været her.

Undskyld mit fravær i tråden, men de har vist ikke internet ovre i jylland ............. altså der hvor jeg har være i et par dage - midtJylland er ellers et dejligt land.

Ps. Hvorfor skal man betale told, selvom de ikke har fundet smuglervarer.
(Det var der ved de store buer som går hen over vandet)

Mojn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 14:29

Det har ALTID kostet penge at komme i forlystelsesland.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 14:30

Til gengæld er DEN FRISKE LUFT gratis.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-07 14:35

Nej nej nej Refi - den friske luft kostede også ................... hele 5 kr. for at trække frisk luft oppe i toppen af det næsthøjeste bjerg. (bakketop)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 14:41

Ja - de øboere er nemme at tage ved næsen

Jeg får det GRATIS - både fra land og hav......

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-08-07 20:59

py har prøvet ar læse hele tråden.

Kan se den er kommet lidt af sporet *ggg*

e.c har ret det er træls med alt mudderkast i debatter, så hvorfor ikke lave en gruppe til mudderkastning så kan vi andre slippe for det.

Er selv Adm. i et debatforum på en anden server. Hvor der bliver ryddet ud i useriøs debatter og folk for advarsler eller bliver udelukket hvis det bliver grelt men det er en bruger der skal anmelde det.

Om Kandu vil gøre det samme ved jeg ikke kender ingen adm. og kender ingen steder hvor jeg kan melde en bruger til support.

Det ville være smart i debatterne ar der var knap hvor jeg kunne gøre support opmærksom på her er måske et problem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-07 08:39

ocorner -> Til alm. snak om vejret ..og mudderkastning findes kategorien 'smalsnak':

http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20608

..og du kan 'anmelde' alt det du lyster her: service@kandu.dk

..men de ta'r sjældent telefonen

Derudover har kandu teamet udtalt, at de arbejder på frivillig basis og ikke har den fornødne 'manpower' og økonomi til at fastansætte en SysOp/Admin/Moderator.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 03-09-07 21:54

Tak for svaret taunusanden.
Tråden er vist gået i stå.
Jeg tror lidt på et gult og rødt kort i en eller anden form, med karantæne i kort tid.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-09-07 22:29

Det er ikke sikkert mit forslag er perfekt, men et forslag er det da ihvertfald

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 10:33

Sidder og har læst denn lange tråd Gaaab og kan egentlig ikke huske starten Men jeg kan ikke lade være med at se at at du refi Har utroligt mange selvmodsigende bemærkninger i forhold til den virkelighed jeg ser Du sir at du ikke er poeientjæger Hmmm sir jeg (har selv prøvet det engang som du sikkert ka finde frem som egentligt var en kamp mod tiden og se om det kunne lykkes indenfor en given periode) Du sir noget om bare at komme med dumme intetsigende bemærkninger uden egentlig hjælp til spørgeren Hmm sir jeg igen Det er jo ikke så svært at se på historik. Ang mudderkastning Ja så har jeg kastet efter dig her på det sidste og det er i høj grad fordi du også opfører dig Som en Ved alt type der bare tromler igennem uden altid at have din faglige viden med det er også ok jeg prøver at hjælpe også der hvor jeg er på tynd is men så sir jeg det også og en undskyldning ka jeg også komme med hva med dig Jeg er er positivt og optimistisk væsen der mest bruger 12 ansigtsmuskler og har sat mig for at bekæmpe dårlige vips så ikke dette forum skal som du også selv siger blive et sted man ikke har lyst at komme i Og jeg vil heller ikke blackliste nogle lige bortset for en enkelt postspammer Om de så khedder klumme klumme disk eller hva faen folk kalder sig men de må regne med kam til håret og det ka så koste en ellers velmemene tråd for helt sagesløse Så skal vi ikke alle sammen herinde 100 eller 1000 eller hvor mange vi er bestræbe os på at lave en mudderkastningstråd en gang om ugen dagen eller måneden eller efter behov når vi syns der er nogle der skal have drag over nakken eller kys og kram Eller solstråler og så lade de sageslø og ofte nye brugere få en chance ????? Det er jeg ihvertilfælde parat til nu og har tænkt mig i fremtiden såe er der en jeg syns er sød /dum eller andet kalder jeg til Klapdans i en tråd
For fremtidige positive bølger og den engel er altså en fisk som mig SunoWich

Kommentar
Fra : Peter-Pedal

Dato : 09-01-08 10:58

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-01-08 11:01

Hvor "simpelt / let" er det at udrydde myg?
= Mission impossible - ditto er den røde tråd i dette indlæg
Ikke fordi jeg er uenig... men det er/vil være umuligt at gennemføre
Fortsat god dag til alle herfra

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 11:02

Halløjsa.... endnu en selvbestaltet moderator og Kandufrelser

Alletiders....endelig en mand der vil og kan noget, så det gør du bare suno, og du skal ikke tage dig af, at du er lidt til grin.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 11:11

Hov forresten. Jeg kan jo ikke skrive her....jeg er jo blacklistet

Kommentar
Fra : Peter-Pedal

Dato : 09-01-08 12:26

Har ikke blacklistet dig eller nogen anden
Syntes dit Avatar var morsomt de første gange jeg så det.
Nu ved jeg sq snart ikke...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-08 14:02

Are you talking to me Are you talking to me???

Du kan da blackliste alt det du vil

Kommentar
Fra : Peter-Pedal

Dato : 09-01-08 20:55

Yes Sir Klumme I was talking to You, Sorry I did not write your fine name.
I forgot - My Mistake.

Nej, jeg vil ikke blackliste nogen.
Alle har ret til ytringsfrihed - Uanset hvor "åndet" det end måtte være...

Og det er jo ikke dig, som har lavet dette idiotiske poient-system !

Let it be, Let it be

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-08 00:15

Har nogen nu åbnet for patentproppen igen tsk tsk

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 10-01-08 05:36

Forhåbenligt ingen u-lovlige knive

Kommentar
Fra : Peter-Pedal

Dato : 10-01-08 07:18
Kommentar
Fra : Peter-Pedal

Dato : 10-01-08 07:24

Oooobs - Det virke ikke!
- SmileyXtra4 en Firefox add-ons - Virker ellers andre steder.

Øv, Bøv, Bussemand.

Peter PEDL / Decemberbarn