/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Mavesyrehæmmendemedicin
Fra : risskov
Vist : 348 gange
50 point
Dato : 16-08-07 22:06

Jeg har taget nexium - der er syrehæmmende i over et halvt år 2 x 40 mg. pr dag fordi jeg har mavesår og tarmforsnævring

Nu har jeg øresusen - slør forn synet - er træt

Er der nogle, der har oplevet de samme symptomer i forbindelse med syrehæmmende medicin.

Det er de samme symptomer som til jernmangel

er der nogle af jer, der har oplevet, at syrehæmmende medicin giver jernmangel.

Hilsen

Risskov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 22:15

- Ubesvarede 3
- Besvarede 0
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 5

Det syntes jeg du skal snakke med din læge om.....

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 16-08-07 22:33

Det klogeste vil nok være at søge læge med alle de symtomer
Valdera

Kommentar
Fra : risskov

Dato : 16-08-07 23:18

Jeg er gået til min læge - og hun har taget en blodprøve for at se om jeg har jernmangel

jeg ville blot høre om andre har oplevet det samme

de bedste hilsner

risskov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 23:24

Du kan ikke bruge andres oplevelser til noget i forbindelse med medicinindtagelse....

Folks reaktioner er forskellige....

Er der et mønster ved din læge det......

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 17-08-07 10:14

Jeg har også prøvet at tage Nexium i længere perioder på grund af sår på tolvfingertarmen.
Jeg har aldrig haft de symptomer, du beskriver, og på indlægssedlen i pakken står dine symptomer heller ikke beskrevet. Efter sigende skulle Nexium slet ikke give nogen form for bivirkninger.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-08-07 11:24

Citat
Mulige bivirkninger
Almindelige (1-10%)    Kvalme, opkastning, mavesmerter, forstoppelse, diarré, luft fra tarmen.
Hovedpine.
Ikke almindelige (0,1-1%)    Svimmelhed.
Hududslæt, hudkløe, betændelse i huden.
Sjældne (0,01-0,1%)    Påvirkning af leverens funktion.
Muskelsmerter.
Alvorlig hudreaktion.
Allergiske reaktioner, allergisk hævelse i ansigtet, mundhulen og strubehovedet, alvorlig allergisk tilstand med hurtigt blodtryksfald, åndedrætsbesvær og evt. kramper (anafylaktisk chok).
Sløret syn.

Søg Læge

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-08-07 13:40

Søg læge igen.
Dette er ikke et fornuftigt forum at debattere symptomer i.
Du kunne jo overveje hvorfor du får Nexium, og det måske kunne være årsagen til dine symptomer.
God bedring

Kommentar
Fra : risskov

Dato : 17-08-07 14:16

tak for svarene

I må alle have en rigitg god weekend

Annuller spørgsmålet
Fra : risskov

Dato : 17-08-07 14:17

spørgsmålet hører ikke hjemme på denne side