/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia Classic
Fra : spooff
Vist : 658 gange
300 point
Dato : 16-08-07 21:40

Har skiftet karburator fra den originale 14/12 dyse 72 Dellorto SHA til Dellorot PHBN 19. Studs skiftet samtidigt. Kan kun starte den ved at hælde en "snaps" direkte i cylinderen. Har checket at der er benzintilførsel, membran. Har dyse 95 i, øvrig opsætning mon galt????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-08-07 21:52

Så er del vel fordi du ikke bruger hånd chokkeren, eller fjernbetjent chokker ikke er justeret, eller bruges?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 16-08-07 21:53

Har prøvet med chokeren. Det er en "hiv op og drej" model, men den starter ikke alligevel

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 16-08-07 22:52

Er det ikke tryk ned og drej?
I alle tilfælde er dit problem at den får for lidt benzin i forhold til luft ved start,
Det kan være chokkeren der ikke virker? Kan du høre forskel når du bruger chokker.
Ellers har du måske falsk luft mellem karburator og motor.

Kan den forsætte med at køre efter den har fået en snaps?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-08-07 17:58

tjek nålens position.
Den har lidt med starten at gøre.
evt. prøv at hæve nålen et enkelt hak ved at flytte skiven et hak ind mod midten af nålen.

http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm

den her kan måske hjælpe dig.

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 18-08-07 10:42

Tak for svaret pallebhansen.