/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tændningsproblem.
Fra : gh63
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 16-08-07 20:35

Jeg har problemer med tændningen på min Yamaha 4 gear, tændrøret bliver ikke ret gammelt. Jeg bruger NGK RS9HS. Der er nyt tændnings system på knallereten.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-08-07 21:36

Det skyldes nok du bruger et tændrør med lang gevind, og dit topstykke er beregnet til kort gevind.
FS1 er lavet med topstykker til både kort og lang gevind.
Hvis der sætte et tændrør med langt gevind i et topstykke beregnet til kort, ja så slår stempelet måske imod, men i hvert fald smelter elektroden.
Tændrørsenden skal flugte med indersiden af topstykket.
Nu er det lidt besværligt at skrue topstykket af, men måske kan du måle ovenfra, ved at bøje et stykke ståltråd eller tin, og på den måde måle.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=1173571592&n=-1861506595
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-08-07 21:43

Hvis det er for langt, kan du skade motoren og brænde hul i stempelet, desuden kan spidsen gløde og give for tidlig tænding med ordentlig knald til følge, desuden kan motoren tit gå videre, efter knallerten slukkes.

http://www.powerpage.dk/tuning_teori_2taendingen.aspx :
Midter elektroden er brændt væk og der er næsten ingen farve
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 19-08-07 17:10

Tændrøret skal hedde NGK B8HS eller NGK B9HS ( hvis den er lettere peppet op vil jeg tro at NGK B8HS vil være det rigtige valg )