/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværk mellem 2 comp.
Fra : Sodan
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 30-01-03 00:16

Får ny PC snart - vil så forbinde den gamle med den nye - jeg får adsl inden for kort tid, så de 2 computere skal dele forbindelsen. Nu vil jeg gerne sætte de 2 computere op, så de er klar til at blive tilsluttet adsl?

Da jeg ikke har nogen erfaring i netværk osv.. så forudser jeg en del problemer med dette. Hvad har folk stødt på og findes der en guide på forståeligt dansk om lige netop dette?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-01-03 00:21

Hej Sodan

Hvad er detfor en forbindelse du får

1. med router.
2 uden router (modem)

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Sodan

Dato : 30-01-03 00:25

Hej srhansen,

Med router - fra cybercity

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 30-01-03 00:26

Her er et fantastisk site....forudsætter du forstår eng. og ikke er HELT grøn mht. putere og teknik!.. ;)

http://www.practicallynetworked.com/

/EazyOne

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-03 00:29

Sodan
Det bliver faktisk rigtig nemt når du får router fra Cybercity...

Det du skal gøre er at du skal have et netkort i hver af dine to maskiner. Disse skal så hver især forbindes til din router.... og vupti så er du mere end halvvejs fordi næste skridt er så at konfigurere TCP/IP adresserne på hver af dine maskiner. Du får med Cybercity's routerløsning 4 faste IP-adresser. Du kan også vælge at lade maskinerne hente en IP adresse automatisk fra Cybercity -- men hvis du en dag skal opsætte en FTP-server så f.eks. dine børn kan hente installationsfiler fra din "hovedmaskine" vil det være bedst at konfigurere dette fra starten af.

Held og lykke med projektet, og velkommen på ADSL!!

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-01-03 00:34

Hej igen

Jeg mente nok jeg huskede rigtigt
Cybercity har denne side der sikkert guider dig igennem installationen: Prøv at tage et kig på om det ikke er det du efterlyser:

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/

Du kan bladre ude til venstre for at finde detdu mangler

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Sodan

Dato : 30-01-03 00:40

Ok, tak. Så nok spøgelser som ikke var der :) - det lader til at blive ret enkelt.

Så skal jeg acceptere et svar .. burde kunne dele pointene - er ny her - uanset hvad så tak til srhansen og h_blunck :)

Godkendelse af svar
Fra : Sodan

Dato : 30-01-03 00:41

Tak for svaret h_blunck.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 30-01-03 02:16

Velbekomme.