/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Telefoni via Skype
Fra : hr_hvalsoe
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 16-08-07 13:46

Jeg har netop købt denne VOIP smart box:

http://www.tangshop.com/voip-skype-phone-box.html

Uanset hvad jeg gør, kan jeg dog ikke kommunikere over Skype via min fastnet telefon.

Jeg har forbundet kablerne som beskrevet i ovenstående link. Herunder er det beskrevet konkret for mit tilfælde:

Telefonledning fra bredbåndsstikket på væggen -> Smart box
Telefonledning fra selve telefonen -> Smart box
Telefonledning fra smart box -> lydkortet (mic. og line in)

I mit hoved burde der dog også skulle forbindes noget til routeren. Ellers kan PC´en vel ikke vide, at der er forbundet en smart box til denne.

Har I nogen bud?

Vh
hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-07 13:58

Smartboxen sidder mellem telefon og telefonlinien
pc tilsluttes til internettet gennem modem/router
smartbox tilsluttes dit lydkort

så din telefon går så enten direkte ud som før
eller gennem pc og ud til nettet (skype)

I følge den tegning som du selv har et link til.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-07 13:58

Desværre skal jeg køre nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 15:31

Citat
Telefonledning fra bredbåndsstikket på væggen -> Smart box

Hvordan får du stoppet en telefonledning i et bredbåndsstik...... ??????

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 16-08-07 15:35

Det gør jeg heller ikke.

Det TDC´s installerede lille box, som jeg kobler telefonledningen til.

Det er en lille box, hvorfra der går et kabel til splitteren og hvor der også er en telefonledning udgang. Jeg går ud fra, at det er denne som gør, at der kan benyttes mutiple linier.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 15:44

Har du IP telefoni.... ?????

Du tager stikket ud af din telefon og sætter i boxen...

Fra boxen i telefonen...

Det sidste stik i boksen er direkte i dit lydkort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 15:46

Sidder der yderlige en box mellem din telefon og dit vægstik er det den box der i dette tilfælde fungerer som vægstik...

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 16-08-07 16:36

Nej, der sidder ikke nogen imellem.

Jeg har sat det op, som du siger Refi, men stadig intet held.

Jeg skal nok have en på banen, som selv har det samme scenarium.

Tak for indsatsen so far...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 16:52

Der er da ikke så meget scenarie....

Hvis din box er centrum skal du FRA boxen til dit vægtelefonstik (eller den boks du har i der)

Fra biksen i telefonen....

Fra boksen DIREKTE i dit lydkort....

Du skal IKKE gennem router eler splitter eller noget som helst andet....

Det ENESTE den boks gør er at den får dit telefonrør til at fungere som et headset... (eller micro+hovedtlf.)

Andet gør boxen IKKE....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 16:56

Men men men....

Du skal jo liiiige forklare dit skype eller messenger HVAD det er du bruger som tale/høre....

Men det har ikke noget med tilslutningen at gøre - det skal du gøre i programmet.....

Skype f.eks. SKAL vide hvad du bruger til at tale og høre i.....

ellers "tror" den du bruger en microfon og computerens højtalere....

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 16-08-07 18:28

Det skal vel ikke indstilles.

Jeg har jo tilsluttet boksen til lydkortets mic. og line in.

Kan man indstille Skype til, at det ikke er et headset?

Når jeg ringer op via Skype, kan jeg (hvis mine PC højtalere er tilsluttet) godt høre den modsatte part. Hvis telefonen er tilsluttet, kan jeg ikke høre dette.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 18:59

Dit lydkort indeholder forhåbentlig 2 stik - 1 til micro og et til høltaler (hovedtelefon.....

Hvis du KUN sætter micro i virker KUN micro.....

Du har både et RØDT og et SORT stik i det kabel der går fra boksen til dit lydkort - BEGGE skal i....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 19:01

Connect the audio cable's jack(Black) to the computer's speaker output port.
Then connect the audio cable's jack(Red) to the computer's microphone port

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 19:02

De 2 små huller i boksen skal du IKKE bruge.....

De er beregnet til headset.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 19:04

På dit lydkort er der sikkert symboler....

Ellers hedder de line in og mic

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 19:06

Vrøvl - line out....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 19:09

Problemet ved at bruge en sådan boks er så at din "normale højtalerlyd sandsynligvis forsvinder.....

Det skyldes at der kan være indbygget en afbryder i lydkortets stik....

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 16-08-07 20:39

Hej Refi

Naturligvis har jeg forbundet både til line in (den grønne port) og mic. (den lyserøde port).

Selvfølgelig virker min højtalere ikke længere. De er jo ikke længere tilsluttet. Hvis det skal være muligt, skal jeg nok have en audio switch på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 21:09

Så er muligheden kun at det er skype du skal fortælle HVAD du bruger....

I Skype

Funktioner - indstillinger

Nyt vindue

Generelt - lydindstillinger....

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 17-08-07 08:54

Der har jeg været.

Her kan man kun vælge input / output enheder på lydkortet, og de står korrekt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 11:42

Jeg kan stadig ikke lide du skriver du bruger line in.....

Det SKAL være OUT....

Altså det stik dine højtalere SAD i.......

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 17-08-07 21:34

Det er det også.

Jeg mener naturligvis line-out udgangen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 22:02

Kan være din tlf ikke vil samarbejde.....

Hvad er det for en.....

Annuller spørgsmålet
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 17-08-07 23:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål