/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Flash77 500
problem
Fra : CodeMonkey
Vist : 376 gange
45 point
Dato : 16-08-07 02:57

Problem 1:
Kan man kan få Flash til at påbegynde afspilning af slide show inden alle filer er downloadet, og i så fald hvordan?

Problem 2
Når man zoomer på et billede, vises dette billede i fuld størrelse eller i en komprimeret form. Den komprimering som foretages af browseren er meget grov, således at billedet fremtræder meget kornet. Spørgsmålet er om man kan programmere Flash til at vises JPEG’s i real size uafhængig af browser og browser opsætning.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-07 01:04

Problem 1:
Ja det kan gøre du med et slideshow hvor billederne bliver loaded ind i flash via en xml-fil.

Problem 2:
forstår jeg nok ikke helt - men jeg vælger altid at redigere mine billeder til den størrelse jeg vil have flash til at vise dem i, og så er der ikke brug for at kunne zoome. Jeg bruger selvfølgelig kopier af mine originale billeder, når størrelsen skal ændres.

Størrelsen på billederne kan ændres på en gang med XnView hvor jeg har en lille guide her http://tips.bsjh.dk/xnview/index.htm der bl.a. forklarer hvordan du multi resizer dine billeder og der er også et link til programmet.

//bentjuul