/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ipod og FM-sendere?!?!
Fra : sanski
Vist : 282 gange
20 point
Dato : 15-08-07 22:35

Hej alle...

Jeg kan se, at et ligende spørgsmål er blevet stillet herinde... men jeg må ærligt indrømme, at jeg har brug for mere hjælp..

Jeg vil gerne købe et bestemt tilbehør til min kærestes Ipod, så han kan hører musikken i bilen.
Vores anlæg har ikke et stik, så det skal køres over radioen, med en vist nok FM-sender.
Han har (tror jeg) den næst største Ipod. Kan man godt få dette til den?? -og i så fald HVOR får jeg sådan en, og hvilket prisleje lægger den i??

Mvh en pige (sanne)

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 15-08-07 22:56

hej helmholt i struer har alt i tilbehør til den og jeg mener ALT de sender med posten og det er til meget billige penge du kan bare ringe derned og snakke med Kasper på 96840102

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-07 02:57

Det er sådan en lille dims du kan bruge: http://www.ellos.dk/DetailPages/DetailPage.aspx?productId=183843&CategoryId=18363
Sæt den til Ipod og den sender musikken til bilradioen, som skal indstilles til at modtage på den frekvens som FM Sender sender på
Apple butikkens Ipod afdeling har den også, noget dyrere: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?mco=94606497&nplm=T8541

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-07 03:00

FM Sender eller FM Transmitter som Apple kalder den, sættes i stikket til ørebøfferne og sender den videre som radiosignal til bilradioen (eller anlægget hjemme i stuen)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-08-07 03:12

Hvis jeg skulle købe, ville jeg vælge denne: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?mco=16A9901E&nplm=TH399
nederst på siden ser du hvilke Ipod der passer til den

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 16-08-07 09:50

Jeg har hørt, at lydkvaliteten ikke er så god med den løsning. I stedet kan man bruge et tape adapter/casette adapter, hvis der er en båndoptager i radioen.

Alternativt kan man bruge cd-changer indgangen, hvis man har sådan en indgang.

Kommentar
Fra : Calleman