/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ny knallert, skive
Fra : Spotbot
Vist : 1088 gange
50 point
Dato : 15-08-07 19:12

Tager en ny knallert skade af at have skive i? i forhold til hvis den ikke havde.

Hvis ja, hvor mange kilometer må man så senest fjerne den ved?

MVH

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 15-08-07 21:09

Nej, det er nærmest hip som hap, ligemeget.
Hvis skiven er i, vil den køre lidt flere omdr. ved topfart, som vil slide en anelse mere på cylinderen.
Hvis skiven er væk, skal den trække lidt mere ved den størrer topfart, hvilket belaster lejerne lidt mere hårdt.
Men skal man vælge, og lod en knallert køre uafbrudt ved topfart, så ville den uden skive nok køre flest km. før den var slidt op.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 15-08-07 21:11

Kanon, hvad med benzin forbruget? hvilken forskel gør det der

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-08-07 21:49

Benzinforbruget er mindst på modellen uden skive, og nok omkring 20 % mindre hvis begge "modeller" skulle køre en længere strækning,med bundgas.
Faktisk burde der være mere at spare, men da den ene kører 30, og den anden kører 50, vil vindmodstanden æde noget af besparelsen.
Det er jo det samme med en bil der kører i for lavt gear, den bruger også mere, end hvis der blev gearet op.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 16-08-07 08:11

Tak for endnu et svar pallebhansen.