/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
trådløs støvsuger/robot??
Fra : hansenmmc
Vist : 786 gange
50 point
Dato : 14-08-07 22:17

Er der nogen som har erfaring med de trådløse støvsugere/robotstøvsuger??
Hvis i har hvad mener i om dem og hvad vil i anbefale??

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 15-08-07 00:07

Jeg har en Roomba - en af de tidlige modeller. Det er en slags tæppefejemaskine med et svagt sug. Ikke spor fjernstyret men med et tilfældigt kørselsmønster der er søgt lavet sådan at den undgår repeterende opførsel, og derved kommer 'alle steder'.

Den tåler ikke tæpper med frynser. Den kan sommetider godt køre fast, men som regel går det godt. Underholdningsværdien (fremvisning for gæster) er til ug. Støv'suge'evnen er nogenlunde. Efter to år uden speciel intensiv brug er batteriet nu modent til udskiftning.

Jeg er ikke specielt begejstret - specielt dens modvilje mod tæppefrynser er et alvorligt problem i vores hjem.

Kommentar
Fra : florgaard

Dato : 28-09-07 15:05

Jeg har også en Roomba og er heller ikke helt begejstret. Kan tilslutte mig henrikkrebs komentarer. Den støvsuger sådan set ok, er især god til hår på tæpper, meget bedre end en almindelig støvsuger, så har du hund vil det måske været noget. Man sparer støvsuger poser, men skal indstille sig på en gang i mellem at skulle bruge lidt tid på at rengøre fyren. den tager lang tid om at støvsuge et rum, men gør det ok. Man skal sætte den igang, forlade rummet og når den er færdig flytte den til næste rum. Der fulgte fjernbetjening og en dims der sender en stråle ud, så man kan lave en usynlig væg og dermed begrænse Roombas mulighed for at bevæge sige i flere rum. Begge dele satte hurtigt ud og jeg fik aldrig reklameret over dem. Batteriet skal allerede skiftes efter 2 års sparsom brug og det synes jeg er utilfresstillende. Mit næste køb af støvsuger bliver en centralstøvsuger. Det må da være lykken, eller ?
se evt. priser på www.sug.dk