/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
flere trådløse forbindelser
Fra : tcolsen
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 14-08-07 20:17

hej
jeg har lige sat en trådløs pc til mit nætværk som er baseret på 3 stk kablede og en trådløs bærbar og en mediepc med trådløst netkort( ikke tændt)
Nu kan jeg se min egen trådløse forbindelse (Tommy),som er wep 128 bit men jeg kan også se et :MyWLAN som ikke er krypteret. der er ikke naboer med trådløs (bor på landet)
Er det min egen "skygge" eller hvad kan det være?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-07 20:43

Du ved vel selv, hvad du "kalder" de forskellige trådløse enheder?

Jeg har altid sat mit trådløse netværk op til kun at acceptere specifikke MAC adresser (netkort), og til IKKE at vise SSID (navn på netværk) så kan ingen andre se det, og kun de trådløse netkort, jeg har givet adgang, kan få adgang.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 14-08-07 20:45

ja jeg har kun det ene- jeg har prøvet med Mac men synes det nedsætter hastigheden

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-07 21:05

Har du en PDA/mobil eller anden enhed, der også kan arbejde trådløst?

Sikkerhed "koster", og det tager vel også ekstra tid, hvis du krypterer det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-07 18:45

Har du været i routeren og se hvad der er af computere i dit netværk.
Der er måske en comp. som bare har det navn.
Netværket gælder jo alle de comp. som er koblet op til routeren - kabel og wireless.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 16-08-07 19:00

ingen andre pc på netværk ifølge router !!
ingen pda eller lign !!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-08-07 20:13

kan du logge på det mystiske netværk MyWLAN?

Router er det en Zonet?

Det er måske da du oprette første gang du er kommet til at gøre det en gang. Jeg har tit set flere forbindelser hvor folk har leget og kaldt deres netværk forskrækkelige navne og de har ikke kunnet få det til at virke. Så optræder der ofter flere netværk på listen.

Hvis du vil kan du jo resette din router og starte forfra, så bliver der jo kunb oprettet et eneste så mon ikke den anden er væk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-07 21:38

Og så kan du lige kryptere dit wireless netværk.
Brug i starten
Wep 64 bit hex som benytter ti tegn der kan være 1234567890abcdef
Du skal kun skrive de ti tegn i (key value) #1 og bare lade de andre #2 #3 #4 være tomme.

Når den bærbare så igen forsøger at komme ind til routeren bliver den bedt om at skrive de samme 10 tegn. (key value)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-07 21:40

Hov - det er vel routerens SSID som er MyWLAN

Find der hvor der står SSID altså routernavn

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 20:46

[B]E.C. :Og så kan du lige kryptere dit wireless netværk.
Brug i starten
Wep 64 bit hex som benytter ti tegn der kan være 1234567890abcdef
Du skal kun skrive de ti tegn i (key value) #1 og bare lade de andre #2 #3 #4 være tomme.
Når den bærbare så igen forsøger at komme ind til routeren bliver den bedt om at skrive de samme 10 tegn. (key value)[/B]

Jeg bruger wep 128 bit som før omtalt!
mit net værk er sikret, men MyWlan er ikke

[B]Fijala :kan du logge på det mystiske netværk MyWLAN? [/B]
Ja jeg kan logge på og det er jo det der er problemet!
Netgear

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 20:50

[B]Hov - det er vel routerens SSID som er MyWLAN

Find der hvor der står SSID altså routernavn[/B]

SSID : Tommy - ikke MyWlan

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 20:55

kan et trådløst netkort have ssid ? altså kan det være en form for loop
Det andet trådløse netværk hedder MyWLAN

Jeg kan se hvad du mener med Zonet der har default MyWlan
Hm- der må være en eller andet netværk !!
hvor langt kan et trådløst netværk række ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 20:58

Ja ja det så jeg godt senere...............128 bit

Nu stiller jeg et par spørgsmål hvor svaret måsske er givet:
1. Har du et computernavn som du kender.
2. Er din comp medlem af en arbedsgruppe/workgroup
3. ved du hvad Netgears routernavn er
4. MyWLAN - Er det navnet på din opkobling på den wireless comp

MyWLAN - står måske for "min wireless LAN-forbindelse"

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 21:03

1 ja
2 ja
3 ja
4 ?

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 21:07

der står kun:" trådløs netværksforbindelse (tommy)"

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 21:16

Router statistics:Port Status TxPkts RxPkts Collisions Tx B/s Rx B/s Up Time
WAN 100M/Full 19994 32239 0 256 442 01:18:41
LAN 100M/Full 67452 41422 0 4906 2674 01:18:41
WLAN 11M/54M 1871 2314 0 0 0 01:18:41
kan der ses noget der

"attached devices" er der kun to stk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 21:28

4. ok så er det ikke et navn på din opkobling.

Comp. i nærheden
Tommy
mywlan
Så kan spørgsmålet være om det ikke er en ny router men en brugt som har gemt et navn fra tidligere brug

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 21:30

er det mon et sikkerheds problem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 21:38

Hvis du bor på landet og der er mere end 100 mtr hen til nærmeste nabo så er der inge fare på dit wireless system.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 21:43

næ men hvis nu der dukker en nabo op med trådløs!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-07 21:46

Så skal naboen først lige gætte din 128 bit krypteringnøgle - og det er svært.
Din router vises som låst med en lille hængelås.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 17-08-07 22:23

du mener altså ikke at MyWlan har noget med mig at gøre !!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 09:59

Dette "MyWlan" må ha' noget at gøre med dit netværk.

3 kablede (hvis de er i samme arbejdsgruppe bør de kunne ses)
1 mediepc (det kan også være denne du kan se)
1 trådløs bærbar (tommy kan se sig selv og en til, men burde kunne se dem alle)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-07 11:18

Derfor synes jeg du skal oprette det forfra ved at resette din trådløse router. Hvis du gør det og der stadig er en forbindelse der hedder MyWLAN er det udefra og ikke hos dig. Når du har sat det op en gang kan du jo sagtens huske hvordan det skal gøres igen, men kryptering og hele dynen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 16:56

Yes - god idé med at resette og starte forfra.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 20-08-07 18:46

det må jeg prøve i morge- der er jo ikke problemer når bare den bærbare ikke er tændt og logget på !!
vender tilbage med point - skal Fijala ha` eller e.c.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-07 19:53

det bestemmer du såmænd bedst selv.

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 21-08-07 20:17

Tak for svaret Fijala.