/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Volvo 240bøgtøj på en Amazon
Fra : NCSchroder
Vist : 703 gange
110 point
Dato : 14-08-07 17:31

Dette er et spørgsmål har jeg ikke kunne finde svar på endnu, og derfor håber jeg at en herinde ved svarene eller kender en der gør...

Det jeg er i gang med er, at ligge en Rover V8 motor ned i en Amazone, og det skal lige siges at det IKKE er så nemt som det lyder..
Jeg er blevet anbefalet at bruge volvo's 240 bagtøj til amazonen, det gør dog det at sporeviden bliver en smule større.. Men put med det, da det også skulle være en del ?stærkere?...
Det andet som så er mit problem er, at jeg skal have sat ophæng fra det org Amazon bagtøj til 240 bagtøj..
+Men Jeg skal åbenbart ha papirer på det, da det er en konstruktiv ændring, men hvor får jeg analyseret de svejsninger henne? (helst omkring Lolland Falster)...

+Er der en herinde som kender en som har lavet dette projekt, jamen så vil jeg også MEGET gerne sættes i forbindelse med ham Har nemlig en del spørgsmål efterhånden...

+OG til sidst, er der en synshal/synsmand som har erfaring med at syne hot-rods? Altså ved hvad han snakker om, da jeg har opsøgt forskellige, og ikke fået andet end sure miner ud af det, da jeg har lavet om på en god Amazon…

Har har desværre ikke flere points.. Men der vil bliver sat flere over, hvis der skulle komme et rigtig godt svar..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-08-07 18:40

Her i denne klub kan de sikkert give dig svar på det.
Jeg har nemlig til et Volvo-træf set en Amazon med Rovermotor i synet tilstand.
(V6 hvis jeg husker rigtigt)

http://www.volvoamazon.dk/

Kommentar
Fra : NCSchroder

Dato : 14-08-07 21:51

jo tak..

JEg er medlem af de forskellige klubber...
Men desværre er de 2 stykker som er ejer af V8 Amazonen, som jeg er kommet i kontakt med, MEGET nærige med at hjælpe.. Faktisk siger de, du må prøve dig frem, og ja tak, selvfølgelig skal jeg da det, men for hulen da, man skal ikke opfinde den dybetalarken igen..
Og ville da være skønt med lidt hjælp...

Men takker da for svaret..

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-08-07 22:03

Jeg har en god ven der er medlem af denne klub:
http://alleycats.dk/

Når jeg har været med til deres træf har jeg da set et par hot-rods gennem tiden, måske der er en i klubben der kan være til hjælp?
Prøv at kontakte dem

- Anden

---Som holder sin fine Taunus original, men syntes stadig at hot-rods er fede

Accepteret svar
Fra : hejhejdikal

Modtaget 110 point
Dato : 14-08-07 22:05
Kommentar
Fra : NCSchroder

Dato : 15-08-07 12:42

Jeg kommer nok ike tættere på et svar...

Må gøre det på"prøv dig frem" metoden..

Men jeg takker for jeres svar..

Vh Nicolaj Schrøder

Godkendelse af svar
Fra : NCSchroder

Dato : 15-08-07 12:45

Tak for svaret hejhejdikal.

Du har jo fudnet nogle steder de kan gennemlyse mine svejsninger.. Kendte dem godt nok i forvejen, men du er tættest..

Jeg må bare tilbage til værkstedet og bruge metoden "prøv dig frem"...

Vh Nicolaj

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-07 13:25

Citat
Jeg må bare tilbage til værkstedet og bruge metoden "prøv dig frem"...

Eller du kunne prøve at snakke med den Amazon klub, som ved alt om denne Volvo.