/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Brændeprogram???
Fra : fotowig
Vist : 1022 gange
353 point
Dato : 14-08-07 17:25

HJÆLP!
Jeg plejer at bruge stifinder, når jeg skal brænde billedfiler ned på CD. Nu står jeg mmed det problem at en mappefuld billeder fylder 1,3 Giga og derfor skal på 2 CD´er. Finder der et godt (gratis) brændeprogram der automatisk fylder en CD og beder om den næste, eller skal man selv bøvle med at dele?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-08-07 17:30

Billedfiler så pak dem dog ned eller lav dem mindere

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 14-08-07 17:51

De er allerede i jpeg, og skal bruges i største opløsning og mindste kompressionsgrad. Webmappen er ikke noget problem. Der fylder alle billeder kun 20 Mega.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 21:14

Du fordeler dem da bare så det passer med en cd eller brug en DVD....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-08-07 07:45

Det bedste brænderprogram er Nero, og det kan så vidt jeg ved ikke aut. "dele", men vil sige der er for meget lagt frem til brænding.
Så det er da også bedre at selv kunne vælge hvor der skal deles.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 15-08-07 08:00

Brug winzip, til at pakke to .zip filer. Det gøres ved at når du trykker på ny knappen, for at lave en ny zip fil. så vælger du maks 700MB der er en menu hvor man kan vælge eller skrive en angivet størrelse. Så makerer du alle billederne, og den vil automatisk lave 2 .zip filer, du kan pakke ud med en hver windows xp eller nyere.

P'S du kan selv vælge om du vil have nogen kompresion, du kan også bare slå komprisionen fra, da det jo allerede er .jpg billeder, der er ikke mere at kompremere.

MVH

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 353 point
Dato : 15-08-07 11:19

Citat
Finder der et godt (gratis) brændeprogram der automatisk fylder en CD og beder om den næste, eller skal man selv bøvle med at dele?

Nej - af den simple årsag at det ikke har noget med brænderprogrammet at gør....

Du afmærker blot de 700 Mb du vil have på Cden og brænder dem....
Derefter det samme med de overskydende billeder....

Godkendelse af svar
Fra : fotowig

Dato : 15-08-07 16:03

Tak for svaret refi.
Ikke hvad jeg havde håbet, men vi slutter her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-07 16:19

Selv tak.....