/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SIS-Filer
Fra : spejder_ben
Vist : 746 gange
500 point
Dato : 14-08-07 16:52

Hej.
Nogen må kunne fortælle mig hvorfor jeg ikke kan åbne en SIS-fil på min Nokia 6110 Navigator.
Når det ligger på computeren kan Nokia PC Suit genkende det og siger det er et program, når jeg så lægger det ind på mobilen siger den at det ikke understøttes.

Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke??

Accepteret svar
Fra : binepigen

Modtaget 250 point
Dato : 14-08-07 18:34

Nu er det ikke lige sammme mærke mobil jeg har , men du skal nok ind i programstyring ----- indstillinger og give tilladelse til al software i stedet for kun signeret . Og ellers kan det ske det er til en anden udgave af symbian end den der ligger på din mobil

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 15-08-07 13:02

Der er givet tilladelse til al software.
hvad er en symbian?

Jeg skal ha lagt et nyt kort ind på navigatoren og det er det den ikke understøtter. Selvom det er samme kort som før.
Skiftede mit hukommelseskort ud og lige siden har det ikke virket.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-08-07 13:57

Symbian er:

Brugergrænseflade
Symbian Series 60 release 3.1
Dedikerede taster til nem og hurtig adgang til dine fortrukne funktioner Navigator-tast, kameratast og starttast til Symbian-program
Tasten Min egen, der kan tilpasses, giver dig hurtig adgang til dine foretrukne funktioner. Når du køber telefonen, er tasten konfigureret til at åbne funktionen Beskedlæser

- jeg mener ikke at 6110 kan håndtere SIS filer...

http://www.nokia.dk/phones/6110_navigator/features.php#14

Mvh Steen

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 15-08-07 13:59

Symbian er det styresystem mobilen bruger , jeg kan desværre ikke hjælpe så , man prøv evt mobil-forum.dk eller mobildebat.dk, begge disse forums er gode til at hjælpe

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-08-07 14:31

"- jeg mener ikke at 6110 kan håndtere SIS filer... "

Glem den linie Spejder_ben, det er noget vrøvl. Prøv først at opdatere telefon her:

http://www.nokia.dk/support/software/softwareupdate.php

- tjek om det nye hukommelseskort er defekt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-08-07 14:46

Pas også på at det virkelig er en sis fil. Der findes også sisx filer, som er til nyere telefonsystemer. I farten kunne man jo tage fejl.

Godkendelse af svar
Fra : spejder_ben

Dato : 16-08-07 23:42

Tak for svaret binepigen.
Det har desværre ikke rigtig været nogle af de løsninger som har kunnet hjælpe mig.
Så da du var den første til at svare så får du pointene.
Vil lige prøve at tage fat i Telmore som har solgt mig mobilen.

Tak for hjælpen til alle.