/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Isolering af skur.
Fra : Carner
Vist : 4820 gange
200 point
Dato : 14-08-07 15:07

Jeg lige haft et spørgsmal om isolering af skur og fik fyldestgørende svar vedr. isolering af vægge, samt et par andre gode råd.

Spørgsmål: Taget er af plast, hvordan gribes det an med hensyn til isoleringsmatrialer, dampspærre m.m.

På forhånd

Carner

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-07 15:15

Se det er ikke helt så smart. Isolerer du op under plasten kan der blive altt for varmt i mellemrummet. Bedste ville være en anden type tag, og skal det være plast aht lys, så kan du på et aldeles udmærket termotag, med indtil mange lag plast. Tror jeg har set både 3 og 5 lags. Og der er noget bedre end enkeltlags.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-07 15:15

Plasttag er i sig selv tilstrækkelig damptæt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-07 15:16

Husk iøvrigt at skuret skal udluftes

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-07 15:17

http://www.rias.dk/page21.asp?produktid=17 for eksempel sådan noget

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 210 point
Dato : 14-08-07 15:42

ja, du skal jo sørge for, at der er ventileret på den kolde side af isoleringen, så vindspærre. Og så kommer det store spørgsmål: Dampspærre eller ej!
Hvis du har varme på permanent om vinteren, skal du nok ha dampspærre. Ellers aldeles ikke. Da jeg kom i mit sommerhus i påsken, skyndte jeg mig at rive den svære plastfolie ned, som jeg havde sat på inden for gavltrekanten i efteråret. Den var fuld af kondensperler på isoleringssiden, og svenske byggeanvisninger advarer da også imod dampspærre medmindre man BOR der og har varme på om vinteren. Ellers vindspærre på begge sider af isolationsmaterialet.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-08-07 22:14

Jem & Fix har isoleret gennemsigtigt plast tag til 199kr pr. m2
længder op på 3, 3,5 og 4meter.

Det ville jeg overveje, når det nu skal isoleres. Nemt at montere..

Mit eget skur er lavet af stålplader, nemt og vedligeholdelses frit, kun døren skal males
Det er sgu fint til hø og haveredskaber

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : Carner

Dato : 16-08-07 16:46

Tak for svaret pbp_et.