/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
G-router virker ikke.
Fra : JRC
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 14-08-07 14:45

Hejsa har lige kønt en g-router (54 Mbps og 2,4 GHz) og har 1024 mbit internet men når jeg sidder på msn går der langt tid får jeg får de andres beskeder og når jg spiller poker stopper spillet bare sådan lige og jeg skal slukke for nettet hvor efter det virker i 1 - 2 min igen.

Hvad sker der?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-08-07 22:19

Hvilken mærke er denne router?
Køre du via den trådløse del?
Har du sikret dig, at firmwaren er den sidste nye?

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 14-08-07 22:21

Det er en belkin og køre via den trådløse ja.

Hvad det sidst?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-08-07 22:40

Den trådløse del i routeren styres af et lille program i routeren. Det er den som kaldes firmware.
Oftest sælges routere med grundversionen af denne firmware, som kan nå at blive forældet inden routeren sælges.
Det er derfor ikke sikkert at denne firmware er fejlfri, så alene af den grund bør du hente den seneste version, og få lagt den ind i routeren.
Noget siger mig, at du har købt routeren, revet den ud af pakken og tilsluttet den; uden at kaste et blik i den medfølgende brugsanvisning.
Jeg må tro at kabeldelen virker, men at det er den trådløse del, som ikke er slået til i routermenuen.
Men hvis du ikke kan komme på nettet via routeren, så er det en manglende registrering af routerens MAC adresse der driller dig!

LÆS NU BRUGSANVISNINGEN

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 15-08-07 13:33

Slap dog af man har installeret mange af sådan nogle ved sgu da godt man skal installere den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-07 18:53

Noget jeg ville kigge efter:
Er der fuld signal i din wireless opkobling.
Bliver den generet af andre AP i nærheden. (evt. skift kanal)
Max Mbps er jo kun under optimale forhold.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-08-07 23:20

Tak for KAFFE JRC!
Man skal ikke komme og belære experter, må jeg så konstantere!

Annuller spørgsmålet
Fra : JRC

Dato : 26-08-07 20:13

Det var noget helt andet...Og så gad jeg ikke når folk ikke kan opføre sig voksen.