/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
LÅN
Fra : kimse_29
Vist : 729 gange
172 point
Dato : 14-08-07 14:35

Hej

Jeg har et problem som jeg ikke kan finde nogen forklaring på.

Jeg har haft kontaktet RKI/EXPERIAN og jeg står IKKE registreret der i, hverken på nogen adresser eller på mit cpr.nr. Men kan alligevel ikke optage lån.
Jeg ved banken er billigst men er ikke interesseret i de skal indblandes i noget eller ha kendskab til det.
Jeg har søgt 2 stedre men har fået afslag begge stedre.

Nogen som ved hvorfor????

Håber på en ordentlig tone og nogle gode svar.

VH Kimse_29

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-07 14:40

Såre simpelt....

De oplysninger du har givet de pågældende er ikke gode nok til opnåelse af et lån....

Det kan være...

For mange adresser
For LIDT indtjening
For mange lån

og og og

Såååå - du gør nok klogest i at benytte din bank....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-07 15:00

Ehm.. mener også man kan stå her uden at være i ribers

https://www.registret.dk/

Det er da værd at undersøge

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 14-08-07 15:22

Man skal grundlæggende opfylde to ting for at få et lån i en bank...

Viljen til at betale tilbage, den kan du ikke bevise....Nogle har bevist det modsatte tidligere..

den anden ting er at du skal bevise du har råd til at betale tilbage, og der vil alle fornuftige

udlånere bede dig om årsopgørelsen fra skalttevæsen, og dit budget og dokumentation i form af lønsedler på din indtjening.

i hvert fald er det et minumun for at få et lån på ordetlige vilkår...

Hvis ikke du vil / har aflevet det, kan det let være årsagen...

for at få rimelige lån er du nødt til at lægge tingene frem....

ellers kommer du som minumum til at betale en højere rente, som en form for risikotillæg..

Man kan så lide det eller ej, men sådan er verden skruet sammen

Håber det kan hjælpe dig...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-08-07 15:32

Det spørgsmål kan ikke besvares.
Hvor meget vil du låne?
Til hvad skal pengene bruges?
Har du en fast indtægt?
Har du meget gæld?

Det er nogle af de ting som en udlåner kigger nærmere på. Man behøver ikke stå i RKI for at få afslag på en låneansøgning. Du må jo selv vide hvordan din økonomi er og om du tidligere har skyldt penge væk eller ikke overholdt aftaler om tilbagebetaling. Hvis du er kunde i et pengeinstitut og har orden i økonomien burde der ikke være nogle problemer med at låne penge.

Venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-08-07 16:26

har du overhovedet spurgt din bank. det er jo heller ikke sikkert de er tilfredse med, at du tager lån andre steder. hvis du kommer i kløerne på en eller anden sortbørshaj der beregner sig ågerrenter, forringer du jo bankens mulighed for at få et evt. tilgodehavende fra dig. jeg er sikker på, at din bank hellere vil låne dig pengene end at du skal ud på det grå marked. jeg kender et eksempel på, at en af mine venner har fået opsagt sit engagement med banken , netop fordi han havde lavet alle mulige lån rundt omkring. så lad hellere din bank hjælpe dig. de har det bedst med at kunne overskue dine lån.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-08-07 17:22

Citat
Ehm.. mener også man kan stå her uden at være i ribers
https://www.registret.dk/

Ja - det er simpelthen en konkurrent til RKI

Iøvrigt synes jeg det er simpelthen det er for dumt ikke at søge det billigst mulige lån - hvis man overhovedet skal låne. Bankerne vil elske dig hvis de kan give dig et lån, og hvis de ikke kan er der nok en grund.
... men jeg kender selvf. ikke forudsætningerne

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 172 point
Dato : 14-08-07 17:38

Citat
Ehm.. mener også man kan stå her uden at være i ribers

https://www.registret.dk/

Det er da værd at undersøge

Hvis et privat register har dig stående har de pligt til at oplyse dig om det.

Godkendelse af svar
Fra : kimse_29

Dato : 14-08-07 19:54

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Det viste sig jeg var reg. der. For en telefon regning på 2600kr. Jeg har ALDRIG fået brev fra dem trods det står oplyst på deres hjemmeside!

Har klaget over dette.

VH Kimse_29

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-08-07 20:10

Du kan faktisk politiandmelde dem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-07 20:17

Så var det vel meget godt du fik undersøgt mit link