/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 * xp slet den ene
Fra : ocorner
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 14-08-07 14:13

Jeg har XP multimedier på min computer 2 gang

Den første kørte i smadre (problemermed hardisk)
Kørte en ny ind oven i den gamle
Vil gerne have ryddet op på hardisk og slette den gamle xp, men hvordan er bedst.

Lige lidt info.

Den gamle er i Windows mappen.
Den ny er install i win mappen.

I Documents and Settings kan jeg godt se hvad er er til den ny og den gamle på nære administrator er hvis den samme.

Har slette den ene i boot.ini C så den booter kun på win

Ved godt er en masse i programfiler som høre under den gamle styre system

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-07 19:04

Alså hvis du gider, så gem dine vigtige filer ................ slet dit C: og opret et nyt C: (men det skal hedde C:) og så installere din xp i en frisk udgave.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-08-07 20:04

ok du men en helt ny installation, ja men så skal jeg have en medio hvor jeg kan ligge ca. 120 GB over på

Da jeg kun har 1 harddisk er det jo et problem, det bliver mange DVD.

For i øvrigt køre min ny installation ok vil bare slette alle de gamle mapper som jeg ikke bruger mere.

Da jeg i tvivl om jeg må slette den gamle Windows folder eller om den er i brug.

Men kan måske bare prøve og døbe den om og se hvad der skeder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-07 20:14

C: drev Windows kan skrumpes ind.
Ny partition kan oprettes og bruges til lager.
Filer flyttes over
Nu kan C: frigøres og formateres
Installer ny XP i den rene C:
Gøres dette forsigtigt og lidt ad gangen, kan det lade sig gøre.

Har du diskettedrev i den maskine.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-08-07 20:39

Har ikke diskettedrev.

Ville jo gerne undgå en om install der der så går en par dage eller et helt uge inden den er helt oppe at køre igen da der er Windows Media center jeg køre med og alle min indstillinger vil ryge.

Boer i en område hvor det hele næsten skal sættes op manuel, plus det tager langtid at opdater den igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-07 20:46

Ok - så håber jeg at andre har et bedre forslag.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-08-07 20:52

e.c ja nu får vi at se. eller må jeg jo prøve mig frem ellers må jeg ud og købe eller låne en USB Drev der er stor nok til backup ;) og går som du skrev.

Men tak for din ide.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-07 08:10

Ja en ekstern USB harddisk til databackup er nr. 1
Og den behøver kun at køre når der er brug for det.

Godkendelse af svar
Fra : ocorner

Dato : 24-08-07 12:56

Tak for svaret e.c.

Citat
Ja en ekstern USB harddisk til databackup er nr. 1

Køret backup af den gamle windows folder over på USB hardisk og slette den på min harddisk.

der skete ingen ting og nu har jeg kun 1 windows systen på

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-07 13:56

super -