/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
opbevaring af studenterhue
Fra : hojriiskim
Vist : 5528 gange
38 point
Dato : 14-08-07 12:54

Hej..

Først.. spørgsmålet giver så få point fordi jeg ikk har flere at give af.. :D

Jeg har et spørgsmål til opbevaring af studenterhue.. ved ikke om dette er det helt rigtige forum, men jeg forsøger da det jo har noget med stof og den slags at gøre..:D

Jeg vil lave en form for ramme til min kærestes studenterhue, som hun gerne vil have til at hænge.. men skal den være tæt for at huen ikke bliver misfarvet? eller gør det ingen forskel om den ikke er helt lufttæt?

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 14-08-07 14:48

det aner jeg ikk lige noget om.. men ved da du kan knappe den øverste del altså den som godt kan blive lidt misfarvet.. og vaske den.. ellers forhører dig frem i hobby butikker de har måske nogle gode tips/råd..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-08-07 16:46

Huen vil med tiden under alle omstændigheder blive misfarvet selv om den kommer bag glas.....lys vil blege den....og især hvis den anbringes et sted hvor sollyset kan nå den.

Og helt lufttæt skal det være, for ellers kan der komme støv, spindelvæv og røg ind i rammen.

Det bedste er altså at opbevare den i en lukket tæt æske.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-07 17:27

Et lille glasskab, hvor du saver lidt af siderne, så det ikke bliver for dybt??

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 14-08-07 18:52

har tænkt mig at lave en ramme som er dybt nok til at huen kan være deri, og deri montere et stykke plade på bagside og et stykke glas på forsiden.. og så måske tætte det med silikone.. og så male den..

Kommentar
Fra : maja-hjort

Dato : 07-10-07 23:05

det er en brænd god ide med den ramme. min mand gjorde det med min hue og den er stadig i perfekt stand...

og han tættede den oså med silikone... oghvis du holder den vækfra sollys så kan den holdesig pænlænge...

det er jeg helt sikker på....

synes i hvert fald at det er en sød tanke...