/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Intet billede under opstart
Fra : sion
Vist : 439 gange
500 point
Dato : 14-08-07 12:16

Hey guys

Jeg har købt et billigt motherboard, cpu og ram til en gammel pc.

Når jeg tænder computeren reagerer skærmen, men der er ikke noget billede. Jeg kan ikke engang nå ind i BIOS. Det gælder både, når jeg sætter skærmen i on-board VGA-porten, og når jeg sætter den i et grafikkort i AGP-porten.

Strømforsyningen har 20 pins, mens motherboard'et har 24 pins (men dette skulle da ikke være noget problem, så vidt jeg kan læse mig til??). Strømforsyningen leverer enten 220 W, 380 W eller 400 W afhængig af "output combination".

Hvad kan der være galt?

Simon

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-08-07 12:19

- prøv med en anden skærm Simon...

Kommentar
Fra : sion

Dato : 14-08-07 12:31

Det har jeg (naturligvis) prøvet

Og begge skærme virker på en anden pc.

Det glemte jeg at skrive....

Simon

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 14-08-07 12:37

Hvad er det for en motherboard

Annuller spørgsmålet
Fra : sion

Dato : 14-08-07 14:12

Jeg har talt med en yderst kyndig person, som kunne fortælle mig, at jeg skulle bruge en strømforsyning med ekstra 4 pins til forsyning af strøm til motherboard'et. Sådan en var der ikke på den gamle strømforsyning, og jeg har derfor købt en ny. Og nu virker det.

Tak fordi I prøvede at hjælpe

Simon