/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Brevflet
Fra : pirt03
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 14-08-07 11:47

Jeg skal flette en del oplysninger ind i et Word-dokument. Fletoplysninger hentes fra Excel.
I nogle tilfælde indeholder Excel-cellen en værdi der skaludskrives... i andre tilfælde er Excel-cellen tom og der skal selvfølgelig intet skrives.
Hvis jeg nu beder om at få værdier fra fx 4 kolonner i Excel udskrevet men nogle celler er tomme hvordan undgår jeg så at mellemrum udskrives (sltså fylder)

eks.

<<felt1>> <<felt2>> <<felt3>> <<felt4>>

Hvis nu felt2 og felt 3 er tom skal der ikke "udskrives" mellemrum. Værdien fra Felt4 skal komme lige efter værdien fra felt1 ..med 2 mellemrum

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-07 13:50

Jeg lytter spændt

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 14-08-07 14:41

Har fundet løsningen:

Det klaers med en HVIS...SÅ.. ellers fra værktøjslinien "Brevfletning"

Hvis <<felt1>> er ikke tomt ....

Lader lige tråden stå åben til Bille1948

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-07 19:52

Tak for det. Vi lærer hver dag :)

Annuller spørgsmålet
Fra : pirt03

Dato : 14-08-07 20:11

fandt selv svaret