/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
plaget af smerter alle de år j
Fra : Disi
Vist : 958 gange
50 point
Dato : 14-08-07 07:36

menstruation Længde
Jeg er 42 år og har haft reglmæsig mens. på 5 til 7 dage
men denne her vil ingen ende tage ! Hvor længe vare jeres
den har varet fra sidste lørdag og i dag skriver vi tirsdag
Hvor lang tid tager jeres ? eller kan det være fordi jeg er ved at komme i overgangs alderen og det er en af de sidste.
De sidste par år har jeg svedt meget og fået bryst spændinger ved blødning Det kunne da være rart hvis det var den sidste
Det skal siges at jeg har været meget plaget af smerter alle de år jeg har haft Mens.
Startede allerede som 11 / 12 år med at bløde
I vil sige at jeg skal kontakte min læge ! Jeg hader læger ,eller det vil sige jeg tør ikke læger,jeg har lidt voldsomt af angst / Dep de sidste mange år og har fået læge skræk,virkelig voldsom endda. Jeg er sikker på jeg får Dødsdommen når jeg kommer der ud.
Hvis en aften jeg får en glas vin eller 2 ,kan jeg godt se fornuften i at ringe næste dag,men den næste dag er jeg igen så bange for at ringe at jeg de fleste gange får så voldsomme kramper af spændinger også begynder jeg at hyperventilere.
Jeg hved jeg er inde i en ond cirkel jeg har været i , i mange år og det er psyken der spiller kis puds.
Jeg er blev undersøgt på kryds fra 1988 og til 2002 uden de fandt noget.
Så det program i søndags fra England på Tv 2 Det kunne godt være mig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-08-07 08:53

Vent et halvt år, så kan det være at du dør af det, og så har du hverken smerter mere eller behov for læge.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-08-07 09:05

transor, det var virklig en god hjælp du der fik fyret af hva?

Disi nej jeg tror ikke det er overgangsalderen endnu, måske du trænger til en udskrabning, det ser man ofte i vores alder (jeg er 44) og skulle egentlig også selv have foretaget en...har lidt samme problem

Jeg kan godt se du er inde i en ond cirkel....jeg håber du får den brudt !

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 14-08-07 09:12

Jeg har også i mange år glædet mig til at få det overstået.
Siden jeg var 14 har jeg haft kraftige blødninger og har 7 dage hver måned været invalid af smerter.
Perioder med P-piller har hjulpet lidt på det
Stærke gigtpiller har også hjulpet lidt, men de er meget hårde ved maven.
Nu er jeg 53 og er begyndt at få hedeture, men skidt være med det, bare man slipper for smerter og kraftige blødninger.
Håber for dig at du ikke skal gå endnu 10 ulidelige år igennem

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 14-08-07 09:44

Ja det var noget af en overhaling jeg fik af transor det slog sku benene væk under mig når man er så langt nede.
Mangorosa hvorfor har du så ikke fået lavet en udskrabning så ? er du osse bange for det ?

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 50 point
Dato : 14-08-07 10:17

Disi, jeg er 45 år og lider ligesom dig af voldsomme og invaliderende menstruationssmerter. Jeg har dog ikke prøvet at have så lang en blødning som du har, og jeg ved ikke om det er begyndende overgangsalder, men for nogle kommer det jo tidligt.
Jeg har selv et meget "følsomt sind" og har tidligere lidt af depressioner, - jeg kan stadigvæk godt få dybe nedture, hvis ikke jeg sørger for at passe godt på mig selv, så det GØR jeg! Passer godt på mig selv, altså og det kunne godt lyde som om at du også trænger til at passe godt på dig selv.

Den gode nyhed er, at der rent faktisk er en hel masse, du kan gøre for at lindre dine menstruationsmerter. Ordentlig kost, kosttilskud og motion samt mange udstrækningsøvelser for underlivs- og maveregionen er meget virkningsfuldt - i kombination med den smertestillende medicin du får. Også her kan jeg anbefale nogle gigtpiller, som hjælper mig meget.
Også akupunktur og regelmæssig kropsmassage kan hjælpe dig med at få færre smerter og i det hele taget få din krop i balance stille og roligt, for det lyder som om din krop måske godt kunne være i ubalance med så lang en blødning, som du beskriver. En "sund" menstruation varer kun 3-4 dage.

Den dårlige nyhed er, at alt dette tager tid og tålmodighed samt ikke mindst en stor indsats af dig selv. Jeg ved fra mig selv, at hvis man har det skidt psykisk, så har man ingen initiativ til at gøre noget særligt aktivt, problemet er bare, at hvis man ikke GØR noget, så kommer man ikke videre.
Så du må gøre op med dig selv, om din trang til at få det bedre er større end din angst for lægen og din trang til at gøre noget godt for dig selv???
Jeg synes, at du bør tage en snak med din læge, hvis du ikke er glad for din læge, kan du jo skifte, det koster ikke mere end omkring 200 kr, så vidt jeg husker. Jeg ved ikke, hvad det er for en tv-udsendelse du refererer til, men hvis du mener at du har endometriose, så kan jeg kun sige "velkommen i klubben", for det har jeg også. Det er en modbydelig sygdom med mange sidevirkninger, men DER KAN GØRES NOGET!

I dag har tiltagende færre og færre menstruationssmerter og er nu i stand til at gå på arbejde, når jeg har menstruation. Men jeg har også knoklet i mange mange år for at få det bedre.

Hvis du absolut ikke VIL til en læge, så vil jeg anbefale dig en rigtig dygtig kinesisk akupunktør. Mange af dem er uddannet læge men bruger andre metoder til at stille diagnose end danske læger, og så arbejder det på hele systemet, det vil sige krop, psyke og ånd idet de 3 ting indenfor kinesisk medicin ikke kan skilles ad.

Men hjælp bør du have, - det er synd for dig, at du skal lide så meget. Ikke mindst med tanke på at du rent faktisk KAN få det bedre!

God bedring og held og lykke

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-08-07 10:37

Axellise, dejligt indlæg..du har så evigt ret.

Ja, det er et godt spørgsmål, hvorfor jeg ikke har fået det gjort endnu...ve du hvad, jeg bestiller tid ved lægen nu..
Tak for sparket (ved ikke om det var et spark, men tager det som sådan )
---altså jeg mente det positivt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-08-07 12:14

har bestilt tid nu...

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-08-07 21:19

hej jeg er 48 og har haft tilsvarende problemer som Disi i 5 - 6 år + godyle hovedpiner.
Jeg har været hos læge for et par år siden men fik besked om at hun kun kunne hjælpe ved at opsætte en hormon spiral, hvilket har hjulpet rigtigt mange.
Det havde jeg ikke lyst til da jeg ikke er meget for homoner og jer blevet steriliseret fof rigtigt mange år siden.
Jeg har efter at have gransket nettet fundet på at spise Melbrosia dagligt og drikke salvie the hver dag. det hjalp ret hurtigt en del, og nu er der sket det at jeg slet ikke har haft menses i 9 uger SKØNT- håber sandelig det er overgangsaldren, for så er det bare gået så let !!!!
( drikker stadig theen og spiser Melbrosia) - så det kan altså anbefales

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 14-08-07 22:22

Melbrosia det viljeg prøve hvor køber du det henne

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 14-08-07 22:53

I er bare så søde og vi er åbentbart mange kvinder der har det skidt med alt det besvær vi nu skal igennem

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-08-07 23:35

Ja Disi, du er langt fra alene...dejlig tråd d har lavet her

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 15-08-07 11:31

Melbrosia er et middel, der virker for kvinder i overgangsalderen, og du ved jo ikke - så vidt jeg kan forstå - om du allerede er kommet i overgangsalderen.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 15-08-07 11:56
Kommentar
Fra : Disi

Dato : 15-08-07 12:04
Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 15-08-07 12:37

Nå ja, men så er det jo bare med at afprøve Melbrosia!

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 15-08-07 12:54

Jepper
Har du prøvet dem ?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 15-08-07 16:19

Ja, mod menstruationssmerter, men det duede de ikke til!

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 15-08-07 22:28

Melbrosia købes hos Matas og er uskadelige også hvis man ikke er i overgangsalderen - det er et kosttilskud. Hvirker det er det bare godt!!!!!! virker det ikke efter 3 mdr så dropper man det bare igen.
Salvie teen virker så blødningerne ikke er så kraftige, og for mit vedkommende helt forsvandt.
Jeg er ikke så glad for smagen, så jeg laver en meget stærk the som jeg så bruger til at hælde i min almindelige daglige the et par gange om dagen. Igen virker det er det bare godt, virker det ikke ja så er det bare ærgerligt, og du har intet mistet, en stor portion (tørret) salvie koster ikke ret meget fås også hos Matas. GOOD LUCK

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-08-07 00:07

Ja salvie smager bare så forfærdeligt, når man ska drikke det som the..men man kan vænce sig til meget , hvis man SKSL

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-08-07 00:08

vænce = vende

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-08-07 00:08

vende=vænne

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 19-08-07 22:39

Tak for svaret Axelise.